{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.468 visninger | Oprettet:

TPS (Throttle position sensor) {{forumTopicSubject}}

Hej MG! Jeg søger lidt hjælp angående en TPS på en Honda Transalp XL600V fra 1998. Jeg ved absolut intet om en throttle position sensor, faktisk ved jeg ikke engang hvad de hedder på Dansk. Problemet er følgende. Når cyklen er igang, falder den i omdrejninger, faktisk så meget at den går ud, skubber jeg så til ledninger (der er 3 stk i stikket, til tps'en) Så kommer den op på 1,5k omdrejninger igen. Nu har jeg så pillet benene ud af stikket, da jeg mistænker ledninger for at være knækket. Det gjorde jeg så før jeg tænkte mig om, for nu ved jeg ikke hvilke ledninger der skal sidde hvor. Er der nogle der er bekendte med de her throttle position sensor, så vil jeg meget gerne have nogle gode råd!
-Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TPS (Throttle position sensor)
  • #1   11. aug 2015 Det lyder som en Google søgning. Du skal måle modstanden i TPSen. Den skal stå på noget. Samme gælder benene. Jeg vil mene det står i haynes eller clymer bøgerne. Men omdr. Problemet burde ikke skabe de omtalte problemer.

  • #2   11. aug 2015 Synes ikke Google plejer at være god til at finde specifikke ledningsdiagrammer. Den finder bare alt der minder en smule om det man søger.
    Ring Honda til en forhandler (f.eks. Pro bike) og hør om du ikke kan få dem til at sende en kopi af ledningsdiagram. Eller kan forklare dig hvilke farver der skal sidde hvor.
    Alternativ, kan du prøve at finde en mc magen til den du har. Og køre ud og tage et billede af tps. Og ledninger smiley


  • #4   11. aug 2015 tak for responsen gutter. Har fået ledninger koblet rigtigt igen, og målt lidt frem og tilbage på det. Må desværre konstatere at ledningen er svag og højst sandsynligt knækket, hvilket forsager den manglende gas respons.

  • #7   12. aug 2015 Det er også planen lige pt. Problemet er bare at ledningen ikke er lang nok, så jeg bliver nok desværre nød til at trække dem helt fra starten af.

Kommentér på:
TPS (Throttle position sensor)

Annonce