Tuning med indsprøjtning..........!!! Tuning med indsprøjtning..........!!!
Luft i tanken = tryk på benzinen = indsprøjtning.
Fiser lige i netto og henter en Melittatragt, så min gamle GS'er kan få indsprøjtning bygget på??
Nu kommer spørgsmålet så:
Skal jeg bruge en grøn eller en gul vandslange til at føre luften ned i tanken??
Grøn bliver hutigere varm og dermed er luftens volumen mindre end hvis jeg bruger gul.
Omvendt vil benzinen blive tyndere pgr af varm luft og dermed komme hurtigere gennem benzinhanen.
Kigger man på en turbolader med intercooler, så kommer luften først igennem intercooleren før den stryger i motoren. dvs, der hvor luften skal bruges..altså på INDGANGEN??!
Hvis jeg så sætter en intercooler på benzinhanen, vil det så blive omdøbt til OUTERCOOLER, da det i dette tilfælde er på UDGANGEN, den skal bruges???
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.015
aug 2005
Følger: 36 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 501
mvh. mich-som ikke har den ville forstand på det men ville vælge den grønne slange......
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
Min mor siger da at jeg er en go' dreng!!!
Har godt nok undret mig over hvorfor hun græder, hvergang hun siger det.......!!
dec 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 542
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 829
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 77 Svar: 632
Jeg tror at jeg ville sætte GUL slange fra benzinhanen ned til Outercooleren, så ville jeg nok bruge Grøn slange fra outercooleren ned mod motoren, Men ca 10 cm. fra motoren ville jeg nok samle den med et stykke af den blå slange (hvis du er så heldig at du kan få fat i den blå slange)
Så tror jeg til gængæld også at det ville virke.
;O)
-Jesper
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 289
så kan du lave sådan en rød knap hvor der står "go baby, go!"
og når den så aktiveres så sprøjtes der PU-skum ind i tanken. det burde skubbe benzinen hurtigere ud:-)
men løsningen med at gå i seng er nok den bedste
Tuning med indsprøjtning..........!!!