819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Beklædning WTF!!..?? Beklædning WTF!!..??

Med fare for at lyde som en gammel mand, selvom jeg dog er ved at være der med mine 28. Syntes jeg vi lige skal have vores beklædning op at vende.
Jeg kan se på flere og flere af de billeder der bliver lagt ind på MCG at folk især fra den yngre generation godt nok kan få mønter nok skrabet sammen til både Blades R1ére, Ducer osv. osv. men hvad med dragten, hjælmen handsker osv.?? Mange kører (tilsyneladende) rundt i alm. bluser og jakker med bare fingre og i den dur.
Det holder squ ikke at bruge 15kilo på udstødning 5 kilo på bremser og i det hele taget opdatere biken til det helt store. og så nærmest køre rundt i klipklappere shorts bryderbluse og kasket...

Så fik jeg det sagt.. hvad er i andres holdning???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beklædning WTF!!..??
  • #2   21. sep 2006 Personlig beklædning = personlig beslutning

Jeg er enig i at man kommer RIGTIG slemt tilskade hvis man vælter uden ordentlig påklædning men det ved alle jo udemærket godt.

Jeg vil opfordre dig til at finde et spil her: (link fjernet) - så kan du få din tid til at gå med noget mere fornuftigt end diskutere andres påklædning smiley

• #3   21. sep 2006 Point taken..

Er bare selv blevet kørt ned en gang, og må indrømme hjælm og handsker er squ nogle dejlige ting.

Meningen med indlægget er primært også bare at få folk til at tænke lidt over det..

• #4   21. sep 2006 Jeg er af den holdning, når jeg kører om sommeren, at jeg hellere vil svede end jeg vil bløde..

Har personligt købt udstyr for 13k..

Handsker, Jakke, Bukser, Rygskjold, Hjelm & Støvler..

Skal dog siges i dobbelmoralens grimme ansigt, at bukserne ligger derhjemme i dag - Har 10 min til arbejde af 50 km/t vej - Ved godt det ikke er en undskyldning, der kan det også gå galt.

• #5   21. sep 2006 Carsten:
    Som en af dem du nok vil kalde ung kører (21), vil jeg lige indskyde at når jeg engang finder den bike det skal være og får lånet hjem, så tager jeg da --> selvfølgelig <-- og låner omkring 15K mere til beklædning..!!
    Det er da helt op til den enkelte hvor meget de tænker på beklædning/sikkerhed og sig selv.. Er ret sikker på at hvis jeg skal 5km for lige at hente noget ell. lign. så er det nok kun hjelmen, læderjakken og måske handsker der kommer på.. Som Jakob S nævner så er 5km ikke rigtig nok til at man gider at hoppe i bukserne også smiley MEN.. Det er endnu et emne der kan diskuteres i evigheder...
    Jeg går elsker fart.. Hvem der har en MC gør ikke det? smiley Men det er sq vigtigt at passe på sig selv!

• #6   21. sep 2006 Carsten. Ville aldrig selv sætte mig op uden mit udstyr. I det mindste lange bukser, gerne to par.

MEN hvad der foregår inden i hovedet på folk eller mangel på samme, ses jo både hos MCister og andre i alm..
    Det kan da ikke være så svært at tænke sig til hvor slemt man ville se ud efter at vælte iført Hørbukser og Havanas.

• #7   21. sep 2006 Hehe kan ikke lade være med at tænke på dette billede så: (link fjernet)

• #9   21. sep 2006 Med sandaler! xD.. Håber ikke det er kørebeklædning!! Mon ikke bare det er et "se-mig-jeg-sidder-nu-på-cyklen-billede"..? Tvivler på at nogen har lyst til at skifte gear med sandaler xD hehe

• #11   21. sep 2006 Har kun en ting at sige

KEVLER FORSTRÆKEDE JEANS (Ride icon, alpine star eller Draggin jeans)

Disse ligner og følelses som cowboy bukser, og holder til en tur i asfalden. Har selv prøve med 100-150 km/t hvor der ikke var slidt igennem forstærkningerne...

Så er der ingen grund til ikke at tage bukser på

• #13   21. sep 2006 Mikkel Kbh: det er jo kun et spørgsmål om tid før motorcykler bliver forbudt i Danmark ;o)

• #15   21. sep 2006 Strada

Det er fordi det er rockere der kører med pap hjelm og

1. dem snakker man ikke grimt om;)
    2. de tager ikke skade i hoved af et styrt alligevel

Men ellers kan jeg sku følge din pointe

• #16   21. sep 2006 hil strada hil strada. alle over 18 år burde være gamle nok til at passe på sig selv....så pas dit eget styr/udstyr og lad andre om deres og køb iøvrigt et buskort hvis du er bange for at køre.

• #17   21. sep 2006 TOSSE lars. det har da intet med at være bange for at køre.... jeg syntes carsten har en god point.
    men selvfølgelig er det da op til folk selv om de vil leve eller dø.

• #18   21. sep 2006 Har selv kørt i shorts og t-shirt.
    Det er kun en uge siden jeg købte hjelm, handsker og jakke. I søndags tog jeg en flyvetur.
    Jakken gjorde at jeg nu sidder hjemme med nogle slemme hudafskrabninger på hoften istedet for at ligge på sygehuset og mangle venstre skulder.
    Jeg køre frem over aldrig uden beskyttelse, men er også enig i at det er folks egen beslutning... Jeg gider ihvertfald ikke lege betjent... Er i øvrigt også enig med Strada.

• #19   21. sep 2006 Tror nu at mange af de billeder som folk bliver så harme over er taget på græsplænen efter at cyklen er blevet pudset mm.

Personligt ifører jeg mig ikke alt grejet for at skifte olien, pudse lidt på cyklen - eller tage billeder af den!

Derudover syntes jeg folk selv må om hvad de kører i. Syntes selv det er sjovt at blive overhalet af en baldret 80'er racer med en dødskører iført paphjælm og gummistøvler...

• #20   21. sep 2006 Jamen det virkede jo!

Vi fik emnet op og det var sådan set min mening med indlægget.

Som motorcykellister er vi alle jo 18 eller der over så det er på eget ansvar det med beklædningen.

Kommentér på:
Beklædning WTF!!..??

Annonce