1.573 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Søren S
Søren S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Veteran forsikring. Veteran forsikring.

Er det virkelig ikke muligt at tegne en veteran forsikring uden at jeg skal have et brugskøretøj(som i bil) og køre under meget strenge krav.?

Har snakket med Runa da de ikke stiller krav til brugskøretøj, men til gengæld kan jeg ikke engang køre en tur til familien da det ikke er hobby kørsel, men nærmere transport fra A til B.

Alm. Brand var meget rimelige angående hvad jeg måtte bruge den til, men til gengæld kræver de et brugskøretøj.

Jeg er 22 år og studerende og har altså ikke alverdens mønter i pungen. Jeg synes det er urimeligt at skulle betale normal kasko på mc'en da det bliver meget dyrt for mig. Det drejer sig om at forsikre en Moto Guzzi 850 le mans 2 fra 79 smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Veteran forsikring.
  • #1   3. jun 2015 Du skal have et andet køretøj "til hverdagsbrug" men det kunne vel også være en MC - uden at jeg er 100% sikker, men kan ikke se hvorfor det ikke var nok. Så finder du dig en billig kineser eller lignende, kan godt lade sig gøre for 1500kr er det nok den billigste måde at gøre det på

• #2   3. jun 2015 Har ikke selv prøvet, men https://www.forsikringsportalen.dk/veteranbilforsikring/

Det kan sgu da ikke passe du ikke må køre til familien !?

• #3   3. jun 2015 Prøv Ole fra Thisted forsikring. Han er veteran forsikrings ass. Gav såvidt jeg husker lidt over 500 spir for ansvar og kasko for min gamle GS 850. Er dog gået til Alm. Brand hvor den faldt med 70 kr med så kom der også europa vejdækning med i prisen.

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    aug 2014

#4   3. jun 2015 Ole fra Thisted forsikring kan ikke forsikre over 65 hk. smiley

• #5   3. jun 2015 Arhh det ved jeg nu ikke. Min gamle GS 850 står da til lidt mere end 65 HK.
    Det kan godt være at det er på græs og blevet lidt gamle. Men mere end 65 HK har den da.
    Min kollega har sin gamle Kawa Z 900 forsikret deroppe også og den har også lidt mere end 65 HK.

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    aug 2014

#6   3. jun 2015 Har lige haft ringet til ham, min er oplyst til 81. Og han sagde det ikke kunne lade sig gøre desværre!

• #7   3. jun 2015 Man skal hvis også være over 30 for at tegne det de fleste steder

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    aug 2014

#9   3. jun 2015 Er det bare mig der synes det ikke givet mening?. Kan det virkelig passe jeg skal betale 11.000 kroner i kasko for en 36år gammel mc?.

• #10   3. jun 2015 Nu er det jo dit valg med kasko, selv har jeg aldrig haft en MC med kasko, det har jeg ikke rigtigt kunnet se fornuften i. Og jeg krøllede da også en i en ung alder, den kostede mindre at bygge op end jeg skulle have betalt i forsikring smiley

• rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
    #11   3. jun 2015 Skal også passe på ved Classic GF, er føreren under 30 år er der regres, også på ansvar.

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    aug 2014

#12   3. jun 2015 Tom l ja du har nok ret, det bliver nok bare en ansvars forsikring for min side desværre.

• #14   3. jun 2015 Hvorfor overhovedet tegne kasko. Så høj værdi har den gl guzzi da ikke..

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    aug 2014

#15   3. jun 2015 Det var mere fordi cyklen har værdi for mig da jeg har fået den i arv fra min far smiley så derfor ville jeg gerne have kasko

• #16   3. jun 2015 Så er der jo den mulighed at få en anden til at "eje" den smiley Det ville ikke være hverken første eller sidste gang den blev omgået på den måde ) Og hvis du holder kæft gør jeg også smiley

• #17   3. jun 2015 Øhhhh hvad skulle kasko hjælpe på dit forhold til cyklen ?

• #18   3. jun 2015 Hvis Tom holder kæft, så er jeg også tavs som graven smiley

• #19   3. jun 2015 #18 HA, det skulle da så være første gang nogen har lukket kæften på dig smiley smiley

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    aug 2014

#20   3. jun 2015 Hvis der nu skulle ske noget med cyklen så er det da rart med kasko, bor trods alt i århus smiley

• #21   3. jun 2015 Jo bevares.
    Men nu fungere forsikring jo ikke sådan, at man får erstatning efter de familiære forhold smiley man får hvad forsikringen vurdere den enkelte cykel til. Og her mener jeg ikke din gl guzzi har så høj værdi, at det modsvarer den høje præmie på kasko.

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    aug 2014

#22   3. jun 2015 Ja det kan vi godt blive enige om, vil jo heller ikke som jeg skriver lave en kasko når det koster så meget. Det ville være spild af penge, men det jeg mener er at jeg ville ønske jeg kunne få kasko til en mere fornuftig pris.

• #23   4. jun 2015 Er selv ved at ringe rundt. Ole fra thisted vil heller ikke forsikre mig, da mc'en har over 65 hk. GF vil ikke forsikre mig fordi jeg kun er 26..

Har en bil. Jeg prøver at ringe til ETU senere i dag smiley

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    aug 2014

#24   4. jun 2015 Ja det er sku ikke nemt smiley jeg har vist efterhånden indset det må blive en normal mc ansvars forsikring.. desværre

Kommentér på:
Veteran forsikring.

Annonce