{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.086 visninger | Oprettet:

Cafe racer til nybegynder {{forumTopicSubject}}

Halløjsa MCG!

Nu skal i høre.. Jeg går med en lille drøm i maven om at få mig en cafe racer, da jeg simpelthen er blevet forelsket i disse cykler. Men da jeg endnu ikke har kortet, vil jeg gerne købe en billig cykle som jeg kan gå og skrue på og lave om til mit svar på en cafe racer.

Her kommer mit spørgsmål så! Jeg vil gerne have en lille cykel til at begynde på, og har fået tilbudt en meget pæn og billig Haojin 125 ccm fra 06, jeg ved godt at cafe racere primært er bygget op på ældre cykler og gerne med nogle flere ccm. Men jeg ville høre om min idé med at bygge en Haojin om til en café bike er helt hen i vejret, eller om jeg skal finde mig en ældre cykel som eventuelt en suzuki gc 250ccm?
På forhåned tak for svare og forsat god dag! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cafe racer til nybegynder
  • #1   30. apr 2015 jeg vil klart anbefale at du kigger efter japanske ældre maskiner, evt. honda og suzuki, det er rigtig nemt af få dele til og så er kvaliteten klart bedre, også hvis du skal af med den på et tidspunkt, er en japaner nok en "bedre investering" faldt selv for fristelsen og købte et kineser projekt fra 2009 og fik da også bygget en lille cafe/scrambler ud af den MEN gør det aldrig igen smiley

  • #2   30. apr 2015 Okay super! mange tak for svaret Rene! smiley det også det jeg har allermest lyst til, dog er pengepungen ikke så stor, men må bare lede lidt! smiley

  • #3   30. apr 2015 1(ren oplysning)de fleste cafe racer er ulovligt bygget pga man skal skære i stellet (kommer sikkert modsigelser her da det er blevet lovligt på Harley software tail) hvilket kan blive dyrt (ny "afgift" det bliver den dog ikke lovlig af og en bøde), dog meget sjældent der bliver gjort noget ved det nok mest pga uvidende betjente.

    2 der er mange meninger om om cafe racer. de stammer oprindeligt fra England bygget på engelske mc'er. Men ja de fleste her i Danmark er bygget på japanere.

    så vis du stadig har lyst: go for it


  • #4   30. apr 2015 Har godt været inde og læse hvad jeg nu kunne finde om "ulovligheden" i cafe racere, men tak for informationen! smiley jeg vil dog stadig gerne bygge en i "stilen" dog stadig lovlig, så helt en cafe racer bliver det nok ikke. men tæt på! smiley


  • #5   30. apr 2015 Super det er der ikke mange der har
    så held og lykke med projektet ??


  • #6   30. apr 2015 Jeg er selv gang med et lignende projekt - baseret på en GSX 250 E
    der bliver heller ikke skåret i stel eller andre ulovligheder - bare klø på, det er mange billige maskiner derude at starte på.


  • #7   30. apr 2015 Hej igen. helt rigtigt som KJJ92DK skriver der bliver lavet cykler som ikke vil gå gennem syn eller hvor du kan komme ud for at blive kaldt ind igen.
    MEN hvis du bla. kigger efter en lille honda CB250 så er stellet på denne meget velegnet til ombygning da stellet er meget kort, ellers er som Rene Wagner skriver også GSX250 hvor det bagerste af stellet ikke er bærende så her vil du nok slippe godt fra at korte det lidt af, evt. gem stumpen smiley men alt i alt tænk dig godt om og så bare kom igang, det er super at bygge sin egen cykel.


  • #8   30. apr 2015 René det er lidt en grå zone hvis det er fordi bagstellet er boltet på så skaf et ekstra bagstel så den kan gøres original igen

  • #9   30. apr 2015 Et problem du kan få med den lille kineser (...eller et blandt mange) er at der er fra 2006.

    Det i sig selv er self. ikke et problem... men det betyder at den skal have blinklys og sidespejle monteret. Dem undlader mange på Café Racerne - da de jo gerne vil have det enkle og rå look.

    Man må godt hvis mc'en er fra før 1993, men du må altså ikke på en 06'er.

    Jeg ville som de andre også kigge efter en mindre og lidt billigere Japaner! smiley


  • #10   30. apr 2015 Find dig noget i stil med denne:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/suzuki-gs450e/176494


  • #11   30. apr 2015 milling blink og spejle er nu 95
    og spedometer (mener der er et par ting mere er 90


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #12   30. apr 2015 Hvis det er noget nede i den størrelse, så er Yamaha SR 250, også rigtig velegnet, også har den lidt af looket i forvejen..

    #Milling, kunne man ikke montere blink i styrenderne, og nogle mini bagpå


  • #13   30. apr 2015 Kunne man sagtens smiley Det skal bare være der, hvis den er af nyere dato.

