{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Hjælp til køb af mc... {{forumTopicSubject}}

Hey...

Da jeg er ret ny inden for mc faget, og skal til og købe min første mc, synes jeg det kunne være meget rart at have en med og ud og kigge første gang man skal købe...

Derfor ville jeg høre om der var nogen herinde fra som kunne/gad hjælpe mig med og kigge på en mc i den kommende weekend, hvis alt falder på plads med sælger.

MC'en står på fyn og da jeg selv kommer fra sjællands siden ville det smarteste nok være hvis der var en fra fyn som kunne hjælpe mig...
Hvis det ikke skulle lykkes at finde en på fyn der kan hjælpe, kunne man jeg alternativt komme og hente en fra sjællands siden på vedkommendes adresse, og så kunne denne person køre med mig til fyn.

Så hvis nogen har tid og vil bruge den sammen med en rookie til mc, kunne det være fedt... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til køb af mc...
  • #1   11. okt 2006 mon ikke du kan finde en fynbo der vil hjælpe.
    skriv evt hvilken mc det drejer sig om og hvor på fyn det er .
    så er det nemmere for fynboerne at se om de har muligheden for at hjælpe dig .
    held og lykke med det .

• #2   11. okt 2006 Jo, selvfølgelig...

Det er en Kawasaki ZXR fra start 90'er, og befinder sig i en by der hedder Søndersø lidt udenfor Odense...

Håber det kan hjælpe/friste nogen! smiley

• #3   11. okt 2006 hej igen jimmi.
    det undre mig sku lidt at der endnu ikke har været nogle her for at gi` dig en hånd med dit køb der .
    måske tidspunktet er forkert på dagen.
    jeg ville lige tjekke indlægget her imorgen igen hvis ikke der er en der melder sig . jeg kan da ikke tro der ikke er en der er villig til at hjælpe dig .

• #4   11. okt 2006 hvis den zxr på fyn ikke er noget for dig kan du bare sige til nu du er ovre broen alligevel jeg har 3 af dem stående

• #5   11. okt 2006 Michael B: Kan du ikke smide lidt info om dem på min mail:
    spet@post.tele.dk

Jeg er på udkig efter en ZXR men jeg kan ikke lige finde
    den rigtige synes jeg.

Undskyld jeg bruger dit indlæg Jimmi.

• #6   11. okt 2006 (-:
    Ja, håber da jeg kan få nogen til og hjælpe, der må da være nogen på fyn der har forstand på motorcykler smiley

Michael B
    Kan du ikke lige tilføje mig på venne listen, vil da gerne lige høre hvad det er du har stående !

Steen P
    Det går nok, der er vel nok til alle... smiley

• #8   11. okt 2006 Lidt hjælp er bedre end ingen hjælp.... smiley

Jeg ved selv en del ang. teknikken, det er mere alle de små fif og tegn man ikke lige opfatter/lægger mærke til, som de mere erfarne måske ville opdage...

Og generelt skader det jo aldrig med en second oppinion som man siger... smiley

• #10   11. okt 2006 Hvis jeg bare vidste en smulle om MC'er, så ville jeg klart tage med.

Men jeg "bumper" lige dette indlæg op, så der er flere der kan se den smiley

• #11   11. okt 2006 Et godt råd er at trille en tur hvis det er muligt, hvor efter du finder noget grus (Lidt længere stykke) der trækker du mc´en igennem, og kigger efterfølgende på sporene, eller rettere så skal der kun være 1 spor, hvis baghjulet er justeret ens i begge sider. (Kig efter de små markeringer i hver side af baggafflen hvor akslen sidder igennem til baghjulet.

Kig tandhjulet bagerst at tænderne ikke er bølgede (du ved som man tegnede bølger som lille.. (Savtakket) Tænderne skal være ens både set med og mod omløbsretningen.
    Desuden tag fat om kæden på bagerste tandhjul i 90 grader bagud og træk kæden ud fra tandhjulet. Kan du se luft mellem kæde og tandhjul er kæde og tandhjul (kædekittet) færdigt... (Rimeligt omkostningsfuldt)

Kontroller om der er olie på de inderste rør i forgafflen. (altså om der er utætheder i pakdåserne i forgafflen.

