{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.746 visninger | Oprettet:

Rygskjold...må jeg afkorte det eller? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt mig et rygskjold..pisse lækkert... og med opstramning af Dunk????..
og øget sikkerhed????

Men kører med 2delt læderdragt... og da rygskjoldet går ned over haleben...kan jeg kun have det på...når sættet er lynet fra hianden...da der skjoldet er så tykt..det sidder uden over buksekant.
Det dur ikke...

Så tænkte om jeg kunne korte rygskjoldet op..som ved hvid linie på billedet...??
Tænker bare...om det måske ødelægger mere end det gavner ved styrt?? at det måske trykker forkert på ryggen??

Synes det ville være træls at skulle købe heldragt istedet..eller bukser der skal være 2 numre for store??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygskjold...må jeg afkorte det eller?
  • #2   9. jun 2015 nej beskyttelsen... er jo 2 til 3 cm tyk...det er der ikke plads til...eller så kan jeg ikke lukke bukserne??

  • #3   9. jun 2015 Hvis du ikke mener den nederste del af ryggen skal have samme beskyttelse som resten af ryggen, så kan du bare skære det stykke af.

  • #4   9. jun 2015 self ville jeg helst ha...at nedre del også skulle beskyttes...men pt.. er det kun muligheden at køre helt uden. Spørgsmålet var egentlig bare om i mente... at det gav en negativ effekt at afkorte.. og ryggen måske ville få et forkert tryk ved styrt...og det så var bedre at køre helt uden. At sælge min 1 år gamle dragt til halv pris og købe en ny..er ikke en option??

  • #5   9. jun 2015 Du kunne nok med fordel havde valgt et andet fabrikat eller anden størrelse ? kortere.

    Hvis det ikke kan returneres eller ombyttes til en model der passer bedre til din længde så havde jeg kortet det op.
    Sikkerheds udstyr er vigtigt men sikkerheds udstyr der ikke fungerer eller er direkte ubehageligt kommer jo til at sidde på en hylde i skabet i stedet for hvor det hører til.


  • #6   9. jun 2015 Lyder som et fejlkøb for mig. Du skal da ikke have to numre større bukser på grund af et rygskjold. Hvis det virkelig er rigtigt, foreslår jeg, at du prøver et Forcefield istedet. Det er superlækkert, former sig perfekt efter kroppen, og det fylder ikke ret meget ned over halebenet.

    profilbillede
  • #7   9. jun 2015 Aflevere det der tilbage og køb et der passer smiley

  • #8   9. jun 2015 Hvis du korter det op, mister du selvfølgelig beskyttelsen af den lille del af ryggen som den afklippede del skulle dække, men det påvirker ikke resten og skjoldet, der vil beskytte lige så godt alligevel.
    Personligt havde jeg afkortet skjoldet, ellers ender det bare med at man slet ikke bruger rygskjoldet.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #9   9. jun 2015 Forcefield eller halvarssons track. Det på billedet - og det er langt mere sikkert og behageligt end et med stive skaller...

  • #11   9. jun 2015 tak for et udførligt svar...

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.551
    #12   9. jun 2015 @Sajmon: Det med behageligt forstår jeg godt... men hvorfor er det lige, at et skjold med stive skaller ikke er så sikkert som f.eks. senere viste Forcefield?

  • #13   9. jun 2015 Forcefields "honecomb" struktur absorbere og fordeler energien der opstår ved et slag, hvor de billige og nogle gange meget dyre skaller lader energien passere relativt uhindret.

    Det er en udbredt misforståelse at de hårde skaller er bedre end et fleksibelt skjold


  • #14   9. jun 2015 Jeg køre med et forcefield L2 ( som #6) og det kan sagtens gå ned i bukserne, uden ubehag.
    i min 2 delte dainese dragt.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #15   9. jun 2015 #12 - Stive skaller følger ikke ryggens konturer og kroppens buer og bevægelser lige så godt som et blødt skjold.

    Der er, så vidt jeg husker, kun 1 eller 2 skjold der kan overholde Level 2 beskyttelseskravet med faste skaller - hvor stort set alle skjold med reaktionsskum kan overholde eller langt overgå kravet.
    Endnu en fordel som går til skumskjoldene, er "multiple use" - dvs de degraderer eller deformerer ikke ved påvirkning, hvor skjold med stive skaller oftest står til udskiftning ved første hug.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.551
    #17   9. jun 2015 Super artikel Anders! smiley

  • #18   9. jun 2015 ja super artikel...og mit skjold er nr 4 total. og best placerede hårdskjolds??;)

Kommentér på:
Rygskjold...må jeg afkorte det eller?

Annonce