Tabt nummerplade, hvad nu? Tabt nummerplade, hvad nu?
Jeg har lige skiftet nummerpladeholder, og da der ikke fulgte låsebolte med til den nye holder, så rystede de af under kørsel, og nummerpladen faldt af. Spørgsmålet er så hvad jeg gør nu? Jeg har ringet til politiet og meldt dem stjålet, som jeg har læst at jeg skal på skats hjemmeside, og fik samme besked da jeg kontaktede politiet. Men hvad med den nye?
Skal jeg bestille en erstatningsplade, eller er jeg nød til at afmeldekøretøjet for at registrere det igen eller hvordan? var ude ved en synsmand idag for at få en prøveplade, hvilket jeg så ikke fik, og han var helt ude i at jeg skulle have registreingsafgiften tilbage for så at skulle betale den igen som ny regisreret køretøj.
Det skal lige siges at den blev synet i marts, så det er i orden.
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 239
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 13
Det står alt sammen der under mc
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 105
Er nummerpladerne stjålet, skal du først melde nummerpladerne stjålet/tabt hos politiet. Derefter har du to muligheder:
Erklær nummerpladerne bortkomne i Motorregistret og køb nye nummerplader hos en nummerpladeoperatør.
eller:
2:
Mød op i et af SKAT's motorcentre for at afmelde nummerpladerne og købe nye. Det skal ske ved samme ekspedition for at undgå, at du skal have synet dit køretøj.
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 64 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 210
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 66 MC-er: 2 Emner: 176 Svar: 599
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
Har lige prøvet det med en trailer.
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
Hvis du skal have afgiften tilbage skal du exportere den til udlandet, udfylde div blanketter og søge om afgiften retur -10% som de tager for ulejligheden (som jeg lige husker det)
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
Tabt nummerplade, hvad nu?