{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.512 visninger | Oprettet:

Ny cykel {{forumTopicSubject}}

Hej motorcykel galleri. Jeg går lidt og overvejer at anskaffe mig en MC igen. Jeg låner en for tiden, men det er uden kåbe og en slags retro Triumph. Det er ikke lige min type cykel, selvom den er fin nok. Jeg tænker at ofre max 30k da jeg er en fattig familiefar. Jeg har kigget lidt rundt og har tænkt på følgende cykler. Yamaha fzr 1000, den sidste model med 6 stemplede bremse kalibre foran.
Yamaha yzf 750 tror det var en 93' jeg så.
Honda fireblade, den første model.
Og sidst Kawasaki zx9r de første par modeller.
Det er mest til kortere hyggeture men skal også kunne bruges til en sjælden længere tur ned i Europa. Det jeg fisker efter er styrker/svagheder. Og hvad styrer fint da jeg er glad for at køre sving:0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny cykel
  • #3   30. maj 2015 Jeg havde faktisk også tænkt på suzukien. Fik ikke lige nævnt det. Jeg er knap 1.80 Hvad mener du med bus, at den er træg i det med sving?

  • #5   30. maj 2015 Tak for dine svar Jens. Så blev jeg lige lidt klogere. Men fzr er vel også den mest antikke af de cykler hér. De andre er vel egentlig en generation nyere. Uanset hvad så er jeg jo godt klar over at jeg ikke får en perfekt cykel i det prisleje. Men der er vel også lidt det der er fedt. Og det jeg savner ved at ha' min egen cykel, at man kan skrue lidt selv.

  • #6   31. maj 2015 har haft z1000-fzr 1000-cbr 900rr og har nu en gsxr750w, den ville jeg til en hver tid vælge.... solid lækker kvik cykel... sørg for den er fra 92´og frem med vandkøling, den spiller smiley

  • #7   31. maj 2015 Fireblade eller Kawa'en ville ville være mit valg af dem du nævner, med et lille hang til Bladen fordi den er kendt for en god holdbarhed.
    Men som andre skriver kan du få en nyere GSXR750 SRAD for de penge og så er du lige en generation eller to længere fremme.
    Nu er jeg selv voldsomt glad for V2 og for 30k kan du få dig en Hyosung GT650R med få km på tælleren. Fin mc hvis du kan leve med fordommene smiley


  • #9   31. maj 2015 Jeg ville vælge FZR 1000 exup.. Rigtigt at den kan virke tung, men sæt lidt kortere kødben på så den hæves 30 mm i bag og det føles som om den har tabt 25 kg... Den bliver let at køre og den tunge fornemmelse forsvinder smiley
    Lige til info: Har kørt meget FZR 1000 og sat en del i stand og ophugget nogle stykker...


  • #10   31. maj 2015 Tak for dit indlæg Foss. Grunden til FZR 1000 er at du efterhånden kan få en anstændig cykel til små penge. De kødben du snakker om, er det noget man kan købe som et sæt? Eller hvordan fungerer det?

  • #11   31. maj 2015 Køben købes i sæt og de er ikke særlige dyre... Køb dem på ebay.de
    Der er en af de FZR 1000 exup som jeg har sat i stand til salg på DBA til små penge.. nuværende ejer sælger den for 25000kr. og den er med kortere kødben...
    Da jeg satte den i stand havde den hvide fælge... Du kan på min profil se et album med istandsættelsen af den...

    http://www.dba.dk/yamaha-fzr-1000-ccm-145-hk/id-1015355153/


  • #12   31. maj 2015 Har faktisk den cykel liggende under min favoritter på DBA. Hvad skal man holde øje med på sådan en FZR?

  • #13   31. maj 2015 Forhør dig om olie forbruget, da de er kendt for at bruge lidt... men du kan lugte det, for så lugter den af brand olie, efter kørsel..
    Så er der exup ventilen som kan sætte sig fast, men nem at løsne igen og så skal den bare have lidt kobberfedt..
    Kronhjulslejer kan være slidte pga baghjulskørsel...


  • #14   31. maj 2015 Jeg har set sådan en 95 det har kørt 25000 ifølge annoncen til lige under 30k Den ser sgu også helt fin ud. Det er ihvertfald masser af power til prisen. Er den sidste model også den bedste af dem. Der er jo andre bremser bla.

    profilbillede
  • #15   31. maj 2015 Det eneste der er ændret fra 91-94 modellen til 95-96 modellen er Topkåben med 2 lygter i stedet for enkelt lygte... Bremsekalibre i for er ændret fra 4 stempler til 6 stempler .... Tror ikke man kan mærke den store forskel .... Og sidst er instrumentet blevet en smule opdateret, men ikke noget man ligger mærke til ..

    Den du har på billedet er en ombygget 89 eller 90'er model... det kan ses på stellet, for den har ikke vingestellet...


  • #16   31. maj 2015 Aha der kan man bare se. Skal så siges at han ikke har skrevet årgang. Mig der tog fejl. Men det er den slags ting man hurtigt kan falde i med da jeg ikke kender modellen i detaljer. Hvad med yzf 750 Har set et par stykker til en pænt skarp pris nemlig. Der skulle også være noget med et olieforbrug. Og hvad er et stort olieforbrug? 1L pr 1000 km???

  • #17   31. maj 2015 Både FZR 1000 og YZF 750 kunne godt bruge en del olie. Det vil sige mellem 1/2 til 1 liter pr 1000 km, men mener at det står i manualen som følger med cyklen ved ny køb....
    Der er en rigtig flot YZF 750 R til salg her på MCG. Sort med hvide fælge... De køre rigtig godt har selv haft 2 stk af dem.


  • #18   31. maj 2015 Har godt set den. Men tror den er solgt. Jeg er også kun i begyndelsen af anskaffelses fasen om man vil. Gider ikke kaste mig ud i noget hovedkuls skrammel og brænde røven. Men er det ok at jeg sender dig en venne anmodning. Mere så jeg har en at sparre med hvis det kommer til én af de nævnte cykler. Er selv maskinarbejder så kunne vi måske lave noget bytte viden for stumper. Så det ikke er ren tilsætning fra din side af.

  • #19   31. maj 2015 Kan heller ikke finde den sorte YZF 750 så den er nok solgt ....
    Man kan hurtigt brænde sig på gamle MC'er og især gamle biler smiley


  • #20   31. maj 2015 Fortæl mig om det. Har købt en bil sidste år som det så viste sig at der var restgæld i. Tog det meste af 4 måneder for at få idioten til at slette den.

  • #21   31. maj 2015 Send bare venne anmodning... så kan du altid skrive hvis du kigger FZR 1000 eller YZF 750
    Fortsat go'weekend


  • #22   31. maj 2015 Takker :0)

Kommentér på:
Ny cykel

Annonce