{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin
  • #1   20. maj 2015 92 oktan blyfri ,
    på amenendelig tank station .

    mvh


  • #2   20. maj 2015 har hørt at man ikke laver 92 mere, da der ikke er noget der kun kan bruge det mere..

    derfor om du tanker 92 eller 95.. så skulle det være 95 du får..

    ved dog ikke om rygtet taler sandt..



  • #3   20. maj 2015 rygte... uden tvivl

  • #4   20. maj 2015 #3 Det er så ikke et helt tomt rygte. Sandheden er,at mange tankstationer kun har få jordtanke og at standeren med 92 og den med 95 suger af den samme jordtank. Salget af 92 er så forsvindende lille og indehaveren af tanken kan derefter få noget af ´tabet´ der er sket ved at sælge nogle liter til pris-92 refunderet af benzinselskabet.
    En god bekendt der har arbejdet indenfor branchen i mange år og har derfor indgående kendskab til det virkelige liv, sagde en dag til mig: Prøv at tæl hvor mange påfyldningsstudser tankstationen har. På den måde kan du se antallet af jordtanke.


  • #5   21. maj 2015 Kommentar til #4:
    Nu er det godt nok 20 år siden jeg var i den branche, men dengang var det ikke ualmindeligt at man, netop for at spare på antallet af tanke, blandede oktan 98 og oktan 92 til oktan 95. 50% af hver så passer pengene. Selve blandingen skete i standeren, så der blev ført to rør til standeren, et med 92 og et med 98.
    Om det er det samme i dag ???, men jeg er tilbøjelig til at tro det.


Kommentér på:
Benzin

Annonce