  • #14   30. apr 2015 Mange tak for alle de super gode svar! smiley

  • #15   30. apr 2015 Når du nu får tudet ørerne fulde af at alt er ulovligt og intet kan lade sig gøre, så prøv at se hvem det er der "kloger" sig med svar. Det er ofte nogle der aldrig selv har rodet det mindste med cafe racere. Fælles for dem alle er, at de har hørt, set, tænker, tror og mener osv. osv men aldrig selv har lavet noget som helst.
    Gå ind i cafe racer forum og kik på hvem der har noget du evt. kan lide og spørg dem. De har alle været hele møllen igennem og ved lidt om hvilke problemer der evt. kan være.
    Det er ikke noget problem i at bygge en cafe racer, bare man overholder nogle få regler, bruger hovedet og laver tingene ordentlig.
    Så gå du trygt ombord i dit ønske projekt. smiley


  • #16   30. apr 2015 15
    hvis det er mig du hentyder til så står min xj bestem ikke som på billederne og har nok brugt 15 - 20 timer på læsning af div regler på lige netop ombygnings området + jeg er med i tftb(the freedom to build)på Facebook som er en lukket(betalings) gruppe af skad for private personer
    og hvor mener du jeg er forkert på den


  • #17   1. maj 2015 Jeg sætter ikke navne på, men når du nu har læst så meget om emnet og åbenbart interesserer dig for cafe racere, så ved du da også, at rigtig meget kan lade sig gøre mth. ombygninger uden at bryde loven......eller gør du.
    Men jeg er fucking træt af folk, der har mere travlt med at skyde andres drømme ned, allerede inden de er begyndt, istedet for at dele deres viden med dem om hvad muligheder der findes.

    Christian O gå bare ombord i din drøm, men brug hovedet og søg alt den viden du kan om cafe racere.


  • #18   1. maj 2015 Nu syntes jeg lige vi skal tage det roligt, fint nok alle har sin mening osv. men husk vi alle er her af en grund, nemlig motorcyklerne! smiley så lige med hvad, så skal jeg nok komme igang med mit projekt! modstand giver bare lidt ekstra blod på tanden smiley

    - Nu står jeg bare lidt imellem om jeg skal vælge en Honda Cm 125ccm fra 1980 uden afgift eller en Yamaha RS 125ccm fra 1986 med afgift til at begynde mit projekt på? smiley


  • #19   1. maj 2015 Af de to ville jeg nuppe Hondaen - RS´eren er vist 2 takter, ikke at det gør noget (smag og behag) men jeg ville bruge en 4 takter til sådan et projekt
    (lettere og større frihed mht udstødning m.m)


  • #20   1. maj 2015 Det der bare taler for yamaha'en er at der er afgift på, det der ikke på hondaen og ved ikke hvor problematisk det er med afgift osv på så en cykel?

  • #21   1. maj 2015 er det pga prisen du er landet på en af de to ?

  • #22   1. maj 2015 Ja og også størrelsen. smiley

  • #23   1. maj 2015 du kan få en gs 250 til 4000 hos brdr jensen
    og det ultimative caféprojekt her http://www.guloggratis.dk/transport/motorcykel/honda/annonce/27656761-honda-cb-450 til 2200,-


  • #24   1. maj 2015 Ole
    de fleste mcer har bøjler der sider i vejen og eller har en for lang bagende
    og nej jeg har ikke rodet med andre lige på cafe området
    men hvor er det du mener jeg er forkert på den vil meget gerne vide det så jeg ikke fejl henviser andre

    og prøvede ikke at skyde hans drømmene ned ville bare oplyse ham om hva der kan ske så han ikke bryder en regel han ikke viste eksistere
    og jeg har vist også mere end en gang skrevet at han bare skulle gå igang

    Christian
    ja beklager vis mine inblæg lyder lidt tøre og tvære er bare ikke så god at få brugt de der smilyer så her kommer lige en stak
    smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

    min umiddelbare mening
    cm'en har den rette tank holdning (hvor tanken dækker stellet) men vis det er den model jeg har set en lidt for vanret vinkel på forgaflen

    rs'en ser som har en lidt kortere bagende (faktisk noget nær perfekt) og vinklen på forgaflen er også fin men den er jo en dobbelt stellet ved tanken



  • #25   2. maj 2015 Det jeg brokker mig over er : At hver gang nogle næver et cafe racer projekt, så starter de fleste indlæg med " Det er ulovlig, det må du ikke, du får den aldrig synet, du bliver straffet og kommer i fængsel hvis du gør det "
    Hvis man ved noget eller kan noget, så svar på indlæg, hvis man tænker, tror eller mener, eller bare ikke ved noget om emnet, så lad være.
    Det er jo konstruktive indput, eller eksakt viden folk efterlyser.
    Så KJJ92DK, det er ikke noget personligt, det skal bare betragtes som et general indput til emnet. smiley



  • #26   2. maj 2015 nej jeg ved det godt men ville du ikke også være træt af at havde fået en ide om et eller andet så får du en bøde for det og så sidder der 10 man der bare siger det kunne jeg da godt havde fortalt dig? ?? det ville jeg
    Men super???


  • #27   2. maj 2015 Jeg er altid træt af bøder, men det er derfor jeg skriver, at man skal bruge hovedet, søge kompetent viden og lave tingene ordentligt, når man bygger en cafe racer, for så undgår man bøderne.

  • #28   6. maj 2015 Jeg har "trænet" i ombygning på et par forskellige maskiner inden jeg er gået igang med min "rigtige".
    Vi er et par stykker som anskaffede os en Geely 150.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/53537-geely_jl_150_9__cafe_racer__bobber___ish_
    Det var et ganske sjovt projekt og vi lærte en masse af at ombygge den. Anskaffelsen var et fund og efterfølgende kostede den primært timer, maling og få stumper fra thansen.
    Efterfølgende er der røget lidt andet igennem.

    Hvis du gerne vil lære at bygge, men ikke vil kaste alverden efter projektet, så køb en billig kineser der kan ombygges til den stil du vil have (undgå chopper hvis du ksla lave cafe). Hyg dig med den og prøv nogle forskellige ting af så du får lavet en masse fejl og lære af det. Så vil du undgå en masse bøvl når du går rigtig igang med en større cykel.


Kommentér på:
Cafe racer til nybegynder

Annonce