998 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hvorfor er det så fedt at køre MC??? Hvorfor er det så fedt at køre MC???

Jeg har først fået kort og MC her til sommer så der stadig ny, men hvor er det da bare fedt at køre MC. Når man køre bil sidder man til tider næsten og keder sig, men sådan er det aldrig at køre MC.

Var lige en tur ude på de små veje en halv times tid her i formiddags, fordelen er at man ikke får nogen fartbøde for det er sku svært at komme derop når vejen snor sig... ^_^ Ville aldrig tage en spontan tur i bilen bare fordi jeg havde lyst, men her til morgen brugte jeg lige en time på at pudse dyret og så skulle den jo lige tøres i den sidste "sommersol".
Når først man er ude at køre vil man bare ikke stoppe igen, desværre var der ikke meget benzin på idag så måtte nøjes med en "lille" tur.

Jeg ved ikke helt hvad det er, måske vinden, den kontante afregning hvis det går galt, eller bare følelsen af at være fri. Hvad tror i der ude? Kan jo læse på forumet at det er sådan næsten alle MC'ister har det. Hvorfor er det så fedt at køre MC?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ringlås skal op...nøgle tabt 500 kr.
  • Hækklipning 2.300 kr.
  • Hænge lampe op 600 kr.
  • Skal have sat lamper op ved køkken ø. 500 kr.
  • Udtag til lampen og ny stikkontakt 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor er det så fedt at køre MC???
  • #1   1. okt 2006 At køre MC et det tætteste du kommer på at flyve? smiley

Tror bare det er en kombination af en masse ting! Føle sig mere fri end i fx bil, mærke vinden/naturen, føle sig mere "i et" med maskinen, fællesskabet osv osv osv.. Der er jo tusinde pisse fede ting ved MC! smiley

• #2   1. okt 2006 Tja, fornemmelsen af at være meget mere i kontakt med omverdenen end når man sidder lukket inde i en bil.. Vinden, den friske luft, de mange flere lyde man kan høre når man ikke har et dunkende stereoanlæg i ørerne (deriblandt selvfølgelig den skønne lyd af motoren smiley ) Og så kørestilen.. Som du siger kan man have meget sjov ud af at lægge med 60-80 på nogle små snoede, den fornemmelse finder man sgu ikke i bil smiley

Slut for nu.. Vil ud og lufte Hondaen!

• #3   1. okt 2006 Get your motor runnin'
    Head out on the highway
    Lookin' for adventure
    And whatever comes our way
    Yeah Darlin' go make it happen
    Take the world in a love embrace
    Fire all of your guns at once
    And explode into space

I like smoke and lightning
    Heavy metal thunder
    Racin' with the wind
    And the feelin' that I'm under
    Yeah Darlin' go make it happen
    Take the world in a love embrace
    Fire all of your guns at once
    And explode into space

Like a true nature's child
    We were born, born to be wild
    We can climb so high
    I never wanna die

Born to be wild
    Born to be wild,

• #4   1. okt 2006 For mig handler det om, at man oplever alt omkring sig meget mere intenst, Lys , vind små temperaturskift, dufte, stank, og så er det næsten ligegyldigt hvilken MC man sidder på,så har bevægelserne i trafikken en helt anden dynamik end i bil.

Viden om, at man kun er sig selv, men også 100% ansvarlig, giver også en forstærket frihedsfølelse.

• #5   1. okt 2006 Og så smager insekterne bare bedre når man får dem serveret med 150 km/t

• #6   2. okt 2006 en bil er bare en bil , men en motorcykel er fanme en motorcykel... mit ordforråd tillade mig ikke at være mere præcis : )

• #7   6. okt 2006 hej... det er bare den følse af at være fri og selv havde magten. og har man først kørt nogle fede steder er man solgt:-) har været nede at køre i alperne på min fxr. med dregene et par gange. det er en fed fornemmelse at køre og se op af en klippe og ned i en dal med blågrøn vand. så er man solgt. at køre mc er det samme som frihed / slippe tankerne fri og slap af.

• #8   7. okt 2006 Ja, det er jo netop dét med omgivelserne, at man blive rmere opmærksom på terrænet Man ser alt omkring sig, på vejen og man føler at man SELV styrer. Man flytter sin vægt for at dreje, man bruger storrt set alle lemmer for at køre, man mærker de fysiske påvirkninger direkte på kroppen, der er kraft og overskud i sådan en maskine. Man får opmærksomhed af forbipasserende, man ved, at man hvis laver en fejl er der intet til at redde én, ingen ABS, ESP, sikkerhedssele, airbag eller sammenkrølningszoner smiley

Kommentér på:
Hvorfor er det så fedt at køre MC???

Annonce