23.978 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Musik/lyd i hjelmen? Musik/lyd i hjelmen?

Halløj alle.
Jeg er med garanti hverken den første eller sidste der spørg til dette, men håber folk har lidt erfaringer at byde ind med.
På længere ture, lad os sige, fra Sjælland og besøge en kammerat i Jylland, der overvejer jeg muligheden for headset i hjelmen både musik og telefon.
Hvad fungerer bedst i praksis her?
Er det almindelige ørepropper med ledning, er det Bluetooth headset m.batteri
monteret i hjelmen eller noget helt tredje? Højtaler udvendigt er ikke en mulighed smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Musik/lyd i hjelmen?
  • #1   25. jun 2015 Jeg har et par af dem her og de er saftsuseme gode: http://www.earfuze.com/index.html (FUZE Racing)

• #2   25. jun 2015 Jeg har en nolan hjelm med N-com der kører jeg Bluetooth musik over det fungere fint og man kan stadig høre trafikken

• #3   25. jun 2015 interphone f5mc !

synes klart det er det bedste på markedet! smiley :D

• #4   25. jun 2015 Man kan få noget lignende de der earfuze på ebay... Lad være med at købe dem, de virker bare ikke smiley

• Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    jun 2015

MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 33
    #5   25. jun 2015 Jeg lytter lige med engang smiley

• #6   25. jun 2015 Kører med Sena SMH-5 smiley Det fungerer fortrineligt som intercom og musik afspilning smiley

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

Emner: 6 Svar: 188
    #8   25. jun 2015 Schuberth C3 pro med srcs, evt. sammen med Garmin 590 som kan afspille mp3.
    Det spiller sgu. smiley

• #9   25. jun 2015 Prøv at køre uden hjelm, det vil måske virke som en åbenbaring, bare lyden af maskinen, og måske lidt af naturen! Bagsiden=facebook og lignede skrammel virker ikke smiley

• #10   25. jun 2015 4# Nu er der jo mange forskellige på Ebay, så at sige at de ikke virker passer jo ikke..

Jeg har selv haft købt et par sæt af dem på ebay, og det har virket super...
    MEN man skal lige tænke sig om når man laver dem - det første sæt jeg lavede blev noget lort da jeg bare sad hjemme i sofaen og så tv imens de satte sig - så på mc virkede de ikke...

Skal det være helt optimalt så er det bare på med hjelmen og op på motorcyklen og sidde som når man kører.

Selve den med lyd i, der købte jeg et billigt headset i Elgiganten, der er fin lyd i til en mc. smed dem i ørene og så det voks pressede jeg godt ind omkring - igen op på mc og sidde de 15 min det tar'

Ialt kostede mit sæt 110kr....

• #12   26. jun 2015 Interphone F5MC

• #13   26. jun 2015 Gør som Mad Max.

profilbillede
  • #14   26. jun 2015 Aftershokz, leder musikken igennem kæben, så man kan have ørepropper i samtidig

• #15   26. jun 2015 Jeg kører med Sena SHM10, det fede ved den er at den kan snakke med de andre typer intercoms på markedet, så man er ikke begrænset. Og det virker bare..
    Jeg gider ikke have højttalere i hjelmen, for det giver ALDRIG god lyd, det kan ikke lade sig gøre med vindstøjen. Og da slet ikke hvis musikken skal spille igennem ørepropper, så mister man jo en masse frekvenser!
    Jeg har valgt disse:
    http://www.klipsch.com/image-x10i-in-ear-headset
    Efter mange anmeldelser på MC foras. Og grunden er god lyd, og de er så små at de går helt ind i øret, dvs. de ryger ikke ud når man tager hjelm af/på. Og samtidig virker de som ørepropper smiley
    Skulle jeg ud og købe intercom i dag, ville jeg vælge den nye Sena S20, da den har en knap til ambient sounds, dvs. når man slår det til så kommer lyden udefra ind i høretelefonerne, så man kan høre hvad folk siger hvis man lige stopper kort smiley

Sena laver normalt produkter til erhverv, så de ved hvad de laver, og er ret kendt for kvalitet smiley

• #17   26. jun 2015 Nogen der bor i Nordsjælland eller omegn og har tid/lyst til at vise hvad de bruger? smiley

• #19   26. jun 2015 Er prisforskellen på F3 og F5 det værd? http://webshop.ks-motor.dk/interphone?gclid=CPyN7LWCrcYCFeLItAodLb8L8A

Hvad er den største forskel på dem, hvis nogle ved det lige sådan

Som jeg lige hurtigt kan læse, har F5 bike-bike kommunikation 1.3km hvor F3 ikke har. Og så har F5 lidt bedre lyd, er det det?

