Drypper fra Grease Nipple! Drypper fra Grease Nipple!
Hej, da jeg kom ud til min zx6r her til morgen, så kunne jeg med det samme se en plet under den - Jeg lagde et stykke papir under, så det kunen suge lidt mens jeg afleverede min datter, det lader til at være noget olie. Da jeg så kigger idn under, kan jeg se at der hænger en dråbe fra den ene grease nipple, men er det virkeligt nok til at skabe hele den store plet!!?? Undersiden af motoren er tør og ren, der er ingen andre tætheder at spore!
Men hvad så nu, den nipple må være defekt siden den trykker olie/smørremiddel - Så den skal skiftes - Men hvad skal jeg fylde på igen? og hvilket værktøj skal jeg bruge!? Har aldrig roddet med at fylde noget som helst på via sådan en lille ventil før! OIg sidst men ikke mindst, hvor meget skal der på? Grunden ti lat det blvier trykket ud, kan vel være at der har været et overtryk!!??
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 20 Emner: 49 Svar: 610
aug 2009
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 70
Prøv at se om det kunne komme fra din støddæmper.
Det passer bedre med mængden.
aug 2009
aug 2009
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 149
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 26 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 14 Svar: 140
Jeg tænker også din bagdæmper er utæt eller olien i det mindste løber ned af din bagdæmper, så utætheden er længere oppe.
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
aug 2009
Eigil M: Har snakket med min lokale kawa pusher og de kan ikke gøre det - De bruger nogen udefra, men det vil hurtigt koste 3-4K og så kan jeg ligeså godt købe en hyperpro e.lign.
Virkeligt irriterende, også fordi jeg ikke umiddelbart kan spore den utæthed!
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Ellers må du jo prøve at pille den ud, og se om du kan se noget.
Det kan måske være en overløbsslange fra luftfilteret der sider forkert, der kan godt komme en smule olie ud der. Måske den har været i klemme og knækket lidt over dæmperen?
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 149
Utætheden stammer fra pakdåsen omkring stempelstokken.. På den zx6r 636 dæmper jeg har på min SV, er den dækket ind i plastik og ikke til og se.
En hurtig søgning på google, dog er prisen nok unden pakdåse
http://www.sjoholmmc.dk/--p-23951.html
Men ja, tjek li at det ikke bare er fordi der render noget ud over bagdæmeren og videre ned
aug 2009
Der var heller ikke meget olie at rense af i bunden af støddæmperen, der var da lidt brunt olie stads der løb af når jeg sprøjtede bremserens på, men ingen tydelig indikator af hvor det skulle komme fra.
MC`en kører fint, dæmperen virker ikke anderledes/træt/knirkende etc. så gad vide hvad der lige er sket!? Iøvrigt ingen tegn på det skulle komme andre steder fra!
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 814
aug 2009
Så hvilket overløb eller andet sted skulle det olie komme fra? Det eneste andet jeg kan komme i tanke om er bremsevæske, men der lader ikke til at mangle noget og så ville jeg også have mærket noget på bagbremsen idag da jeg kørte, hvis der var en så stor utæthed.
Kort sagt, så er jeg stadig lidt forundret!
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
Den olie mængde, som er på billedet, ser ud af meget, så jeg tror ikke det kan komme derfra. Men man kunne da lige tjekke luftfilterkassen for en sikkerheds skyld
Drypper fra Grease Nipple!