Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der har kørt gennem Albanien, Montenegro, Croatien, Macedonien, Serbien, Bosnien?
  • #1   16. jul 2015 Croatia og Montenegro er OK. Der er lidt små mafia, og folk har ikke penge, so et visse niveau kriminalitet skal forventes.

Jeg fik en taxa fra Dubrovnik (Kroatien) til Podgorica (Montenegro). Fik 3 dåse øl fra chaufføren på vej, efter han hentet hans karmarat til at køre med, de begge drak cirka 3 dåse vær. Vejener i Montenegro er ikke de bedste (Men meget sjov og 'twisty'), en overhaling varde ~10 km og til sidst mislykkes. Jeg har et fornemmelse denne er typisk.

Mindst vi var der vores diesel generator blive stjålet. Men de lokal mafia tog os ud for en øl bagefter som kompensation (der var tydelivs dem der stjal det).

De brokket sig over de Kroatien and Bosnien mafia som uretfærdig.

Check dine forsikkering, denne kan vær dyrt at ændre for de balkan states.

I alt var der et veldig godt tur.

Tim

• #2   16. jul 2015 Skulle også sige at befolkning er meget venlig og gæstfri, vi fik mange tilbydtil at spise med til frokost osv. fra de lokale.

Vi fik morgenmad med rigelig snaps fra ham her, han var bormester for denne landsby... http://www.scientificillustration.net/_temp/skadar_lake_4096_01.jpg

Tim

Skadar Lake Montenegro...

profilbillede
  • #3   16. jul 2015 Jeg har ikke været i Serbien men de andre har jeg kørt i på MC. Vejene klares bedst på en højbenet maskine, men fine og spændende lande at rejse i.

• #4   16. jul 2015 Indtil videre tak smiley

• #5   16. jul 2015 Jeg kørte til Istanbul sidste år, igennem Kroatien Albanien osv. Der var ingen problemer, de tager dig helst kun kontanter i Albanien, jeg tog turen på en yamaha r6, uden problemer

• #6   16. jul 2015 Jeg har boet i Kroatien og rejest meget i Kroatien, Serbien, Bosnien, Montenegro, Albanien, Kosovo og Makedonien.

Det er overhovedet ikke farligt. Faktisk er det mere sikkert end vest europa på mange måder. Du skal selvfølgelig tage dig de samme forholdsregler over for tyveri osv. som alle andre stedder du er på ferie.

• #7   16. jul 2015 Og husk du skal have det grønne forsikrings bevis med hvis du skal ind i Bosnien.
    I Kosovo skal du købe seperat forsikringsbevis ved grænsen.
    Serbien anerkender ikke Kosovarske passtempler, så du kan ikke tage fra Kosovo ind i Serbien med mindre du kom ind via de Serbisk kontrollede grænseovergange.

• #8   16. jul 2015 jeg er også temmelig overbevist om at der er sikkert at færdes der i de lande, de er jo alle sammen her oppe i norden .

mvh

• #9   16. jul 2015 Bosnien og Kroatien er begge fine steder... Jeg er gift med en Bosnier, så serbien har jeg igen kendskab til smiley

Bosnien tho... færdselsregler er en by i rusland smiley de kører stort set kun på vigepligter smiley

• #11   17. jul 2015 Tak folkens! smiley

• #12   17. jul 2015 Når man kører rundt nede sydpå, er det så helt håbløst med læderdragt, eller hvordan? Skal man helst finde det lette, men mere usikre tekstil sæt frem?

• #14   18. jul 2015 Jeg har oplevet meget skiftende vejr. Fra 10 grader og regn omkring Sarajevo til over 30 i de lavere områder. Praktisk textil tøj er mit råd.

• #15   18. jul 2015 Okay, jeg har dog regntøj med til læderdragten, så regn bliver ikke et problem.

Kommentér på:
Nogen der har kørt gennem Albanien, Montenegro, Croatien, Macedonien, Serbien, Bosnien?

Annonce