Honda anf 125cc Honda anf 125cc
Hej derude.
Jeg skal snart igang med at tage kørekort til motorcykel, hvilket jeg ser meget frem til.
Lige pt er mine kriterier til en cykel følgende :
Skal være billig i anskaffelse, køre langt på literen og helst være lille og let.
Jeg skal primært bruge den som pendling i godt vejr på landevejen og ligge med en 80-90 km/t.
Jeg har besluttet mig for, at det højst sandsynligt skal være en lille motorcykel/scooter, nemlig en Honda anf 125cc.
Jeg har hørt, at flere og flere motorcykler bliver lavet med ABS bremser, hvilket jeg ikke er i tvivl om er en del mere sikkert - men desværre også dyrere.
Mit spørgsmål er derfor om I ikke mener, at det er forsvarligt at købe en brugt Honda anf 125cc uden ABS og så selvfølgelig køre ordentligt og efter forholdene?
Mvh Jonas
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 225 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 815
Det er desuden slet ikke livsfarligt at køre uden ABS, så det skal du ikke bekymre dig om, medmindre du har for vane pludselig at klodse bremsen når det er glat, men alt det lærer du når du kommer videre med kørekortet.
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 254
Men ANF er klart et billigt og godt valg, hvis man gerne bare vil hurtigt ud på vejen en gang i mellem til korte ture, uden at slå sig selv ihjel.
Den klare fint at cruise på 80-90km/t, men så heller ikke meget mere.
ABS bremser er altid Rart at have, men bestemt ikke en nødvendighed.
Hvis du bare kører en smule forsvarligt og har respekt for motorcyklen, så er det næsten ligegyldigt med ABS.
Tag ud på en tom parkeringsplads og lær bremserne og motorcyklens grænser at kende. Det er i min mening næsten bedre end at stole blindt på 3 bogstaver.
apr 2013
Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 225 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 815
apr 2013
jun 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Tak for de rigtigt gode råd. Det har givet mig mere mod på, at købe en mc'er uden ABS og køre efter forholdene. Tak for tippet ift. en Honda cbf 125cc. Den ser lækker ud, men jeg tror generelt at de brugt er lidt dyrere, selvom det jo stadigt er billigt. Men jeg tror, at det bliver en Honda anf, da den opfylder de krav jeg har.
Mvh Jonas
sep 2014
Følger: 44 Følgere: 85 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 483
apr 2013
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 411
1-litersdunk i dens handskerum.
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.084
Honda anf 125cc