• #20   26. jun 2015 #19 - jeg snuppede selv F5'eren for jeg kører tit med 2 kammerater, der også har det, og med F5 kan du forbinde op til 4 hjelme på samme tid. smiley samtidig har den funktionen "music streaming", så den gennem BT spiller via eksempelvis Spotify. smiley +++ aldrig gå ned på udstyr smiley :D

• #21   26. jun 2015 jeg har interphone F5 men lyden er langt fra lige så god som et par standard ørepropper direkte ind i ørene ... så køb du bare en ledning til din telephon med et par propper.

• #22   26. jun 2015 Jeg bruger et par helt almindelige Skullcandy in-ear plugs til 149,- De fungerer som ørepropper grundet at gummiet lukker tæt og samtidig kan man høre musik lavt nok til at man kan høre trafikken omkring sig.

• #23   26. jun 2015 Når jeg sætter hjelmen på, ryger mine Sony in-ear plugs ALTID ud. Kan bare ikke få dem til at sidde, derfor jeg overvejer F3 eller F5, så jeg både kan snakke og høre musik/gps.

Men hvis i kender nogle in-ear plugs som har microfon og sidder godt i øret, også når man tager hjelm på, må i meget gerne sige præcist hvilke - fordi det ville da være at foretrække

• #24   26. jun 2015 kommer meget an på formen, jeg har nogle som man kan skifte til forskellige ear plugs på. find den der passer

• #25   26. jun 2015 bare svært at finde den der passer - når der er en million forskellige, og man ikke lige kan prøve dem i butikken.

Mange sidder godt, når jeg bare går rundt eller cykler - men tager jeg hjelm på, ryger dem jeg har prøvet, tit ud, og er meget irriterende at få i.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hovedtelefoner/S2PGFY003/skullcandy-smokin-buds-2-9-hovedtelefoner-sort
    http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/headset-hojttalere/URBANBAGBLACK/urbanears-bagis-in-ear-hovedtelefoner-sort
    http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/headset-hojttalere/G4PLUGSL14/goji-hovedtelefoner-g4plugsl14-solvfarvet

Kan hurtigt blive samme pris, som F3, hvis ikke jeg lige finder den der passer

• #26   26. jun 2015 Dem du linker til der har godt nok også meget store "kasser" uden for øret. Dem jeg har er en del mindre. Det er måske der problemet ligget? Mine har også mikrofon, men jeg har aldrig prøvet at bruge den mens jeg kører.

Kan man ikke prøve diverse headsets (F3, F5 etc.) hos forhandlerne før man køber?

• #27   26. jun 2015 Hvilke nogle har du?

• #28   26. jun 2015 Jeg kan sgu ikke lige huske hvad modellen hedder og det står desværre ikke på dem. Jeg har dog haft dem i 5 år, så det kan være at de ikke sælges mere. Prøv evt. at gå ind på deres side og se hvilke modeller de har. Der må man kunne se hvor store/små de er i forhold til hinanden.

• #29   26. jun 2015 Okay, tak, det prøver jeg lige.. så håber jeg Fona har nogle gode i butikken smiley

• #30   26. jun 2015 Kører med Sena SMH10 og det virker bare! deres nyeste model hedder Sena 20S

• #31   27. jun 2015 Endte med at købe disse: http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/hovedtelefoner?navn=sennheiser-cx-2.00i-sort&id=0-8033651570
    Og de sidder fint i hjelmen, dog ryger de ud, når man tager hjelmen af, men hvad fanden.
    Skal i weekenden lige prøve, om man overhovedet kan snakke når man køre

• #32   27. jun 2015 Jeg har gode erfaringer med disse:
    http://www.headphone.com/products/etymotic-hf5

• #33   29. jun 2015 Mads J : Du skriver "2 kammerater, der også har det, og med F5 kan du forbinde op til 4 hjelme på samme tid. samtidig har den funktionen "music streaming", så den gennem BT spiller via eksempelvis Spotify. +++ aldrig gå ned på udstyr"

