{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Jonas  B
Jonas B
Tilmeldt:
15. jun 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Honda anf 125cc {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg skal snart igang med at tage kørekort til motorcykel, hvilket jeg ser meget frem til.
Lige pt er mine kriterier til en cykel følgende :
Skal være billig i anskaffelse, køre langt på literen og helst være lille og let.
Jeg skal primært bruge den som pendling i godt vejr på landevejen og ligge med en 80-90 km/t.
Jeg har besluttet mig for, at det højst sandsynligt skal være en lille motorcykel/scooter, nemlig en Honda anf 125cc.
Jeg har hørt, at flere og flere motorcykler bliver lavet med ABS bremser, hvilket jeg ikke er i tvivl om er en del mere sikkert - men desværre også dyrere.
Mit spørgsmål er derfor om I ikke mener, at det er forsvarligt at købe en brugt Honda anf 125cc uden ABS og så selvfølgelig køre ordentligt og efter forholdene?

Mvh Jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda anf 125cc
  • #1   15. jun 2015 Hvad får dig til at vælge f.eks. en CBF 125 fra? Den har lige lidt mere goddav og er noget mere motorcykelagtig. Samtidigt utrolig komfortabel selv hvis du er lidt langbenet. Den holder normalt fint 90-100 km/t, og omkring 80-85 km/t i modvind. Topper omkring 120-125 km/t.

    Det er desuden slet ikke livsfarligt at køre uden ABS, så det skal du ikke bekymre dig om, medmindre du har for vane pludselig at klodse bremsen når det er glat, men alt det lærer du når du kommer videre med kørekortet. smiley


  • #2   15. jun 2015 Frederik P: Og i den virkelige verden topper den 105 på lige vej. smiley

    Men ANF er klart et billigt og godt valg, hvis man gerne bare vil hurtigt ud på vejen en gang i mellem til korte ture, uden at slå sig selv ihjel.

    Den klare fint at cruise på 80-90km/t, men så heller ikke meget mere.
    ABS bremser er altid Rart at have, men bestemt ikke en nødvendighed.

    Hvis du bare kører en smule forsvarligt og har respekt for motorcyklen, så er det næsten ligegyldigt med ABS.
    Tag ud på en tom parkeringsplads og lær bremserne og motorcyklens grænser at kende. Det er i min mening næsten bedre end at stole blindt på 3 bogstaver. smiley


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #3   15. jun 2015 Den må være perfekt på Nordsjællandske landeveje, hvor alt alt for mange kører nærmere 70 end 80, i stedet for de 85-90 vi kørte for få år siden.

  • #4   15. jun 2015 Nej jeg skriver udelukkende af egne virkelige erfaringer Kaasje K. smiley

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #5   15. jun 2015 Speedometeret på en Innova viser de sædvanlige 10% for meget (mindst)

  • Jonas  B
    Jonas B Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   15. jun 2015 Hej Frederik P og kaasje K.
    Tak for de rigtigt gode råd. Det har givet mig mere mod på, at købe en mc'er uden ABS og køre efter forholdene. Tak for tippet ift. en Honda cbf 125cc. Den ser lækker ud, men jeg tror generelt at de brugt er lidt dyrere, selvom det jo stadigt er billigt. Men jeg tror, at det bliver en Honda anf, da den opfylder de krav jeg har.
    Mvh Jonas


  • #7   15. jun 2015 Hvis du vil have rigti meget ud af din scotter skal du købe et ben dækken , så betyder regen og kulde ingen ting og det er rigtig dejlig om vinteren , har selv en til min Vespa

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #8   16. jun 2015 Bendækken ser åndssvagt ud, men hold da op hvor det hjælper på at holde varmen.

  • #9   16. jun 2015 ANF er et udmærket og billig valg, jeg har haft en, og det eneste jeg var træt af var at tanken kun er 3,7L hvilket strækker til ca. 135-155 km . Så jeg havde en
    1-litersdunk i dens handskerum.


  • #10   16. jun 2015 Har haft en ANFsom jeg brugte året rundt og det havde den altid været. Ingen videre problemer andet end en død starter og en kortslutning var start kontakten på styret. Intet der ikke ville ske ved +10års brug året rundt på andre maskiner.

Kommentér på:
Honda anf 125cc

Annonce