for lille (dansk)kørekort i Tyskland {{forumTopicSubject}}
hey mig og nogle kammerat skal en tur til Tyskland på mc men der er et par spørgsmål ang hva der sker hvis de bliver taget der nede
en har det gamle lille kørekort (fangede i reglerne (1mdr til han fylder 22 og har haft kortet i godt 3 år)
og en har det nye A2 (men og er også 21 haft kortet i godt et år)
men hva ville der ske
mvh
feb 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 291
Og omvendt
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.199
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 918
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 102 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.677
Ellers lav plan B. drossel og pil drosslingen ud efter syn, så er i sikre.
Det skal man sq ikke have ondt i røven over, alle de andre fik deres opgraderet automatisk, så har man aftjent sin værnepligt på det lille gamle kort på 2 år, ser jeg ingen grund til at se sig sur på dette trick..
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.199
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 763
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.199
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 779
Hvis du ikke opgraderer nu skal dit eksisterende kørekort skiftes senest 18/1 2033 da det herefter ikke længere er gyldigt.
Dette gælder alle kørekort udstedt før 19/1-2013
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.734
Nu er det ikke lige til, som du skriver...for at kunne tage kørekort i Sverige og kunne bruge det i DK, skal du først have boet i landet i mindst 6 mdr.
Du får det til at lyde som om man bare lige flytter over og så tager kortet og flytter tilbage igen, men sådan hænger det ikke sammen
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.199
kender reglerne her hjemme bedre en de fleste der lige har taget kortet
men hva sker der hvis man bliver stoppet i udlandet kan de gå ind og se at ens mc ikke er droslet???
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 972
feb 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 291
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.199
men det kræver jo at der er opgivet effekt tal på den for at de kan se det
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 102 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.677
Fortrækker desuden det gamle kort, og har hørt fra diverse at betjentene ser os med det gamle kort som nu har haft det i snart 4 år... alligevel for værdige mcister til at fører en stor maskine... eller også kender de bare ikke reglerne ordentligt,det er jo også det jeg selv har erfaret flere gange, og skulle de være mistænkelige har jeg den selvfølgelig drosslet!! Ser simpelthen ingen grund til det.
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 779
ja og da jeg tog kørekort lærte vi til teori at der var fri hastighed så længe man kørte efter forholdene, så det kan jeg stå fast ved.....eller hvad?
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 102 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.677
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.550
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 102 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.677
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 779
Hvem har lovet dig det? Kørelæreren din mor eller en helt 3.?
Det der står i kørekortbekendtgørelsen (eller andre bekendtgørelse eller love) gælder lige det den bliver ændret. Sådan har det altid været. Der vil ofte være overgangsordninger og her han 'man' ikke villet lade automatisk opgradering fortsætte.
Længere den sådan ikke.
De penge du åbenbart ikke vil putte i statskassen er 280kr. Så hellere tage chancen?
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 102 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.677
Hvor finder du en kørelærer der vil leje bane + køreprøve til 280kr
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.199
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 779
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 779
Resten er til de mennesker der skal hjælpe dig til at få de rigtige stempler på kortet.
Og du tager helt fejl, jeg er slet ikke bekymret for dit kørekort da du jo har taget en beslutning men for dem du 'rådgiver'
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 102 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.677
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.550
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.199
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 102 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.677
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.199
ps de andre ved det ikke endnu de tror jeg skal afsted på min fz750(87)
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 102 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.677
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.199
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.199
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 102 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.677
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.199
ja det er jo lige det
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 102 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.677
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.199
for lille (dansk)kørekort i Tyskland