chopper vs. sport, eller sammenhold chopper vs. sport, eller sammenhold
Imens min datter skulle til dans, måtte farmand lige købe et blad at læse i, for at slå ventetiden ihjel, men det eneste MC-blad de havde tilbage, var Scanbike, som åbenbart er et costum-biker-blad...men lækkert nok blad.
I bladet er der denne gang meget om træf, gennemgang af specielle cykler og ellers artikler om MC-klubber, der har været på mc-ferier i grupper...
Det jeg så lagde mærke til var, at der faktisk ikke var nogen sportscykler at se, til disse træf. Der var det ene åbenhus efter det andet og tons af billeder imellem med hygge på den ene eller anden måde, men igen...ingen sportscykler.
Hvordan er de uskrevne regler, choppers, HD og sportscykler imellem. Ville man blive sparket ud, hvis man kom på sin sportcykel. Ville de se skævt til en eller er en MC en MC...
Jeg ved at en HD ikke vinker til andre en HD...men lad dem om det...:)
Lad mig hører om jeres erfaringer.
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
Jeg har aldrig været udsat for den form for "raceadskildelse" og jeg mener da osse at jo flere forskellige mc der er at kigge på des sjovere er det...
/Jan
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.814
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
Jeg hilser på alle cykler, og vil da lige pointere at det ikke alle sportscykler der hilser tilbage. Om det er fordi jeg kører chopper, ved jeg ikke.
Desuden skal det lige siges at jeg syntes også det er fedt at blæse den af på en fed sportscykel.
Derudover har jeg en gang deltaget i en fælleskørsel omkring Silkeborg, som den eneste cykel der ikke var pakket ind i plastic. Aldrig har jeg følt mig så meget udenfor. Ikke så meget fordi min cykel ser ud som den gør, men fordi der ingen der havde lyst til at snakke og sparke lidt dæk.
Men jeg hilser stadig på alle.
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 29
Men jeg har da hørt om Harley møder hvor der er tradition for at kvadre en japaner, men folk siger så meget.
Jeg har endnu ikke været til et træf. Men jeg har da f.eks. kigget ned på havnen i Mariager og det er helt klart at folk med samme cykelstil snakker mest sammen. Jeg har ofte den fornemmelse yngre fyre med racere ser skævt til en fordi man kører chopper.
Personligt har intet mod andre der har valgt anderledes kørestil end jeg. Sålænge de kan lide at køre og er ned på jorden er jeg altid klar på en sludder og en øl.
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 29
Efter min mening burde fællesskabet dreje sig om glæden ved at køre, ikke om hvad man kører på. Jeg kan f.eks godt li' flere slags motorcykler..dog mest ældre..men samtidig kunne jeg godt finde på at købe en racer engang...så kan man da komme hurtigt ned til bageren om søndagen.
jul 2004
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 810
Jeg har tidl. hørt en "regel", at man hilser på alt, bare ikke HD...for de hilser ikke igen.....sikke noget pladder, for som mange af jer skriver, så burde det være glæden ved at kører MC, man skulle dele, istedet for at dele det op i Crrom og plastik.
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
jul 2004
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 448
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 1.115
Søren
Virginmobileracing
sep 2005
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 43
" sammenhold"
ses der ute, pas på der ute
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
Vi i CX-klubben holdt i forrige uge det internatinale CX-træf og alle der havde lyst og bare en smule interesse i Güllepumpen, var velkomne. Der var selvfølgelig klart flest CX'er, men også flere Magna, Goldwing, CB og enkelt Guzzi. Ingen sportsmotorcykler og det er jo nok fordi, at CX/GL mest appelerer til Custom og touring-folket, selvom der da også er lavet CX Turbo med 100hk.
For eksempel vil jeg næppe dukke op til de træf, hvor der er lagt an til racer-folket. Jeg har ingen interesse overhovedet i dækafbrænding (direkte latterligt, imo), drag-race, osv.
Så det hele kommer vel an på interesse og det ville da være kedeligt, hvis vi alle kunne lide den samme stil - selvom jeg ikke fatter, at I ikke kan se at CX 500 Custom er den fedeste mc, der findes;-)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Jeg synes heller ikke, jeg kan sætte etiketter på, hvem der hilser eller ej (måske lige bortset fra Fuck-Rider, ham hilser jeg sgu aldrig mere på).
Slv om jeg kører på en V-2, ville jeg da ikke gi mig til at ture med V-2 gænget herfra - det er lige som en anden slags V-2'ere og vi ville nok ikke få meget ud af en aftentur på de små veje sammen. Men vi har da ingen problemer med at sludre sammen på Langelinie eller Malerklemmen. Det oplever jeg i øvrigt heller ikke med "knoldhopperne"
chopper vs. sport, eller sammenhold