Øhh du er da netop gået ned på udstyr.. kan du kun snakke med 4 andre? og kan du ikke engang snakke med folk med andre intercoms? Hehe Det kan Sena smiley Du ER gået ned på udstyr smiley smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #34   1. jul 2015 #33 Stjernebarnet: Du kan via Universal Intercom™ koble til én og kun én none-SENA device, hvilket (teoretisk) er en fin ting! Faktisk burde alle Intercom-producenter lave en fælles standard, således alle kunne tale med alle...men det er en helt anden historie! Jeg har søgt på denne UI SENA beskrivelse, dvs. hvilke "andre Intercom" devices de reelt har påvist kobling til.....intet er at finde! Mit spørgsmål til dig er derfor, om du har prøvet at koble til none-SENA devices - og hvis ja - hvilke? Og hvorledes holder den forbindelsen....forudsat at du har prøvet det?

Jeg spørger fordi jeg ved, at SENA, SRC, Interphone, Midland, Cardo m.fl. har deres helt egen protokol (BT) som anvendes - og givetvis fordi de vil beskytte deres egne interesser os holde folket til deres eget produkt.

@Martin: Som svar til dit oprindelige spørgsmål, så ville jeg nok i din situation vælge en "ledning-løsning", dvs. nogle gode øre-mounts og ledning til din telefon. Jeg fornemmer at du bruger det sjældent, hvorfor det uden tvivl er den bedste løsning. Hvis du vælger en hjelm-monteret løsning, så har du via BT mange muligheder - uagtet om du bruger GPS eller ej. Ligeledes kan du vælge løsninger, hvor du har BT-unit monteret på siden (eksternt) på din hjelm - eller en hjelm som har forberedt indbygning. Jeg har brugt alle typer i mange år, og generelt vil jeg sige om eksternt monteret løsninger, at disse er fine og attraktive - og faktisk en nem løsning! Bagdelen ved dette er, at det giver "støj" ved hjelmen (fakta), men alt efter hvilken MC du har, så kan dette være et større eller mindre problem. Man vil jo helst ikke danne mere støj end der findes i forvejen. Min bedste erfaring er indbygning, hvor f.eks. Schuberth's SRC er helt optimal. Betjening ligeledes fantastisk. Men igen - hvad der er godt for én er måske ikke godt andre.... blot my 2 cent! smiley

• Erik F
    Erik F Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 3 MC-er: 1 Svar: 21
    #35   1. jul 2015 Stjernebarnet #33 det er altid en god idé at sætte sig ind i sagerne inden man fyrer mundkanonen af på nettet, så undgår du den kreperligt situation hvor nogen belærer dig.

Hvad får dig til at tro at Interphone IKKE kan snakke med andre intercoms?

For at skære det ud i pap, så kan Interphone godt snakke med andre intercoms.

Og ja Sena kan forbinde med 8 andre intercoms hvor Interphone kan forbinde til 4 andre.

Min prioritering mht til intercoms skulle være

1) skal kunne tale sammen med andre mærker end bare sit eget brand
    2) nemt at betjene, jeg synes stadigvæk at Bluetooth kan være bøvlet at sætte op, vi forbrugere er generelt bedre vandt med ease of use end hvad vi får når vi bruger BT
    3) lydkvaliteten i højttalerens og mikrofonens vind og motorstøjs dæmpning.

Jeg har selv en F5'er i schuberth indbygnings versionen med større højttalere, og jeg må sige at jeg er ganske godt tilfreds.

Men hvad angår det oprindelige spørgsmål så vil jeg sige: hvis du ikke har brug for en egentlig intercom så vil jeg anbefale at du fik dig et headset med kabel og ikke Bluetooth, og at højttalerne var af in-Ear typen.
    Man kan så risikere at mikrofonen skal tapes fast det rigtige sted inde i hjelmen, og at mikrofonen ikke er specielt støjdæmpende.

Til dem som spørger hvorfor i det hele taget have en direkte BT kommunikation imellem to hjelme, hvorfor ikke have alm headsets forbundet til sin tlf og så ringe hinanden op?