Kontroller kronrørslejet for slør. (Det leje hvor forgafflen har kontakt med stellet.) Skub fordækket op af en mur og lyt om den klonket når du skubber den op af muren kontra når den triller baglæns.

Kontroller tykkelse på bremseskiver og belægninger på bremserne.

Se om bremsevæsken er meget mørk (Gammel) eller lysbrun (Nyere)
    Viser lidt om det er en der passer sin mc...

Kontroller selvfølgelig for oliespild på motor/gearkassen.

Tjeck støddæmpere. du ved skub ned og den skal falde til ro med det samme.

HUSK AT RINGE TIL BILBOGEN OG SPØRG OM RESTGÆLD!
    tlf: 86 12 91 45

Og for gudsskyld pres prisen!!! Det er købers årstid, så pres den min 4 - 5000,- (Sælger sparer sin forsikring hvis der da er plade på den)

Held og lykke med det...

Jannik

• #12   11. okt 2006 VIl da gerne hjælpe men kan lige så godt sige med det samme at jeg heller ikke er super Mc Haj. Har selv lige købt ZX-7R så kender modellen lidt.

Søren

• #13   12. okt 2006 Vil da gerne hjælpe lidt, men skal lige vide hvornår i weekenden og måske også lige lidt omkring km på den cykel du har kig på.

Mvh
    Poul

• #14   12. okt 2006 Den er synet i februar i år og har gået 40.000km

Kædekittet skal skiftes inden den nye sæson, og maskinen trænger til en gang maling, det har sælger oplyst mig om, så det må man jo tage med...

Har spurgt ham om de fleste af de ting Jannik U nævner, og det skulle være iorden, hvis han altså taler sandt !

>Gitte & Poul M

Det kunne være lækkert hvis du ville med ud og kigge, der er plader på så en prøvetur burde jo være muligt.
    Hvis det bliver i denne weekend bliver det søndag, og regner med at køre hjemmefra så jeg er på fyn om formiddagen, hvis det altså passer sælger...

• #15   12. okt 2006 Hej Jimmi
    Søndag er den eneste dag hvor jeg ikke kan desværre (familie tam tam) Men jeg kan se at Jannik har skrevet en masse ting som du skal kigge efter og selvfølgelig lytte til motoren. Kawasaki'er lyder lidt hårdt i motoren så det skal du ikke være overrasket over. Bemærk også om den starter let (den skal ikke være varm når du kommer for så har han haft den startet inden du kom hvis der normalt er problemer med det). Du skriver, at kædekittet skal skiftes så det ville jeg da få ham til at gøre. Men gennemgå maskinen som Jannik skriver og kig efter de ting som jeg har skrevet så går du ikke helt galt i byen. Husk at presse prisen hvis du siger den er lidt medtaget!!!

Mvh

Poul Mark

• #16   12. okt 2006 >Poul
    Ok, det var da ærgerligt du ikke kunne, men jeg må bare prøve at gå den igennem selv, men måske kan jeg finde en anden der kan komme med og kigge.

• #17   12. okt 2006 JImmi L: Jeg har lige ansøgt dig venskab. Har lige snakket med Michael B og lovet ham at sende dig nogle mail ang. køb af ZXR. Som sagt så har vi 3 stk stående og de er alle tre faktisk rigtig fine. Du burde komme denne vej over Vejen inden du ligger dig fast på den i Odense. Du er velkommen til at ringe eller skrive hvis du har nogle spørgsmål, da jeg ved en del omkring de cykler. mit nr er 41292627 og min mail er scbruun@pc.dk

Vi snakkes.

MVH
    Søren

• #18   12. okt 2006 Hej Søren

Venskab accepteret, og har sendt dig en mail...

• #19   13. okt 2006 Hey Jimmi, ville lige høre om du fandt nogen der kunne hjælpe dig?

• #20   13. okt 2006 Hey Vatslav...
    Nej det ser ud til jeg kommer til og tage derover alene, evt kan jeg få en kammeret til og køre mig, men han har ikke så meget forstand på mc.

Så hvis der var nogen der ville hjælpe er de stadig velkomne! smiley

• #21   13. okt 2006 You have 1 new message...

Søren

Kommentér på:
Hjælp til køb af mc...

Annonce