820 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

chopper vs. sport, eller sammenhold chopper vs. sport, eller sammenhold

Imens min datter skulle til dans, måtte farmand lige købe et blad at læse i, for at slå ventetiden ihjel, men det eneste MC-blad de havde tilbage, var Scanbike, som åbenbart er et costum-biker-blad...men lækkert nok blad.

I bladet er der denne gang meget om træf, gennemgang af specielle cykler og ellers artikler om MC-klubber, der har været på mc-ferier i grupper...

Det jeg så lagde mærke til var, at der faktisk ikke var nogen sportscykler at se, til disse træf. Der var det ene åbenhus efter det andet og tons af billeder imellem med hygge på den ene eller anden måde, men igen...ingen sportscykler.

Hvordan er de uskrevne regler, choppers, HD og sportscykler imellem. Ville man blive sparket ud, hvis man kom på sin sportcykel. Ville de se skævt til en eller er en MC en MC...

Jeg ved at en HD ikke vinker til andre en HD...men lad dem om det...:)

Lad mig hører om jeres erfaringer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  chopper vs. sport, eller sammenhold
  • #1   15. sep 2006 Hvis de kigger skævt til 'en fordi man ikke kører chopper så er det da dem der har et problem...!?!?

Jeg har aldrig været udsat for den form for "raceadskildelse" og jeg mener da osse at jo flere forskellige mc der er at kigge på des sjovere er det...

/Jan

• #2   15. sep 2006 jan... det har du ret i... men der bliver jo også afholdt v2 træf, kawa træf, suzuki træf osv osv... der er det nok ikke alle der kommer ind...

• #3   15. sep 2006 Jeg mener at have hørt at ScanBike skribenterne har tilhold til Hell's Angels. Ret mig hvis jeg tager fejl. Derfor ser du kun choppere, HD´er og lign. cykler.
    Jeg hilser på alle cykler, og vil da lige pointere at det ikke alle sportscykler der hilser tilbage. Om det er fordi jeg kører chopper, ved jeg ikke.
    Desuden skal det lige siges at jeg syntes også det er fedt at blæse den af på en fed sportscykel.
    Derudover har jeg en gang deltaget i en fælleskørsel omkring Silkeborg, som den eneste cykel der ikke var pakket ind i plastic. Aldrig har jeg følt mig så meget udenfor. Ikke så meget fordi min cykel ser ud som den gør, men fordi der ingen der havde lyst til at snakke og sparke lidt dæk.

Men jeg hilser stadig på alle.

• #4   15. sep 2006 Flere på Harleyer har da vinket til mig, faktisk alle jeg kan huske. Her er det nærmere folk på sportscykler der ikke vil hilse, men dem om det..jeg hilser på alle.

Men jeg har da hørt om Harley møder hvor der er tradition for at kvadre en japaner, men folk siger så meget.

Jeg har endnu ikke været til et træf. Men jeg har da f.eks. kigget ned på havnen i Mariager og det er helt klart at folk med samme cykelstil snakker mest sammen. Jeg har ofte den fornemmelse yngre fyre med racere ser skævt til en fordi man kører chopper.

Personligt har intet mod andre der har valgt anderledes kørestil end jeg. Sålænge de kan lide at køre og er ned på jorden er jeg altid klar på en sludder og en øl.

• #5   15. sep 2006 Lidt skægt er det da, 2 på choppere der nævner folk på sportsmotorcykler ikke hilser igen.

Efter min mening burde fællesskabet dreje sig om glæden ved at køre, ikke om hvad man kører på. Jeg kan f.eks godt li' flere slags motorcykler..dog mest ældre..men samtidig kunne jeg godt finde på at købe en racer engang...så kan man da komme hurtigt ned til bageren om søndagen. smiley

• #6   15. sep 2006 altså hvis jeg når at se det og kan slippe styret hilser jeg altid... smiley også på dem med chrom-scootere... hehe

• #7   15. sep 2006 Jan K, det er rigtigt at bladet har noget med HA at gøre... det er bla. Jønke der skriver lederen i bladet ^^

Jeg har tidl. hørt en "regel", at man hilser på alt, bare ikke HD...for de hilser ikke igen.....sikke noget pladder, for som mange af jer skriver, så burde det være glæden ved at kører MC, man skulle dele, istedet for at dele det op i Crrom og plastik.

