Beklædning WTF!!..?? Beklædning WTF!!..??
Med fare for at lyde som en gammel mand, selvom jeg dog er ved at være der med mine 28. Syntes jeg vi lige skal have vores beklædning op at vende.
Jeg kan se på flere og flere af de billeder der bliver lagt ind på MCG at folk især fra den yngre generation godt nok kan få mønter nok skrabet sammen til både Blades R1ére, Ducer osv. osv. men hvad med dragten, hjælmen handsker osv.?? Mange kører (tilsyneladende) rundt i alm. bluser og jakker med bare fingre og i den dur.
Det holder squ ikke at bruge 15kilo på udstødning 5 kilo på bremser og i det hele taget opdatere biken til det helt store. og så nærmest køre rundt i klipklappere shorts bryderbluse og kasket...
Så fik jeg det sagt.. hvad er i andres holdning???
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 1.076
Jeg er enig i at man kommer RIGTIG slemt tilskade hvis man vælter uden ordentlig påklædning men det ved alle jo udemærket godt.
Jeg vil opfordre dig til at finde et spil her: (link fjernet) - så kan du få din tid til at gå med noget mere fornuftigt end diskutere andres påklædning
feb 2004
Følger: 18 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 70 Svar: 287
Er bare selv blevet kørt ned en gang, og må indrømme hjælm og handsker er squ nogle dejlige ting.
Meningen med indlægget er primært også bare at få folk til at tænke lidt over det..
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.012
Har personligt købt udstyr for 13k..
Handsker, Jakke, Bukser, Rygskjold, Hjelm & Støvler..
Skal dog siges i dobbelmoralens grimme ansigt, at bukserne ligger derhjemme i dag - Har 10 min til arbejde af 50 km/t vej - Ved godt det ikke er en undskyldning, der kan det også gå galt.
sep 2006
Følger: 40 Følgere: 39 MC-er: 1 Emner: 101 Svar: 1.116
Som en af dem du nok vil kalde ung kører (21), vil jeg lige indskyde at når jeg engang finder den bike det skal være og får lånet hjem, så tager jeg da --> selvfølgelig <-- og låner omkring 15K mere til beklædning..!!
Det er da helt op til den enkelte hvor meget de tænker på beklædning/sikkerhed og sig selv.. Er ret sikker på at hvis jeg skal 5km for lige at hente noget ell. lign. så er det nok kun hjelmen, læderjakken og måske handsker der kommer på.. Som Jakob S nævner så er 5km ikke rigtig nok til at man gider at hoppe i bukserne også
Jeg går elsker fart.. Hvem der har en MC gør ikke det?
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
MEN hvad der foregår inden i hovedet på folk eller mangel på samme, ses jo både hos MCister og andre i alm..
Det kan da ikke være så svært at tænke sig til hvor slemt man ville se ud efter at vælte iført Hørbukser og Havanas.
jul 2005
Følger: 43 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 1.152
sep 2006
Følger: 40 Følgere: 39 MC-er: 1 Emner: 101 Svar: 1.116
aug 2005
Følger: 27 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 569
KEVLER FORSTRÆKEDE JEANS (Ride icon, alpine star eller Draggin jeans)
Disse ligner og følelses som cowboy bukser, og holder til en tur i asfalden. Har selv prøve med 100-150 km/t hvor der ikke var slidt igennem forstærkningerne...
Så er der ingen grund til ikke at tage bukser på
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 1.076
aug 2005
Følger: 27 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 569
Det er fordi det er rockere der kører med pap hjelm og
1. dem snakker man ikke grimt om;)
2. de tager ikke skade i hoved af et styrt alligevel
Men ellers kan jeg sku følge din pointe
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 816
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 36 MC-er: 3 Emner: 43 Svar: 595
men selvfølgelig er det da op til folk selv om de vil leve eller dø.
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 33 Svar: 96
Det er kun en uge siden jeg købte hjelm, handsker og jakke. I søndags tog jeg en flyvetur.
Jakken gjorde at jeg nu sidder hjemme med nogle slemme hudafskrabninger på hoften istedet for at ligge på sygehuset og mangle venstre skulder.
Jeg køre frem over aldrig uden beskyttelse, men er også enig i at det er folks egen beslutning... Jeg gider ihvertfald ikke lege betjent... Er i øvrigt også enig med Strada.
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 357
Personligt ifører jeg mig ikke alt grejet for at skifte olien, pudse lidt på cyklen - eller tage billeder af den!
Derudover syntes jeg folk selv må om hvad de kører i. Syntes selv det er sjovt at blive overhalet af en baldret 80'er racer med en dødskører iført paphjælm og gummistøvler...
feb 2004
Følger: 18 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 70 Svar: 287
Vi fik emnet op og det var sådan set min mening med indlægget.
Som motorcykellister er vi alle jo 18 eller der over så det er på eget ansvar det med beklædningen.
Beklædning WTF!!..??