{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn ved ny nummerplade??
  • #1   5. aug 2015 Jep, det skulle jeg også da min havde været stjålet..

  • #2   5. aug 2015 Damn! Så må jeg håbe at de kan godkende med udstødningen :-S

  • #3   5. aug 2015 Hvis du spørger i en synshal skal du. Men kører du til et af skats 4 motorkontorer, så burde det kunne klares uden.
    Vi har lige gjort det med en trailer hvor vi slap for syn. Det burde være samme regler.


  • #4   5. aug 2015 njaa det må være en and -du ska nok bestille en erstatningsplade-.en makker som har bla en triumph 1968 tabte hans men købte bare en ny.
    i gamle dage knækkede en makker hans plade så kun 5 cm var tilbage på hans panhead-der var heller ikke noget problem.i at købe en ny.
    det er nok værre når den har været stjålet for 15-20 år siden fik en makker hans mascot pickup stjålet uden kasko-den var jo på gule plader-efter et halv års tid ringede politi at de havde fundet vognen men klippet plader da den skulle have været til syn.
    mkh kk


  • #5   5. aug 2015 Karl

    Har undersøgt det med erstatningsplade men der fik jeg at vide at det kun var for køretøjer med 2 nr plader og hvor du stadig har den ene smiley


  • #6   5. aug 2015 Det er også sådan det er hvis du kører til en tilfældig nummerpladeekspodition. Men møder du personligt op i et af skats 4 motorcentre kan du få nummerpladen uden syn.

  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #8   5. aug 2015 Fik en "erstatningsplade" med et nyt nr for 3 år siden uden syn.. Var dog på skat og hente den selv..

    Den skal dog/vist være meldt tabt/stjålet inden du kan få den nye..

    Under alle omstændigheder bør du ikke affinde dig med at du skal til syn før du har været hele vejen rundt..


  • LocalRider
    LocalRider Tilmeldt:
    jul 2011

    Svar: 43
    #9   5. aug 2015 #7 - Godt bud, men ikke lovligt smiley

  • #10   5. aug 2015 Jeg kom for et par år siden ned til min bil og opdagede at mine plader var væk. Troede at de var blevet stjålet, så jeg ringede til Københavns politi og meldte dem stjålet. Så tog jeg bilen og kørte til nærmeste nummerpladekontor og købte et par nye. Jeg fik dem udleveret uden problemer og satte dem på med det samme og kørte lykkeligt videre.

    Det viste sig så at politiet selv havde fjernet pladerne fordi at mit forsikringsselskab havde opsagt min forsikring uden at fortælle mig det. De havde bare glemt at sætte et klistermærke på bilen og ikke fået det registreret nogle steder før jeg havde købt nye. Så jeg kørte rundt i en bil med plader på, men uden forsikring indtil der kom et brev en uges tid senere fra politiet om at de havde fjernet mine plader.

    Det mest håbløse er at hverken politiet selv eller der hvor jeg hentede de nye plader havde nogen som helst ide om jeg ikke burde have fået dem udleveret. Jeg hørte heller aldrig noget for det efterfølgende (Jeg tegnede selvfølgelig forsikring i et andet selskab samme dag som jeg opdagede fejlen)

    Så efter mine erfaringer kan du bare tage til nærmeste nummerpladekontor og købe nye plader. De tjekker alligevel ikke noget som helst før du får dem udleveret. Du skal dog skrive under på en "Tro og love erklæring".


  • #11   5. aug 2015 Hvis man går ind på Skat.dk kan man finde svaret.
    http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2089622&vId=0


    profilbillede
  • #12   5. aug 2015 Jan H

    Ja det var osse det jeg havde læst mig frem til og da jeg ville have plader nede i synshallen sagde han at den ikke var gyldigt synet længere smiley


  • #13   5. aug 2015 Nej, for 3. gang, det er fordi du ikke kan på en synshal, eller andre nummerpladeforhandlere end Skats 4 motorcentre. Men der kan du.

  • #14   5. aug 2015 Der står klart og tydeligt under punkt 1 at er der over 5 år fra sidste syn skal den synes.
    Dette kan dog undgås hvis du følger punkt 2.
    Precis som Jesper J skriver.
    Husk blot af afmelde og bestille nye i samme ekspedition.
    Så undgår du syn. Men kun hos skat's motorcenter.
    Held og lykke med det.
    ????????????B)


  • #15   5. aug 2015 Ok jeg takker for alle svarene... Pladen er dog afmeldt så jeg må bare have den synet smiley

Kommentér på:
Syn ved ny nummerplade??

Annonce