{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.008 visninger | Oprettet:

Alka har gjort mc-forsikring endnu billigere {{forumTopicSubject}}

Ville lige dele min ny erhvervede viden smiley Jeg var i IF forsikring indtil dags dato, det var det billigste sted jeg kunne få min 92´ gsxr 750 forsikret, men problemet var at når det er en ældre mc og i superbike klassen, så er det hamrende svært at få kasko på til en ordentlig penge og selvrisiko. I IF havde jeg ansvar for 2550.- årligt og 5000.- i selvrisiko ..(okay billigt, men stor selvrisiko og ingen kasko og dermed heller ikke tyverisikret). Har lige flyttet den over til Alka som har ny-revurderet og tilpasset deres forsikringer, især på mc området. Fik min Gixxer kasko forsikret til 2750.- årligt og en selvrisiko på 2000.-.og bliver den stjålet er der ikke Minus- 20 %, den bliver 100% dækket på nær af de 2000 i selvrisiko.. MEGA NICE... Så ville lige informere jer herinde, hvis i står med al for dyr en forsikring, eller for dårligt dækket. (Skal siges jeg er elite gennem 28 år uden skader)....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alka har gjort mc-forsikring endnu billigere
  • #1   22. sep 2015 De tilbød mig min SLR for 4000 kr. for ansvar for nogle uger siden, men han sagde han ville ringe igen i oktober pga. de nye priser.

    Jeg endte dog med at vælge TopDanmark, 636 kr. i ansvar, det er der ikke andre der kunne matche.


  • #2   22. sep 2015 Jeg har stadig TopDanmark. 30% rabat for medlemmer af MCTC + at de nu har indført kilometerbaseret præmie.

    Det er der kun få der kan matche - hvis overhovedet nogen... Jeg betaler 2800 kr i kasko for min R1200ST og op til 7000 km om året. Man kan selv justere dette online, hvis man skal køre længere.


  • #3   22. sep 2015 Kan kun sige godt om alka , altid fået bedste pris på både bil og mc . Og da min mc brændte først på året var det hele ordnet dagen efter jeg anmeldte det . Uden bøvl (:-)))))

  • #4   22. sep 2015 Top Dk har også justeret deres mc forsikringer i år, de skulle være meget billige, men ikke sikkert de er det for alle.

  • #5   22. sep 2015 lærestanden brandforsikring, 1800 kr ansvar om året.

  • #6   22. sep 2015 Det var med tanke om at oplyse på billig "KASKO" og meget lille "SELVRISIKO" (2000) på en "superbike", og alle de km du vil køre, og samtidig tyveridækket med "100%", ikke kun 80% som næsten alle andre smiley Hvad i gir i ansvar er jo helt ligegyldigt i den her tråd, hvis det er nok for jer så er det jo alletiders, men dem som har ansvar nu fordi det er for dyrt at kaskoforsikre og gerne vil have en kasko der rykker til meget billige penge, kan måske bruge den her oplysning til noget rigtigt positivt, da det kan være meget svært at få en ordentlig og billig kasko med "lav" selvrisiko, og så er man også tyveriforsikret.. Det var der jeg var rigtig træt af at jeg ikke kunne finde en god kasko uden det kostede en jetjager samt kæmpehøj selvrisiko, fordi det er en ældre cykel samt en superbike, man krummede jo næsten tæer hver nat pga den ikke var tyveridækket...

  • #7   22. sep 2015 skal man så have 2 eller flere forsikringer ved siden af sin Mc forsikring ?

  • #8   22. sep 2015 Der er jeg svar skyldig? For de kunne matche alle mine forsikringer samt forsikre min mc som ingen anden kunne, og jeg sparede yderligere på de andre forsikringer, så jeg rykkede hele skidtet derover. Men tror ikke du skal have mere end den ene forsikring, og er du i "LO", så får du 10% rabat oveni..

  • #9   22. sep 2015 Alka har lige tilbud kasko på min SV1000 til 2.902.- med 3K i selvrisiko, giver 4.500 med 5K i selvrisiko i IF i dag, så jeg skifter ASAP smiley tak for det gode råd.

  • #10   22. sep 2015 Om selvrisikoen er på 20% eller 2000,- gør jo ikke en kæmpe forskel på en `92 gix.
    Men prisen er da fin.
    Personlig havde jeg ikke betalt de ekstra penge for kasko på så billig en mc. Jeg vil ikke være noteret for en skade, som kan betyde at jeg bliver stavnsbundet for så lille en erstatning ..

    TopDanmark har som sagt også rigtige billige forsikringer, jeg giver gix 750 k7 ren ansvar 1700,- hd ´00 max 3000km/år kasko 1900,-


  • #11   22. sep 2015 Tak for tippet, jeg gik lige fra 3500kr til 2600kr årligt med kasko og 2000kr i selvrisiko bare ved at ringe til dem smiley

  • #12   22. sep 2015 Jeg giver 1400,- ved topdanmark og det er inkl. kasko.
    Har kun lige erhvervet mit kørekort.
    Det kan varmt anbefales.


