{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

Yamaha R6 fra 2005 {{forumTopicSubject}}

Halløj alle sammen.
Ville hører om i kunne hjælpe mig med et svar omkring min Yamaha R6'er.
Når den står i frigear (tomgang) så kommer der en "tikke/rasle" lyd som jeg syntes lyder lidt underligt. Den går væk lige så snart at jeg sætter den i gear og den siger intet når jeg kører. Syntes bare at det er en underlig lyd.
Den har overholdt alle service og har lige rundet de 20.000.
Håber at i kan hjælpe med nogle svar :-).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha R6 fra 2005
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.852
    #1   19. jul 2015 Forsvinder det f.eks når du tager koblingen uden at smide den i gear?

    I så fald er det umiddelbart ikke noget at bekymre sig om, medmindre det er decideret larm eller tydelig raslen. Er det bare sådan en tæt på utydelig lyd, så kør videre.


  • #2   19. jul 2015 Den forsvinder lige så snart jeg tager koblingen også selvom jeg ikke smider den i gear.
    Syntes ikke at den er helt lydløs den lyd. Men har haft den til fiskers-motorcykler til 20.000 service hvor han prøvekørte den og han sagde at den lød fint. Syntes sku bare stadig at det er en underlig lyd. Har en kammerat som har en r6'er også og hans siger ikke den lyd.


  • #3   19. jul 2015 Det er muligvis bare dit koblingsnav, der sidder nogle fjedre på bagsiden som kan blive lidt løse og give lyd fra sig.
    Det betyder som regel ikke noget.
    Hvis det er det, bliver lyden tydeligere jo langsommere den går i tomgang, indtil du tager koblingen.


  • kennet B
    kennet B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
    #4   19. jul 2015 Min gør det samme..
    Jeg er udlært automekaniker og lyden minder meget om et defekt udrykkerleje. Jeg er dog kommet til den konklusion at det bare skal sige sådan efter at have talt med et par stykker der er mere kyndige på området.


  • #5   19. jul 2015 Tak for svarene. Men kan man gøre noget ved lyden eller skal man bare leve med det?

  • #6   19. jul 2015 Du kan skifte koblingsnavet eller leve med det.
    Nyt nav koster 8599,35 incl moms + 1 pakning og noget olie.


  • #7   19. jul 2015 Sådan ser et tilsvarende nav fra en Virago model ud.
    Har hørt om nogen der forsigtigt lirkede fligene lidt til side og pressede en skive ind, således at fjedrene blev strammet op.
    Personligt ville jeg bare leve med det, få tomgang just op til det højeste man kan leve med og få justeret karbureringen/indsprøjtningen bedst muligt.
    For lav tomgang og dårlig kalibrering øger "problemet"



    profilbillede
  • #8   19. jul 2015 Lyder godt. Bare det som sagt ikke er noget som det skader motoren eller andet. Så tror jeg godt at jeg kan leve med det ;-). Men tak for de brugbare svar

Kommentér på:
Yamaha R6 fra 2005

Annonce