{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

Mellemklasse "offroad" {{forumTopicSubject}}

Forlember og udele ønskes, ved følgende modeller:-)

Honda Transalp 600
Det skulle være en blød og sløv morfar. Men hvad siger DU?

Aprilia Pegaso
Den skulle have en god motor og et MEGET blødt sæde og meget bøvlet, at skaffe reservedele til.. Som også er ret så kostbare.. Men hvad mener du?

Yamaha 660 tenere
Hvad er der, at sige om den?

Jeg tænkte også lidt, om jeg kunne finde en 750cc Africa Twin, som dog, er noget af en klump (stor og klodset) Men er den lige så tørstig, som Yamahas Super Tenere er? Den store Tenere, skulle kun gå omkring 14-15 km/pr liter, og det er bare ikke i orden!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mellemklasse "offroad"
  • #1   27. apr 2015 Jeg ville nemlig skifte min ZZR ud, med en mere langtursvenlig maskine, og vi snakker omkring 30.000,-

  • #2   27. apr 2015 Langtursmc..... hmmm...
    Pegaso og XTZ er 1cyl. Transen og AT er 2cyl.

    Man kan rejse på dem alle, men personligt er jeg så til 2cyl. når der er asfalt involveret.
    Hvilken Yamaha er det du henviser til når du skriver XTZ660, de blev lavet i start 90erne og nu igen i den nye model...

    Kan du ikke beskrive hvad det er du vil med den?
    Det gør det langt lettere at vejlede..

    PS.. det med benz pr. km er ikke så let at sammenligne...
    Jeg har kørt Supertenere, Trans Alp og Africa twin og de har kørt ca det samme pr ltr... Men kører man ordentligt er Alpen billigst i drift.. men også mere sløv, lav og dæmperene lader meget tilbage at ønske hvis vejen er ujævn.


  • #3   27. apr 2015 Det er kun til asfalt og jeg tænker også selv, at en med 2 cylindere, ville være bedst. Men så tænker jeg, på den Yamaha XT 600, som jeg prøvede sidste år og var meget positivt overrasket over motoren, som jeg ikke oplevede som generende, selvom der kun var ét stempel. Til gengæld, var den alt for let og spinkel, hvis vi snakker langtursmaskine

  • #4   27. apr 2015 AT 750 eller SuperTenere...
    Personligt er jeg mest til Super Tenere'en, men en AT er altså også super fed omend den er lidt effektsvag, dog uden at være sløv.
    Med 30k på kontoen er der reelt kun plads til en Supertenere da ATen er noget dyrere når man sammenligner standen.

    Kvaliteten er noget nær ens på de 2 og med de rigtige dæk kan du altså komme hurtigere rund i en rundkørsel end folk tror, har selv overrasket en del på kåbemaskiner gennem årene..... smiley

    Kan du leve med 20 HK mindre end en ST, 10HK mindre end en AT så er en Trans Alp en fin maskine og du får en rigtig fin en til 30k, men jeg syntes de er lidt lave og kedelige... Prøv dem alle 3...


  • #5   27. apr 2015 Jeg har en kammerat med en V-Strom 650, som han skal sælge for ca 35.
    Det er den her
    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/41614-suzuki_dl_650_v_strom


  • #6   27. apr 2015 Jeg havde også valget mellem disse maskiner KMP, og som du ved så valgte jeg Pegasoen. Den var slet og ret den der kørte bedst! Jeg har sku efterhånden været turen rundt med min Pegaso, og jeg har ikke haft problem med at skaffe reservedele. Hvis ikke min lokale Mcpusher har kunne skaffe det, så er der masser i Ebay, og jeg mener ikke priserne er dyrere end på en Yamaha
    (Dog, er både Yamaha og Honda nemmere at skaffe dele til, det er der ingen tvivl om. Men de er altså ikke biligere)

    Vh


  • #7   27. apr 2015 Jeg har de sidste par år kørt XTZ 660, og har sgu aldrig haft problemer, og er stadig vildt glad for den. Den går omkring 19 på literen ved blandet kørsel. Kørte små 4000 km ferie på den i norge sidste sommer med en del grus uden problemer.

    Har købt ny cykel, så den ryger nok snart til salg når jeg har fået den synet en af dagene. Du skal være velkommen til at komme og prøve en tur, for at se om det er noget for dig smiley


  • #9   27. apr 2015 Jeg har knaldet meget rundt på en Dominator .. den kørte altid, og trækker skønt smiley

  • #10   27. apr 2015 Koeb en 1-cylinderet cykel, glem alt det pjat med 2-cylindere smiley

  • #11   27. apr 2015 Det afhænger meget af hvilke underlag du har tænkt dig at køre på.