• #8   15. sep 2006 nu vender jeg mig sjælnet om for at se om harley køreren der kørte forbi havde rygmærke, men det er i hvert fald sjælent at harley kørerer ikke vinker. vinker til alle... nogen gange også knallerter men det er mest uheld.... pis. men personligt snakker jeg da også mest med chopper folket... det er jo dem man snakker med omkring dele til mcen...hvis man altså selv har en chopper. det er ikke noget personligt mere rent logistisk (kan man bruge ordet sådan?) men ville da cruise med hvilken som helst mc ( der gider vente på mig) så længe de ikke er ved at køre mig ned eller helst tager motorvejen.

• #9   15. sep 2006 og jeg kan nu godt sparke dæk med folk der kører andet end racere... specielt hvis jeg kan se folk går op i det... om det så er racer, chopper, oldie, eller for den sag biler... bare folk vil fortælle med den stolthed som vi nu alle har af vores kæreste ejendele.. jeg vil sku 10 gange hellere snakke med en på en chopper som ved alt om selv den mindste møtrik som jeg vil snakke men en ung gut på en racer der knap ved hvad hans dæk er for nogle...

• #10   15. sep 2006 Det er fordi folk på ikke chopper bruger tiden til at køre.....:-)

• #11   15. sep 2006 MHT. til at hilse på andre, så gør jeg det altid med mindre jeg ikke lige kan eller jeg glemmer det. Det smutter somme tider ;o)

Søren
    Virginmobileracing

• #12   15. sep 2006 hilser på alle ( når je ikke lige rotter med koblingen)
    " sammenhold"
    ses der ute, pas på der ute smiley

• #13   15. sep 2006 Jeg tror det har noget om interesse at gøre.
    Vi i CX-klubben holdt i forrige uge det internatinale CX-træf og alle der havde lyst og bare en smule interesse i Güllepumpen, var velkomne. Der var selvfølgelig klart flest CX'er, men også flere Magna, Goldwing, CB og enkelt Guzzi. Ingen sportsmotorcykler og det er jo nok fordi, at CX/GL mest appelerer til Custom og touring-folket, selvom der da også er lavet CX Turbo med 100hk.

For eksempel vil jeg næppe dukke op til de træf, hvor der er lagt an til racer-folket. Jeg har ingen interesse overhovedet i dækafbrænding (direkte latterligt, imo), drag-race, osv.

Så det hele kommer vel an på interesse og det ville da være kedeligt, hvis vi alle kunne lide den samme stil - selvom jeg ikke fatter, at I ikke kan se at CX 500 Custom er den fedeste mc, der findes;-)

• #14   15. sep 2006 Jeg oplever ikke nogen egentlig adskillelse. Det er da klart, at en mærkeklub på turikke uden videre lokker diverse "bastarder" til, men jeg har nu aldrig følt mig uvelkommen.

Jeg synes heller ikke, jeg kan sætte etiketter på, hvem der hilser eller ej (måske lige bortset fra Fuck-Rider, ham hilser jeg sgu aldrig mere på).

Slv om jeg kører på en V-2, ville jeg da ikke gi mig til at ture med V-2 gænget herfra - det er lige som en anden slags V-2'ere og vi ville nok ikke få meget ud af en aftentur på de små veje sammen. Men vi har da ingen problemer med at sludre sammen på Langelinie eller Malerklemmen. Det oplever jeg i øvrigt heller ikke med "knoldhopperne"

Kommentér på:
chopper vs. sport, eller sammenhold

Annonce