663 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

hjælp til diodeblink hjælp til diodeblink

jeg var ude og hjælpe en kammi tidligere idag med undertray osv på hans sv 650s . og selvfølgelig vil tossen også ha` diodeblink på den . frem han så hiver et sæt rizoma blink og så 2 modstande !! .
what the fu.. .

to modstande til 4 blink er det normalt eller ???.
og hvis det ER normalt hvordan pokker får vi det så monteret korrekt . og er der nogen der ved hvor blinklysrelæ sidder på en sv650s fra 01 (den gamle model ) .

det ville være rigtig fedt hvis en havde et link til en tegning der viser monteringen af de modstande .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til diodeblink
  • #1   16. sep 2006 En modstand pr. styk er meget normalt - det kører jeg også selv med. Modstandene skal sidde i parellel med pæren - altså gå fra plus til minus akkurat som pæren gør. Det er for at sænke modstanden i kredsløbet, så blinkrelæet kan trække pæren ved normal frekvens. Der skal nemlig trækkes en vis effekt før relæet virker ordentligt, og en diodelyte bruger nul og en prut, så den kan ikke gøre det selv. Nogle gange kan man bruge en enkelt modstand til begge sider, men det kræver en smule mere ombygning af ledningsnet somme tider...

• #2   16. sep 2006 det er jo netop det der er problemet . der er kun 2 modstande til 4 blink . hvad gør jeg så er det så totalt ombygning af ledningsnet ??. eller køber man flere modstande ??. sættet skulle være komplet ellers .

• #3   16. sep 2006 Det nemmeste er nok at købe 2 modstande til. Tror ikke du kan ombygge ledningsnettet så det virker som en modstand..

• #4   16. sep 2006 Ikke nødvendigvis. Du skal bare sørge for, at begge kredsløb kan bruge samme modstand. Men hvis det kræver meget loddekolbe og isolerbånd, så køb hellere en modstand mere - mener ikke den er overdyr.

• #5   16. sep 2006 det jeg tænkte på var om det ikke var muligt at smide de to modstande ind ved blinkrelæet . altså lige før der grenes ud til to blink pr side hvis i forstår .
    så går det jo op med de 2 modstande dere r med i sættet . problemet er så bare der at jeg ikke syntes jeg kan finde det skide relæ nogen steder .

• #6   16. sep 2006 hvad hedder modstande til den slags ??.
    og handler de den slags i mc butikker ??.

• #7   16. sep 2006 Hej Chris

Her er en link til en tegning på hvordan modstanden monteres for hvert blinklys! Så det er noget lort hvis du kun har 2! Det bedste synes jeg, er at (når du nu finder relæet)udskifte det til et "spændingsuafhængigt relæ", det sørger for at du har den rigtige blinkfrekvens!
    (link fjernet)
    Det fås til ca.kr. 200,- herhjemme, billiger hos evt. "LOUIS"
    mvh
    Johnny

• #8   16. sep 2006 dvs at med sådan et relæ så slipper man for modstande eller hva ? .

• #9   16. sep 2006 Ja du slipper for modstande med et andet relæ.
    Du snakker selv om at montere modstanden lige efter relæet, men inden "forgreningen" (kan ikke lige huske, hvad det hedder), og det burde faktisk virke fint.

• #10   17. sep 2006 4 stk Rizoma blinklys = 2 modstande. Det er lige som det skal være.

På min er modstandene bare monteret paralle med de bagerste blinklys. Og det virker helt fint. Har bare sat dem ind på ledningerne hvor det nu lige passet. Du skal tænk på at det jo ikke er en almindlig modstand, men derimod en effekt modstand. Grunden til at den skal på ,er jo at forbruget ikke er stort nok til at få relæet til at blinke. Så to er nok smiley

• #11   17. sep 2006 Der går 2 ledninger ud til hvert blinklys. Forestil dig at du lægger dem parralelt og sætter modstanden imellem. Lige som et H, hvor ledningerne er de 2 streger og modstanden er stregen i midten.
    Dette gøre på enten for- eller bagblinklysene i hver side.

• #12   17. sep 2006 okay . altså nærmest en kortslutning mellem plus og minus inden selve blinket ???.

Kommentér på:
hjælp til diodeblink

Annonce