    Som rejsemaskine er Transalpen perfekt omend den godt kunne have 5-10 hk mere, man sidder rigtig godt på den, den er letkørt og utrolig stabil og pålidelig.

    hvis du vil have mere power så er SuperTenere og Africa Twin nogle gode bud omend det er noget tungere at danse med og en del tørstige (TA kører 20-24km/l)

    de 1 cyl forslag er også gode, men de er sgu ikke sjove at køre langtur på (motorvej)


  • #12   27. apr 2015 Jeg ville helt sikkert også helst, have noget mere end de 600cc, som den gamle Transalp har, men som du selv siger, så er de sgu så store og tunge, dem med 750cc.. Jeg synes det er svært. Det ender nok med Transalp, Der er dårlig noget andet valg, hvis man vil sidde højt og have en V motor, som ikke er lige så tørstig, som et køretøj på fire hjul... Men igen.
    .. Og med Transalp, har jeg måske mit kørekort i længere tid så, da den er så skide effektsvag smiley


  • #13   27. apr 2015 effektsvag vil jeg nu ikke mene den er, men det afhænger jo lidt af hvad man er vant til smiley

  • #14   27. apr 2015 Det jo det smiley Jeg kommer jo fra 100 hk 600cc ældre japansk semi raket.. Men jeg ved jo godt, at en Transalp, er noget HELT andet!

  • #15   27. apr 2015 Hej,
    Jeg har en XT600 samt en XTZ750er. Så jeg vil støtte op omkring, at en 2 cylinderet maskine ville være at foretrække.

    Og for at gøre dit valg endnu nemmere, så du vælger en XTZ750'er, så kan man sagtens få en XTZ750'er til at gå 19-20 km/literen.... Man installerer et såkaldt "swiss kit" i sin karburator (koster ca. 450 kr ved kedo.com).. Dette kit gør at man kører mellem 19-21 km/literen ved almindelig kørsel på asfalt.
    Dette "Swiss kit" skulle efter sigende gøre at XTZ750eren mister lidt effekt, men jeg har kørt med og UDEN dette kit og kan ikke mærke forskel..

    Så mit råd vil være køb en XTZ750er og sæt et swiss kit på smiley


  • #16   27. apr 2015 Hvis det kun er til asfalt-brug, så ville en TDM850 være et bedre valg.

  • #17   27. apr 2015 Min Honda Africa twin kørte sidst 280km på en tankfuld ved blandet og ikke økonomi kørsel. Og vil tro du kan køre jorden rundt på den uden og blive træt, den var i Alperne i sommers.
    Jeg forlanger 40.000kr for den og den er nyserviceret og meget velholdt. Sælges kun da jeg vil have en helt ny.


  • #18   27. apr 2015 Kig evt forbi min XTZ den er stang genial .. Lillemor har bare meldt ud at vi skal have noget hendes ben kan nå på.

  • #19   28. apr 2015 Tænker også lidt om du har taget forbehold for højden?:)

    Jeg tænker at man som minimum skal være 175 for at kunne nå jorden på de cykler smiley


  • #20   3. maj 2015 Du skal ikke give høj pris for noget da det er købers marked. Markedet bugner af brugte mc. Min kollega købte for nylig en 1996 Aprilia Pegaso for 5000 kr. Få dage efter blev den synet uden problemer. Han er vildt glad for den. Spedometertal skal du slet ikke regne med. Der fuskes på liv og løs med tællerværket. Havde selv en Suzuki DR 350 som havde kørt 38ooo km da jeg solgte. 2 mdr efter blev den sat tilsalg igen. Nu havde den pludselig kun kørt 20000 km.

  • #21   3. maj 2015 Jeg tror ikke på at han har købt en Pegaso 1996 Der var bare nogenlunde i orden. Ellers har han godt nok taget sælger godt og grundigt i røven. Jeg har for et par timer siden fået 18.000 for min 97'er der stod nogenlunde pænt kosmetisk, men super fint mekanisk.

  • #22   4. maj 2015 Arghh 5000kr for en aprilia pegaso 650 det er vidst for godt til og være sandt eller også er den købt af en kammerat el familie medlem.
    Men der kan self også være en der er presset ud i og sælge til nærmest ingen ting. Men det gør jo ikke at alle bliver nød til og tilpasse efter det.

    Jeg har ikke set den pegaso som har været Tilsalg til 5000kr nogen steder på nettet.


Kommentér på:
Mellemklasse "offroad"

Annonce