1.332 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Er Roof Boxer V8 en god hjelm? Er Roof Boxer V8 en god hjelm?

Jeg fandt en gammel tråd fra 2007 om præcis samme hjelm men jeg tænkte der må være sket noget nyt ved denne hjelm. I gammel tråd stod der at den larmede ved +130km/t. for eksempel.
Derfor tænker jeg om nogen jer har haft nogen erfaringer med denne hjelm og kender fordele og ulemper ved den?

http://www.bikeroutfit.dk/roof-hjelm-boxer-v8-shadow.html

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er Roof Boxer V8 en god hjelm?
  • #1   7. sep 2015 Jeg har købt den du linker til.
    Lækker hjelm med god udsigt smiley Den larmer lidt (eller også er det min MC, eller en kombi) men ikke noget jeg er generet af, men kører dog heller ikke ret meget hurtigere end 110kmt når det går stærkt.
    Har været ude at trille lidt med min gamle Arai Corsair hjelm, og der er ret stor forskel i støjen. Arai er jo stille som graven ved siden af smiley Men passer ikke lige til min nye MC smiley
    Du skal dog være opmærksom på at den ikke sådan er ligetil at åbne mens man kører, så skal du have fat i Desmo modellen istedet for V8.

Forresten, ROOF V8 er ikke vandtæt i regnvejr, det er Desmo smiley

Mvh
    LEN

• #2   7. sep 2015 Hej,

Jeg har faktisk købt Desmo modellen. Er super tilfreds med den, dog larmer den ret meget. Er slet ikke så stille som jeg have regnet med.

• #3   7. sep 2015 Tror ikke den larmer mere end V8, da den har lidt rundere kanter. Så vidt jeg kunne se da jeg stod med den i hånden smiley

Desmoen er rigtig lækker smiley hvilken en af modellerne blev det?
    Grunden til at jeg valgte V8, var at den var en smule mindre og havde det look jeg ønsker, og da jeg ikke spadserer med ret meget mere end 90km/t var støj ikke det store problem for mig. smiley Ligeledes ville jeg have en helt sort hjelm, med sølv visir.
    Bandit var også på tale, men da den ikke er godkendt var jeg sgu lidt nervøs for at købe, i det tilfælde der ville ske en ulykke, så kunne forsikringen måske finde på at bruge hjelmen som undskyldning, og så ville der ikke være nogen udbetaling fra forsikringen.

• #4   7. sep 2015 Jeg har aldrig prøvet en V8, så det kan jeg ikke sige. Jeg havde en flipup hjelm tidligere og den var næsten lydløs i forhold til Desmo modellen.

V8 er en smule mindre men også andre ulemper. Desmo er også godkendt med chinbar oppe, så den fungere som en cafe hjelm. Kan sagtens anbefales. Jeg har efterhånden vænnet mig til lyden, så den er ikke generende længere.

• #5   7. sep 2015 Jeps. V8 er også godkendt som både open og lukket hjelm smiley

• #6   7. sep 2015 Nåh det vidste jeg ikke. Men jeg har et problem med mit Desmo. Farven oppe foran blev kastet af. Så farven er ikke holdbar. Den er så sendt retur til forhandleren som aldrig havde hørt om det før.

Har du prøvet noget lignende med din V8?

• #7   7. sep 2015 Nope, den har først været ude på tur i dag smiley (har jo været lortevejr den sidste tid, og da min MC er lavet af sukker kan den ikke køre når det regner eller der er udsigt tilfugt smiley )
    Men tvivler at jeg vil opleve det da den er helt sort.

• #8   7. sep 2015 Er hele pointen ikke at en V8 skal larme ? smiley

• #9   7. sep 2015 Hahaha jo helst. Ellers er det en rimelig skod v8

• #10   7. sep 2015 Du må endelig sige til hvis du får samme problem

Kommentér på:
Er Roof Boxer V8 en god hjelm?

Annonce