Til det må jeg sige at jeg har prøvet sammen med en kammerat at vi begge havde en BT til vores respektive tlf fra vores headsets og så ringe hinanden op. Temmeligt overraskende var lydkvaliteten meget meget dårligere end en direkte BT forbindelse de to headsets imellem. Jeg har ingen forklaring på hvorfor, men via et tlfopkald var lyden stort set ubrugelig og vi blev konstant nødt til at gentage os selv for at blive forstået.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #36   1. jul 2015 #35 Erik F: Det han mener (tror jeg) er, at SENA kan forbinde til andre producenter - og dermed ikke "kun" SENA-til-SENA! Blot for at være præcis.... Interphone snakker kun med "sig selv"..... smiley

Årsagen til at BT anvendes er, at BT bruger fantastisk lidt strøm, og at dens rækkevidde hele tiden bliver forbedret, bl.a. ved optimerede protokoller og antenner. Rækkevidden forbedres desuden også ved BT-link teknik, altså hvor flere BT- enheder indgår i et netværk. Og som du korrekt angiver, så er BT "direkte" mellem enhederne - hvor en kombination med mobiltelefon skal via en mast...hvilket herhjemme ikke nødvendigvis er et problem, men hvis du kører i udlandet, så skal du fra BT -> mast -> hjem til DK -> ud til destination -> mast -> BT - så der opstår en gigantisk forsinkelse - og mobilsignalet (når aktivt, dvs. der ringes) bruger vildt meget mere strøm (kortere levetid).

Du omtaler Interphone F5 til Schubert? Du mener vel blot højtaler/mike monteringen, ikke? For Interphone er og bliver en ekstern montering - uagtet om du bruger C3 hjelm. Det er kun Schubert's egen SRC som monteres "korrekt" ind i krave og helt skjult......

• Erik F
    Erik F Tilmeldt:
    feb 2012

#38   1. jul 2015 #36 GTR

Jeg gentager: For at skære det ud i pap, så kan Interphone godt snakke med andre intercoms.

Min interphone virker aldeles glimrende med BMW's intercom og Schuberts

Anycom: The F5MC can be paired with other brands of Bluetooth intercoms for full-duplex ("constant on") communications.

http://www.webbikeworld.com/motorcycle-intercoms/interphone-f5mc-review/

Det som vi testede var i Danmark og var sådan her:

headset > via bluethooth > mobiltlf > mobiltlf > via bluetooth > headset

Og det var nu ikke forsinkelse, men generel dårlig lydkvalitet, det var som om at den avancerede støj filtrering blev meget dårlig.

Og ja det var kun højtaler/mike indbygning, den her:

http://www.webbikeworld.com/motorcycle-intercoms/interphone-pro-sound-review/

som altså ikke blev købt som en separat tillægs pakke, men det hele blev købt som er særlig Schubert udgave

http://www.interphone.com/en/products/intercom/interphone-f5mc-schuberth/21124

• #39   2. jul 2015 Ok, jeg undskylder, så må interphone have lavet en opdatering, den kunne ikke connecte med andre, sidst jeg læste om dem, my bad smiley

Jeg har ikke prøvet at connecte til andre, jeg kører generelt ikke så meget med andre på ture, kun med venner af og til, og den eneste med intercom har Sena også, så ingen kryds erfaring desværre.

Men den nye Sena med Ambient sound funktion skal jeg klart have næste år, når vi skal på den næste lange udenlands tur smiley Fedt ikke at skulle have hjelmen af når Bladerne hele tiden skal ind og tankes op smiley

Jeg forstår ikke at I gider kører med højttalere i hjelmene, kører I så med eller uden hørepropper også? Det kan sq ikke blive særlig god og detaljeret lyd med alt den omgivende støj smiley

• Erik F
    Erik F Tilmeldt:
    feb 2012

#40   2. jul 2015 #39 Sena ambient feature og det at de har en smartphone app er temmeligt lækkert.

For mit eget vedkommende så kører jeg med en schuberth hjelm som jo er ret lydsvage og nogen ekstra store højttalere. Jeg bruger ikke ørepropper.
    Lydkvaliteten er faktisk ganske tålelig, men selvfølgelig ikke så god som nogen tætsluttende in-ear hovedtelefoner.

Til gengæld er det nemmere at tage hjelmen af og på, og du er ikke lige så isoleret for dine omgivelser mht til horn og alarmer og den slags.

• #41   2. jul 2015 Ja det med at proppe hørebøffer i kunne jeg godt undvære.. Men jeg er født lidt lyd kritisk, måske man skulle bygge nogle rigtige hørebøffer ind i hjælmen der sluttede tæt om ørene smiley
    Ja jeg er ret hot på den ambient sound ting smiley
    Synes jeg er 200% ekstra opmærksom på min mc, så se ofte blink længe før lyden alligevel ville kunne nå frem, så indesluttetheden er jeg ikke så bange for at køre med smiley

Kommentér på:
Musik/lyd i hjelmen?

Annonce