{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

Mads  r6
Mads r6
Tilmeldt:
26. aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

Road race. Hvad er vigtigt for at komme godt i gang {{forumTopicSubject}}

Har købt en yamaha r6 model 2011, den er klar til bane sæson 2016.
Jeg har dragt hjelm støvler og Mercedes vito, men ved jeg mangler en del endnu.
Hvad SKAL jeg have fat i og hvad er godt at have, men ikke en nødvendighed? Jeg skal køre ruggi klasse og skal træne i dk og udlandet, så ville høre hvad jeg skal have fat i. Håber der er nogle som kan hjælpe mig..... ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Road race. Hvad er vigtigt for at komme godt i gang
  • #1   27. aug 2015 http://trackdayguiden.dk/
    God side med info...
    Sørg for forsikring af dig selv, altså dækning gennem fritidsulykkeforsikringen, de fleste har mulighed for farlig sport, men ring og snak med dem, så du er sikker på der er dækning.
    et pittelt er en god investering og du kan sagtens starte ud med et af de billige fra 24mx hvis du er instillet på at passe lidt ekstra på det. Dækvarmere, kabler med omformere, så du kan få strøm på diverse baner(lille byggepladstavle er ganske handy) lidt campinggrej til at gøre livet i pitten mere komfortabelt og de mest nødvendige reservedele som ryger når man falder af...grebsklinger, clip-on rør, glasfiber rep osv...
    Et godt manometer, et infarødt termometer og en lille kompressor kan spare en del dæk. mht kompressor kan en helt lille uden tank godt bruges, så længe du ikke selv skal skifte dæk...


  • #3   27. aug 2015 altid en god ide at have nogle extra koblings/bremse greb osv.

  • Mads  r6
    Mads r6 Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #4   27. aug 2015 Kan godt se der er en del jeg skal have købt. Så jeg kan komme i gang. Ang div reservedele, er der en side/butik som er at foretrække

  • #6   27. aug 2015 Synes det er super cool at købe bane ged, kassevogn og booke plads i rookie klassen , UDEN først at have brugt en bunke dage på trackdays...... smiley

  • Mads  r6
    Mads r6 Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #7   27. aug 2015 Jeg har skam være afsted mange gange, jeg går jo ikke ud og bruger lidt over 100.000 kr uden at have prøvet det først. Men har ikke kørt i udlandet endnu eller i en seriøs klasse.

  • #8   27. aug 2015 Så ved du da også præcis hvad du skal have med ....... DOH!!!

  • Mads  r6
    Mads r6 Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #9   27. aug 2015 Har aldrig haft telt og køleskab mad og reservedele med når jeg har kørt trackdays. Kan også læse at der er andre regler ang sikkerheds udstyr når det ikke er trackdays, så ved ingenlunde hvad jeg skal bruge, for så havde jeg nok ikke spurgt her inde hvis jeg vidste det.

  • #10   27. aug 2015 Rigtig mange trackday arrangementer løber jo over 2-4 dage, og er næsten altid uden for landets grænser.
    Cool nok du har klaret det uden telt,mad og reservedele. smiley
    Sikkerhedsudstyr er det samme. Det er kun køreteknisk kursus hvor der er mere lempelige regler smiley

    Som udgangspunkt er det en god ide at have 2 af alting. Undtaget stel og motor. Hvis man vil være sikker på at kunne køre de løb der er.
    Det samme med personlig udstyr. Træls at blive udelukket fordi man har ødelagt en støvle...


  • #12   27. aug 2015 #11 Sikke da noget vrøvl, han skal da bare ud og give den noget gaz, slemme nederlag, slap da af mand.

  • Mads  r6
    Mads r6 Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #13   27. aug 2015 Jeg er et talent smiley Fuck nederlagene, dem kommer der mange af hele livet. Skal starte et sted og det bliver næste år hvor jeg går All in. Ja kun på Padborg Park og skal der ned igen på mandag og køre. Regner ikke med at vinde guld næste år i rukki klassen, men heller ikke med at ende på sidste pladsen. 2 af alting lyder som en god idé.

  • #14   27. aug 2015 All in ?? Eneste forskel på at køre rookie og trackday er jo at du bruger dobbelt så mange penge på den halve køretid smiley

    Køre du 1,05 tider på pp med chikane så skal det nok gå. Køre du 1,10 så bliver du nr chok smiley


  • Mads  r6
    Mads r6 Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #15   27. aug 2015 Ved godt det koster kassen. Men er sikker på det nok skal blive godt, skulle egentlig bare høre hvad jeg skulle have fat i. 1.05 tider på pp skal nok komme med tiden.
    Tak for alle de dejlige svar


  • #16   27. aug 2015 Zenergy køre på pp på torsdag og fredag... Kom og kør fra mig smiley jeg giver øl i pitten smiley

  • Mads  r6
    Mads r6 Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #17   27. aug 2015 Kommer måske der ned fredag, så kan du give en sodavand da jeg ikke drikker alkohol smiley kommer du der ned mandag

  • #18   27. aug 2015 Nix. Gider ikke slå lejr for 1 dag....

    Ingen alkohol smiley smiley du kommer ikke til at få mange venner i den sport smiley


  • Mads  r6
    Mads r6 Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #19   27. aug 2015 Det er kun til vi når 1/12 at jeg ikke drikker. Du behøver da heller ikke slå lejer

  • #20   27. aug 2015 Tager Ikke afsted uden pittelt.. Dækvarmere og regnvejr er ikke optimalt smiley
    Jeg gider ikke køreturen og pakken ud og ind for en dag,....så blev det på gade cyklen smiley


  • #21   28. aug 2015 Et af de vigtigste ting er et budget .....

  • #22   28. aug 2015 Du kan jo prøve at læse denne:

    http://sayjes.dk/cms/modules/shop/public_product_view.php?slang=1&path=2&id=727


  • Mads  r6
    Mads r6 Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #23   28. aug 2015 Bestille den igår

Kommentér på:
Road race. Hvad er vigtigt for at komme godt i gang

Annonce