1.439 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
94 cbr 600 vs. 2012 hyosung gt 650 94 cbr 600 vs. 2012 hyosung gt 650
Hej. Jeg har brug for nogle kyndiges mening om valget mellem en cbr 600 f2 fra 94 med 50000 på tælleren eller en hyosung gt 650 fra 2012 med 7800 på tælleren. Cbr'en er 5000 billigere og køber med pris i tankerne da jeg er studerende.
Håber i har nogle gode inputs til dette ??
0 synes godt om
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 129
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 234
Men det er jo to ret forskellige maskiner, 2 vs 4 cylindre, og forskellige siddestillinger. Ud og prøv
Det kan godt være Hyo'en er nyere, men den bruger ikke mere moderne opbygning af den grund. CBR'en holder nok også prisen bedre end Hyo'en, og jeg havde nok valgt den, men er heller ikke helt upartisk...
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Svar: 28
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 441
På 3 år taber den ikke ret meget mere i pris, hvorimod at hyosungen nok taber en del.
Men vil du beholde i længere tid end 2-3 år, så kan det være Hyousungs fordel at den er så meget nyere.
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Svar: 28
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 16
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Dvs, at du som studerende også skal have råd til at skifte den notorisk slappe knastkædestrammer.
Kronrørslejer og hjullejer holder heller ikke evigt.
Hvis der sidder de originale gummibremseslanger på, er de efter 21 år nok også møre, og bremseskiverne har nok også nærmet sig minimum.
Læg dertil, at hvis du ikke selv kan lave service, så er CBR'en langt dyrere at sende til mekanikeren. Han skal som minimum bruge 1 time, bare til at pille kåben af og montere igen. Den har dobbelt så mange ventiler der skal justeres, og dobbelt op på tændrør.
Ja, en CBR600 er bedre end en GT650, hvis servicestanden er i orden. Men en 21 år gammel MC skal der nusses mere om.
Du kan selvfølgelig være heldig, at finde en cbr, hvor alle de ting er lavet.
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
Tim
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 144
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 22 Svar: 61
Købte selv en ældre Honda NTV fra '92 sidste sommer, som "bare" skulle have skiftet køleblæser og et par andre småting. Mekaniker regningen endte på over 4000 kr, plus prisen for et nyt bagdæk.
Så køber man en gammel maskine, skal man formentlig regne med at smide penge efter reperationer også, medmindre du er heldig at finde en som er i rigtig god stand, men det kan være svært at opdage alle fejl ved første gennemgang.
Når så først maskinen køre, så har man tilgængæld også en rigtig fin maskine, som sjældent går i stykker og holder prisen godt.
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Svar: 28
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.170
apr 2013
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 17
Om det er i procent et stort værditab, så er det vel også et stort tab på bundlinjen?
Uden tvivl Honda!
Har selv en Honda CBR F2, fra 91'. den har gået 65xxx, og om 2 uger køre den til Normandiet. Jeg har ( 7 - 9 - 13 ) ikke haft de store udgifter på den. Har fået skiftet Knastkædestrammeren, også har jeg fået nyt baghjul på. Den køre og starter hver dag, og i og med der er SÅ mange gamle CBR'er, så vil du alle dage kunne finde reservedele til den.
Helt klart Honda! (Y)
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 16
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
sep 2012
Følger: 14 Følgere: 136 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 643
94 cbr 600 vs. 2012 hyosung gt 650