{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Afgift på motorcykel -Svar {{forumTopicSubject}}

Hej MCN,

Der popper konstant spørgsmål om ang. om at betale afgift på MC'er, og jeg selv har været med i debatten, og der bliver konstant lavet om i procedurene (føler jeg, da det ikke er så tit jeg indregistrere ny MC).

Så her kommer hvordan jeg har fået indregistreret min MC.
Jeg køber en MC fra 2001 som kom fra Sverige og stået i garage i ca. 10 år.
Først fik jeg prøveplader på kørte MC'en hjem og til nærmeste Applus og fik synet den til indregistrering.
Jeg havde al dokumentation siden ny med (selv service regninger og svensk afgifts kvitteringer). Synsmanden skal bruge 2 ting, original registreringen samt kvittering/aftale på at du ejer den.
Syn gik fint, lidt mere detaljeret end normalt, men kostede det samme.
Synsmanden skal vurdere din MCs stand, der er kun 3 kategorier, under middel (meget dårlig stand), middel (alm. forventligt niveau med MCens alder) over middel (super flot cykel)...altså ikke som i gamle dage hvor der var mere "spillerum" der er kun 3 og de fleste vil nok få "middel", gjorde min ihvertfald, og jeg forsøgte tale ham ned, men det kunne man ikke sådan lige.
Synet gælder 12 måneder.

Efter syn kan man logge ind på skat.dk og bestille en afgiftsvurdering (det kan nævnes at man på skat kan se hvad lignende MC'er har skulle af med, før man køber så man ikke bliver overrasket)

Denne vurdering tager op til 3 måneder, jeg mener det tog 6-8 uger, jeg fik det to gange, sidste år i August (lige efter syn) hog så igen i år, der var 1500 kr. lavere, men stadig mange penge man skulle af med...så der var ikke super lokkende at få plader lige før sæson slutningen.

nå men jeg får min vurdering her for et par uger siden, med afgifts beløbet, samt girokort hvis man belsutter sig at indregistrere.
Denne vurdering gælder i 3 måneder.
Jeg sendte så pengene i torsdags (der kan gå op til 7 dage for at modtage en kvittering) så i ventetiden får jeg forsikrings tilbud.
igår lørdag modtager jeg kvitteringen på Eboks.
Cykler ned til Applus (som har lørdags åbent) og køber min nummerplade.
hernede skal man så tilknytte den forsikringen, og der var lidt problemer med at min registrerings attest fra Sverige var der udeladt producent koden før selve stelnummeret (3 bogstaver) men lidt frem og tilbage så godtog han de originale reg.attest.
Jeg fik nummer pladen og er nu indregistreret i DK.
Man modtager en midlertidig attest, den nye danske reg.attest kommer med posten.

Håber det kan hjælpe nogen derude som står i lignende situation.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på motorcykel -Svar
Kommentér på:
Afgift på motorcykel -Svar

Annonce