Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Synsfrist overskredet
  • #1   11. maj 2015 Der går mindst 1-2 måneder før du får den første bøde..

• #2   11. maj 2015 Er det ik bare og få den synet i stedet for og trække det så langt man kan smiley

• #3   11. maj 2015 smiley

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #4   11. maj 2015 Du får ikke nogen bøde, hvis du bare sørger for at få synet bilen hurtigt.

• #5   11. maj 2015 Jeg var i samme situation i efteråret, og spurgte! Der kommer ikke en bøde, du får en rykker for syn før der sker noget smiley smiley

• #6   11. maj 2015 Inden alle fordommene kommer vil jeg gerne lige have lov til at forklare mig. Grunden jeg ikke gjorde det før er at jeg skriver fra en mobil.

I weekenden tjekkede jeg e-boks og så først der indkaldelsen med en frist der hedder 12 maj (det er i morgen). Køre så ned til en synshal her til morges. Bilen bliver ikke godkendt pga. slør i styrekugle, og skal dermed omsynes. Jeg når ikke at få bilen på værksted og synet inden i morgen !

• #7   11. maj 2015 Jamen hvis den er kasseret til syn, har du jo en måned til at stille med den igen, så bare tag det helt roligt. Og du har da været i god tid, det er jo først i morgen det er den 12. smiley smiley
    PS Normalt er det yderst begrænset hvad jeg roder i biler, men har lige skiftet en styrekugle på min mors bil, 70 kr. ved Thansen og max en halv times arbejde!

• #8   11. maj 2015 Tom L
    Nej. Han har fået en senest dato bilen skal være synet inden, et omsyn forlænger ikke synsfristen..

Udskiftning af styrekugle kræver desuden en sporing, håber den er medregnet i den halve time, så er det ret godt klaret af en der sjældent roder i biler smiley

• #11   11. maj 2015 Og hvis den er kasseret, så har man en måned (30 dage) til at stille med den igen!!!!

• #12   11. maj 2015 Lige præcis Eigil M. Det også sådan jeg har forstået lovgivningen.

Jeg får en bøde og det acceptere jeg selvfølgelig. Jeg har en tid ved en mekanikker torsdag næste uge, hvor den bilver omsynet direkte bagefter han er færdig med sit arbejde.

• #15   11. maj 2015 Suk, du har været til syn, er blevet kasseret (ikke dig, bilen) og så får du et flot papir hvorpå der står at du har TREIDVE dage til at stille til omsyn!! Er det ikke tilfældet, har du fundet det eneste sted i landet hvor de har andre regler smiley

• #16   11. maj 2015 Der står på papiret fra synsmanden, at fristen for omsynet ikke overskriver fristen fra trafikstyrelsen.

• #17   11. maj 2015 Helt principielt SKAL køtj være synet på den dato du har fået fremlagt af Trafikstyrelsen.
    Som der også står i indkaldelsen, skal køtj være godkendt senest den dato....også selvom du har fået et omsyn og derved 30 dage til dette omsyn.
    Normalt får man indkaldelsen til syn, LÆNGE før denne dato...bare fordi man måske er en skovl til at logge på sin eboks og se denne indkaldelse, giver ikke ret til at overskride denne dato.

Hvis politiet ville det, kan de efter denne dato...uagtet om der er 30 dages frist til omsyn, inddrage nr.pladerne.

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #18   11. maj 2015 Men i praksis sker det ikke. Du får ikke engang en bøde, hvis du sørger for at få omsynet bilen i næste uge.

Jeg har bogstaveligt talt fået hundredevis af de breve i forbindelse med mit arbejde (det var jeg nødt til), men der er aldrig kommet en eneste bøde.

SKAT er nogle rodehoveder, så de får ikke fulgt op på deres ting og meldt dig til politiet.

• #19   11. maj 2015 Tom L
    Så dvs jeg kan køre min bil til omsyn en gang om måneden med den samme fejl, og så lovligt blive ved og med køre i bilen til tid og evighed?

Eller kan du linke til et sted på fstyr.dk der står hvor mange gange med må køre til omsyn? Tvivler smiley

I min verden sporer man en bil hver gang man skifter en styrekugle. Basta.

• #20   11. maj 2015 Tak for svarene. Uanset hvad der sker bøde eller ej, så er jeg klar til konsekvensen. Det min egen skyld jeg ikke har fået kigget på eboks (eller slået mail notfikationer til når der er post på eboks)

• #21   11. maj 2015 #19 Nej selvfølgeligt ikke, men du har en måned til stille til syn med den igen, hvorfor er det så svært at forstå?? Men hvis man vil være § rytter, så god ride tur smiley Og du må spore alt det du vil, i den virkelige verden er det såmænd godt nok at tælle omgange når du skifter en styrekugle, basta smiley

• #22   11. maj 2015 Og hvad så hvis man får omsyn igen, får man så en måned mere?

• #23   11. maj 2015 Nej, du bliver smidt i et mørkt og trist fangehul, på vand og brød!! Er det nødvendigt at tæske videre i den her??

• #24   11. maj 2015 Nej du får ikke endnu en måned...Omsynet gælder fra første gang du er til syn...den måned du der får er den eneste du får.
    Hvis du kommer til omsyn efter 3 uger og fejlen stadig ikke er rettet, har då således kun 1 uge tilbage, til at få det lavet i

• #26   13. maj 2015 # 25 Javel smiley Jeg svarer så ud fra hvad praksis er, da jeg sjovt nok har prøvet det, som mange andre!! At reglerne ikke rigtigt bliver efterlevet, kan for hulen da ikke være min skyld smiley

• #28   13. maj 2015 #27 Trådstarter spørger til bøde m.m og det prøver jeg så efter bedste evne at svare ham på. "logoet" kan jeg ikke huske hvor er fra, andet end at det er sakset fra nettet smiley

Kommentér på:
Synsfrist overskredet

Annonce