23.978 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
36 Svar
Musik/lyd i hjelmen? Musik/lyd i hjelmen?
Halløj alle.
Jeg er med garanti hverken den første eller sidste der spørg til dette, men håber folk har lidt erfaringer at byde ind med.
På længere ture, lad os sige, fra Sjælland og besøge en kammerat i Jylland, der overvejer jeg muligheden for headset i hjelmen både musik og telefon.
Hvad fungerer bedst i praksis her?
Er det almindelige ørepropper med ledning, er det Bluetooth headset m.batteri
monteret i hjelmen eller noget helt tredje? Højtaler udvendigt er ikke en mulighed
0 synes godt om
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 244
sep 2014
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 72
synes klart det er det bedste på markedet!
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 31 Svar: 648
jun 2015
MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 33
maj 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 39
maj 2010
Emner: 6 Svar: 188
Det spiller sgu.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 533
Jeg har selv haft købt et par sæt af dem på ebay, og det har virket super...
MEN man skal lige tænke sig om når man laver dem - det første sæt jeg lavede blev noget lort da jeg bare sad hjemme i sofaen og så tv imens de satte sig - så på mc virkede de ikke...
Skal det være helt optimalt så er det bare på med hjelmen og op på motorcyklen og sidde som når man kører.
Selve den med lyd i, der købte jeg et billigt headset i Elgiganten, der er fin lyd i til en mc. smed dem i ørene og så det voks pressede jeg godt ind omkring - igen op på mc og sidde de 15 min det tar'
Ialt kostede mit sæt 110kr....
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 195
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 147 MC-er: 5 Emner: 33 Svar: 284
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Jeg gider ikke have højttalere i hjelmen, for det giver ALDRIG god lyd, det kan ikke lade sig gøre med vindstøjen. Og da slet ikke hvis musikken skal spille igennem ørepropper, så mister man jo en masse frekvenser!
Jeg har valgt disse:
http://www.klipsch.com/image-x10i-in-ear-headset
Efter mange anmeldelser på MC foras. Og grunden er god lyd, og de er så små at de går helt ind i øret, dvs. de ryger ikke ud når man tager hjelm af/på. Og samtidig virker de som ørepropper
Skulle jeg ud og købe intercom i dag, ville jeg vælge den nye Sena S20, da den har en knap til ambient sounds, dvs. når man slår det til så kommer lyden udefra ind i høretelefonerne, så man kan høre hvad folk siger hvis man lige stopper kort
Sena laver normalt produkter til erhverv, så de ved hvad de laver, og er ret kendt for kvalitet
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 12
apr 2011
Følger: 13 Følgere: 162 MC-er: 1 Emner: 230 Svar: 1.299
Hvad er den største forskel på dem, hvis nogle ved det lige sådan
Som jeg lige hurtigt kan læse, har F5 bike-bike kommunikation 1.3km hvor F3 ikke har. Og så har F5 lidt bedre lyd, er det det?
sep 2014
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 72
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.426
apr 2011
Men hvis i kender nogle in-ear plugs som har microfon og sidder godt i øret, også når man tager hjelm på, må i meget gerne sige præcist hvilke - fordi det ville da være at foretrække
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
apr 2011
Mange sidder godt, når jeg bare går rundt eller cykler - men tager jeg hjelm på, ryger dem jeg har prøvet, tit ud, og er meget irriterende at få i.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hovedtelefoner/S2PGFY003/skullcandy-smokin-buds-2-9-hovedtelefoner-sort
http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/headset-hojttalere/URBANBAGBLACK/urbanears-bagis-in-ear-hovedtelefoner-sort
http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/headset-hojttalere/G4PLUGSL14/goji-hovedtelefoner-g4plugsl14-solvfarvet
Kan hurtigt blive samme pris, som F3, hvis ikke jeg lige finder den der passer
apr 2012
Kan man ikke prøve diverse headsets (F3, F5 etc.) hos forhandlerne før man køber?
apr 2011
apr 2012
apr 2011
okt 2013
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 421
apr 2011
Og de sidder fint i hjelmen, dog ryger de ud, når man tager hjelmen af, men hvad fanden.
Skal i weekenden lige prøve, om man overhovedet kan snakke når man køre
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 71 Svar: 494
http://www.headphone.com/products/etymotic-hf5
jul 2005
Øhh du er da netop gået ned på udstyr.. kan du kun snakke med 4 andre? og kan du ikke engang snakke med folk med andre intercoms? Hehe Det kan Sena
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Jeg spørger fordi jeg ved, at SENA, SRC, Interphone, Midland, Cardo m.fl. har deres helt egen protokol (BT) som anvendes - og givetvis fordi de vil beskytte deres egne interesser os holde folket til deres eget produkt.
@Martin: Som svar til dit oprindelige spørgsmål, så ville jeg nok i din situation vælge en "ledning-løsning", dvs. nogle gode øre-mounts og ledning til din telefon. Jeg fornemmer at du bruger det sjældent, hvorfor det uden tvivl er den bedste løsning. Hvis du vælger en hjelm-monteret løsning, så har du via BT mange muligheder - uagtet om du bruger GPS eller ej. Ligeledes kan du vælge løsninger, hvor du har BT-unit monteret på siden (eksternt) på din hjelm - eller en hjelm som har forberedt indbygning. Jeg har brugt alle typer i mange år, og generelt vil jeg sige om eksternt monteret løsninger, at disse er fine og attraktive - og faktisk en nem løsning! Bagdelen ved dette er, at det giver "støj" ved hjelmen (fakta), men alt efter hvilken MC du har, så kan dette være et større eller mindre problem. Man vil jo helst ikke danne mere støj end der findes i forvejen. Min bedste erfaring er indbygning, hvor f.eks. Schuberth's SRC er helt optimal. Betjening ligeledes fantastisk. Men igen - hvad der er godt for én er måske ikke godt andre.... blot my 2 cent!
feb 2012
Følger: 3 MC-er: 1 Svar: 21
Hvad får dig til at tro at Interphone IKKE kan snakke med andre intercoms?
