{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

Michael J
Michael J
Tilmeldt:
16. apr 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Lak hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har en bil som meget belejligt er malet i en udgået Harley Davidson farve. Der er en par sten slag hist og her jeg gerne ville have lappet, men jeg kan fandeme ikke få fat på malingen nogen steder...
Hvad gør man?

Jeg har haft fat i Harley i Danmark, og 10-15 andre harley forhandlere i skandinavien, de kan ikke skaffe den eller blande den.
Jeg bestilte den fra USA over eBay, den blev sendt retur af told i usa da man åbenbart ikke må sende flydende maling overseas...
Alle større internationale firmaer (colormania, cyclepaint, colorrite) kan heller ikke sende pga samme lov.

Så hvad gør man her? Er det muligt at få det blandet i dk så det matcher fuldstændig? Harley vil ikke give farvekoden, så jeg har kun "varenummeret": Harley Davidson aztec orange Pearl 98603nv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lak hjælp
  • #1   4. aug 2015 prøv lakgrossisten ...21696465...Han blander stadig de gamle cellulose-baserede..

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #2   4. aug 2015 Mange tak, det vil jeg prøve.

  • #3   4. aug 2015 Det ka er go autolakker lave-jeg bruger en som sikkert ka men er jo ikke sikkert at han gider for de småøre det ka koste-og hvor bor du?De har jo forskellige favemålere idag-men tænker ham jeg bruger kender farven.
    Ellers ka du jo gogl farve-det ka man tit få nogle numre.
    der er et firma som blander ældre mc farve der ka man også købe pletrep men måske ikke hd-de har en forhandler side hvor du ka købe det.
    det hedder motorradlack.de
    mkh kk


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #4   4. aug 2015 Jeg bor i Hørsholm, nordsjælland... Det er en ret speciel metal farve, som skifter nuance mellem rød, orange og brun alt efter hvordan lyset falder, så den er ikke sådan lige til. Jeg har fundet et par andre numre, men om det er farvekode eller ej ved jeg ærligt talt ikke... Men jeg vil da gerne snakke med din maler hvis det er, for jeg er ved at løbe tør for muligheder...



  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #5   4. aug 2015 Motorradlack.de har ikke Harley farver desværre....

  • #6   4. aug 2015 ja du bor desvære i den anden ende af verden-langt til maler- der må da findes nogle på sjælland som ka blande det?
    der er lidt hd farve på den tyske side.


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #7   4. aug 2015 Problemet er at, så vidt jeg ved, er det er en 2 tone farve, så jeg skal bruge den rigtige hvid med metal i som basecoat, og så den orange/røde topcoat... Jeg har før prøvet at få blandet en metal lak, og det tog 4 forsøg før maleren var i nærheden af den rigtige nuance, men det blev aldrig helt det samme...

  • #8   4. aug 2015 yep og om grunder er hvid-grå-rød eller sort-og så ka der være en guld eller sølv inden den får bundfarve-mm der er forskellige triks.

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #9   4. aug 2015 Nemlig.... Det er sidste gang jeg køber et køretøj med transparent farve uden support smiley

Kommentér på:
Lak hjælp

Annonce