1.439 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

94 cbr 600 vs. 2012 hyosung gt 650 94 cbr 600 vs. 2012 hyosung gt 650

Hej. Jeg har brug for nogle kyndiges mening om valget mellem en cbr 600 f2 fra 94 med 50000 på tælleren eller en hyosung gt 650 fra 2012 med 7800 på tælleren. Cbr'en er 5000 billigere og køber med pris i tankerne da jeg er studerende.

Håber i har nogle gode inputs til dette ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  94 cbr 600 vs. 2012 hyosung gt 650
  • #1   6. aug 2015 Jeg havde taget chancen og gået med Hyosung'en det er helt sikkert.. Den er 18 år nyrere det burde sige det hele.

• #2   6. aug 2015 Hvad skal de koste?

Men det er jo to ret forskellige maskiner, 2 vs 4 cylindre, og forskellige siddestillinger. Ud og prøv smiley

Det kan godt være Hyo'en er nyere, men den bruger ikke mere moderne opbygning af den grund. CBR'en holder nok også prisen bedre end Hyo'en, og jeg havde nok valgt den, men er heller ikke helt upartisk...

• #3   6. aug 2015 Honda'en. For 5000 kan du holde den kørende LÆNGE (og længere end det tager Hyusung at ruste væk).

• #5   6. aug 2015 Har en cbr 600 f3 til salg. Du kan se den på min profil. Du er velkommen til at skrive hvis det er smiley

• #7   6. aug 2015 Umiddelbart vil jeg også sige hondaen.
    På 3 år taber den ikke ret meget mere i pris, hvorimod at hyosungen nok taber en del.
    Men vil du beholde i længere tid end 2-3 år, så kan det være Hyousungs fordel at den er så meget nyere.

• #8   6. aug 2015 Ja vi kunne sagtens finde ud af noget hvis det var det smiley

• #9   6. aug 2015 Dejligt med så gode råd! Og tak for tilbuddet om at tage ud og kigge på den. ? jeg tror bare ikke at den er i mit prisleje. Den anden cbr jeg har kigget på står til 20000. Men din ser rigtig godt ud Lars ?

• #10   6. aug 2015 Jeg vil tage Hyosungen. Korrekt, en honda går ikke i stykker, men den har altså nogle km på bagen.
    Dvs, at du som studerende også skal have råd til at skifte den notorisk slappe knastkædestrammer.
    Kronrørslejer og hjullejer holder heller ikke evigt.
    Hvis der sidder de originale gummibremseslanger på, er de efter 21 år nok også møre, og bremseskiverne har nok også nærmet sig minimum.
    Læg dertil, at hvis du ikke selv kan lave service, så er CBR'en langt dyrere at sende til mekanikeren. Han skal som minimum bruge 1 time, bare til at pille kåben af og montere igen. Den har dobbelt så mange ventiler der skal justeres, og dobbelt op på tændrør.

Ja, en CBR600 er bedre end en GT650, hvis servicestanden er i orden. Men en 21 år gammel MC skal der nusses mere om.
    Du kan selvfølgelig være heldig, at finde en cbr, hvor alle de ting er lavet.

• #11   6. aug 2015 Pas på Hyosungen der er flere problemer, selv hyosung ejer varsle imod nogle gang, men forum here kan hjælp og er godt baggrunds læsning, http://korider.com/index.php?board=2.0,

Tim

• #12   6. aug 2015 Honda uden tvivl

• #13   6. aug 2015 Jeg ville nok tage Hondaen, men giver alligevel også #10 ret.
    Købte selv en ældre Honda NTV fra '92 sidste sommer, som "bare" skulle have skiftet køleblæser og et par andre småting. Mekaniker regningen endte på over 4000 kr, plus prisen for et nyt bagdæk.

Så køber man en gammel maskine, skal man formentlig regne med at smide penge efter reperationer også, medmindre du er heldig at finde en som er i rigtig god stand, men det kan være svært at opdage alle fejl ved første gennemgang.

Når så først maskinen køre, så har man tilgængæld også en rigtig fin maskine, som sjældent går i stykker og holder prisen godt.

• #14   6. aug 2015 Pb sendt til dig Nicklas:)

• #15   6. aug 2015 Hyosung uden tvivl. Og glem det med stort værdi tab. Du køber for ca 25 og sælger om 3 år for 12 - 15k. Det er muligvis i procent et stort værditab, men på bundlinjen ikke mange penge.

• #16   6. aug 2015 #15

Om det er i procent et stort værditab, så er det vel også et stort tab på bundlinjen? smiley
    Uden tvivl Honda!
    Har selv en Honda CBR F2, fra 91'. den har gået 65xxx, og om 2 uger køre den til Normandiet. Jeg har ( 7 - 9 - 13 ) ikke haft de store udgifter på den. Har fået skiftet Knastkædestrammeren, også har jeg fået nyt baghjul på. Den køre og starter hver dag, og i og med der er SÅ mange gamle CBR'er, så vil du alle dage kunne finde reservedele til den.

Helt klart Honda! (Y)

• #18   6. aug 2015 Ja kender hornet, men mangler viden omkring hyosung og hvad der er af fordele og ulemper, nu hvor der er så stort et spring i Årg.

• #19   6. aug 2015 Den 2012 1ste reg dato er sikkert en 2009 eller 2010 model, senere er de nemlig ikke blevet importeret til Dk.

• #20   6. aug 2015 Hvis du kan lave reparationer på Hondaen selv ville jeg uden tvivl vælge den, hvis den bare skal køre og tab i værdi er lidt mere underordnet så tag den anden..

Kommentér på:
94 cbr 600 vs. 2012 hyosung gt 650

Annonce