For at skære det ud i pap, så kan Interphone godt snakke med andre intercoms.
Og ja Sena kan forbinde med 8 andre intercoms hvor Interphone kan forbinde til 4 andre.
Min prioritering mht til intercoms skulle være
1) skal kunne tale sammen med andre mærker end bare sit eget brand
2) nemt at betjene, jeg synes stadigvæk at Bluetooth kan være bøvlet at sætte op, vi forbrugere er generelt bedre vandt med ease of use end hvad vi får når vi bruger BT
3) lydkvaliteten i højttalerens og mikrofonens vind og motorstøjs dæmpning.
Jeg har selv en F5'er i schuberth indbygnings versionen med større højttalere, og jeg må sige at jeg er ganske godt tilfreds.
Men hvad angår det oprindelige spørgsmål så vil jeg sige: hvis du ikke har brug for en egentlig intercom så vil jeg anbefale at du fik dig et headset med kabel og ikke Bluetooth, og at højttalerne var af in-Ear typen.
Man kan så risikere at mikrofonen skal tapes fast det rigtige sted inde i hjelmen, og at mikrofonen ikke er specielt støjdæmpende.
Til dem som spørger hvorfor i det hele taget have en direkte BT kommunikation imellem to hjelme, hvorfor ikke have alm headsets forbundet til sin tlf og så ringe hinanden op?
Til det må jeg sige at jeg har prøvet sammen med en kammerat at vi begge havde en BT til vores respektive tlf fra vores headsets og så ringe hinanden op. Temmeligt overraskende var lydkvaliteten meget meget dårligere end en direkte BT forbindelse de to headsets imellem. Jeg har ingen forklaring på hvorfor, men via et tlfopkald var lyden stort set ubrugelig og vi blev konstant nødt til at gentage os selv for at blive forstået.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Årsagen til at BT anvendes er, at BT bruger fantastisk lidt strøm, og at dens rækkevidde hele tiden bliver forbedret, bl.a. ved optimerede protokoller og antenner. Rækkevidden forbedres desuden også ved BT-link teknik, altså hvor flere BT- enheder indgår i et netværk. Og som du korrekt angiver, så er BT "direkte" mellem enhederne - hvor en kombination med mobiltelefon skal via en mast...hvilket herhjemme ikke nødvendigvis er et problem, men hvis du kører i udlandet, så skal du fra BT -> mast -> hjem til DK -> ud til destination -> mast -> BT - så der opstår en gigantisk forsinkelse - og mobilsignalet (når aktivt, dvs. der ringes) bruger vildt meget mere strøm (kortere levetid).
Du omtaler Interphone F5 til Schubert? Du mener vel blot højtaler/mike monteringen, ikke? For Interphone er og bliver en ekstern montering - uagtet om du bruger C3 hjelm. Det er kun Schubert's egen SRC som monteres "korrekt" ind i krave og helt skjult......
feb 2012
Jeg gentager: For at skære det ud i pap, så kan Interphone godt snakke med andre intercoms.
Min interphone virker aldeles glimrende med BMW's intercom og Schuberts
Anycom: The F5MC can be paired with other brands of Bluetooth intercoms for full-duplex ("constant on") communications.
http://www.webbikeworld.com/motorcycle-intercoms/interphone-f5mc-review/
Det som vi testede var i Danmark og var sådan her:
headset > via bluethooth > mobiltlf > mobiltlf > via bluetooth > headset
Og det var nu ikke forsinkelse, men generel dårlig lydkvalitet, det var som om at den avancerede støj filtrering blev meget dårlig.
Og ja det var kun højtaler/mike indbygning, den her:
http://www.webbikeworld.com/motorcycle-intercoms/interphone-pro-sound-review/
som altså ikke blev købt som en separat tillægs pakke, men det hele blev købt som er særlig Schubert udgave
http://www.interphone.com/en/products/intercom/interphone-f5mc-schuberth/21124
jul 2005
Jeg har ikke prøvet at connecte til andre, jeg kører generelt ikke så meget med andre på ture, kun med venner af og til, og den eneste med intercom har Sena også, så ingen kryds erfaring desværre.
Men den nye Sena med Ambient sound funktion skal jeg klart have næste år, når vi skal på den næste lange udenlands tur
Jeg forstår ikke at I gider kører med højttalere i hjelmene, kører I så med eller uden hørepropper også? Det kan sq ikke blive særlig god og detaljeret lyd med alt den omgivende støj
feb 2012
For mit eget vedkommende så kører jeg med en schuberth hjelm som jo er ret lydsvage og nogen ekstra store højttalere. Jeg bruger ikke ørepropper.
Lydkvaliteten er faktisk ganske tålelig, men selvfølgelig ikke så god som nogen tætsluttende in-ear hovedtelefoner.
Til gengæld er det nemmere at tage hjelmen af og på, og du er ikke lige så isoleret for dine omgivelser mht til horn og alarmer og den slags.
jul 2005
Ja jeg er ret hot på den ambient sound ting
Synes jeg er 200% ekstra opmærksom på min mc, så se ofte blink længe før lyden alligevel ville kunne nå frem, så indesluttetheden er jeg ikke så bange for at køre med
Musik/lyd i hjelmen?