  • #13   22. sep 2015 Kim J
    Hvad er det for en mc?


  • #15   22. sep 2015 Kim J
    Det må være i kvartalet så?


  • #16   22. sep 2015 Hvordan dælen er du kommet frem til det Allan ?? smiley

  • #20   22. sep 2015 1.400 med nyt kørekort ?????

  • #21   22. sep 2015 24 år 5 år på MC . Kawasaki zx6r 95' 2700 for fuld kasko og 3500 i selvrisiko ved nykredit smiley klager heller ikk smiley

  • #22   22. sep 2015 Har os lige skiftet til alka 4100 sparet årligt på r1 fra 2008 og gav 8300 i vardia det billigste på market før

  • #23   22. sep 2015 Tjenestemændende, 2125 med fuld kasko, føre og passager dækning, selvrisiko 2000, med 10.000km

  • #24   22. sep 2015 @allan
    Ja nyt kørekort. Men når man er 40 kan man jo teoretisk have 22 års skadefri kørsel i bil. Og med de nye Top regler hvor antal årlige km tæller tungt, så er jeg da ikke i tvivl om at man kan ende på 1400,-/år på en eks gs500.. smiley


  • #25   22. sep 2015 2 års kørsel og 500 for ansvar på dragstar 650 og 2800 for kasko (5000km) for v-strom 1000 hos danske forsikring.
    Ja og så lige 218,- årligt på min cx'er smiley i etu.


  • #26   22. sep 2015 Jeg giver 5.100 hos QBE forsikring (igennem Yamaha forhandleren) uden KM begrænsning for en 320 cc YZF-R3. Jeg er 20 år gammel.
    TopDanmark ville have 5.682 kr. med MCTC fordele. Plus jeg har to års anciennitet hos dem med bil. Da jeg spurgte til prisen, fik jeg ikke svar igen. Mærkeligt.


  • #27   22. sep 2015 Brian s.. Det er ikke 20 % sparet på selvrisiko. Der er 100% erstatning ved tyveri, istedet for 80% ved de fleste andre. Og jeg har haft min lavet over her i vinteren så den står som næsten en spritny og har den fået vurderet derinde til 50000 kr ved tyveri, (hvor standardprisen er ca 25-35000), så det er hvad jeg får hvis den bliver stjålet (og det er anført på policen), så måske en ældre dame, men en MEGET flot og velholdt nyomlagt maskine... Så JO, ved tyveri gør det stor forskel (50000 istedet for 40000) og hvis du ikke mener man skal forsikre for værdi af 50000 eller for den sags skyld 20000 og opefter, så kan jeg da slet ikke følge dig, når man ikke skal give mere i kasko og med den lave selvrisiko og fornemme tyveriforsikring... Karsten J og phillip, SÅDAN, det var det tråden skulle bruges til, kanon smiley

  • #28   22. sep 2015 Jeg tvivler på de ved tyveri fastholder en værdi på over det dobbelte af reel handelsværdi.men lad os håbe vi aldrig får det bevist smiley
    At selvrisikoen er lav er fint. Men det faktum at en skade registreres som skade, og gør man ikke kan skifte forsikring som skadefri. Og derfor stavnbindes til et forsikringsselskab er nogle ligeglade med. Jeg er ikke. Og melder konsekvent ikke småskader ( hverken på køretøjer,hus eller indbo) og vil medmindre min MC skulle stå parkeret i Århus ikke have kasko på en cykel til under 100k.
    Bruger mit krudt på kæder,alarmer og trackere smiley


  • #29   22. sep 2015 Bruger mit krudt på tyvene smiley Nej det er også hver sin mening om hvornår og hvordan man gør og vil de forskellige ting, men nu er den såmænd vurderet til pengene, den er besigtiget og taget billeder af pga den ekstra værdi, beløbet ført i policen ved tyveri, så den er godkendt smiley Og det er jo ikke en udtrådt og forrendt gsxr vi snakker om her, sådan en kan du få til 25000, og så ka du putte penge i den..... Men nok om det, der er nogen der allerede har ku glæde sig over tråden og forsikringen, hvilket der er hele meningen med tråden, så fedt at I får skiftet til billigere og sparer penge..... Jeg er ihvertfald MEGA glad for skiftet, og ja, jeg har også kun hørt godt om Alka smiley

  • #30   23. sep 2015 Ja jeg hopper på vognen med Danske forsikring smiley Og GF hvis jeg samlede alt hos dem.
    Bilen står hos IDA, til 4000 for kasko


  • #31   23. sep 2015 Har lige skiftet fra Tryg til Alka. Er elitebilist
    Sparet:
    MC 2000,-
    Bil 1500,-
    Ulykke 1000,-
    Inbo 500,-
    Er LO medlem (Metal) så det giver 10-15 % i rabat på alle forsikringerne.


  • #32   23. sep 2015 Skift fagforening Steen så har du sparet yderligere 5000,-

  • #33   23. sep 2015 Jeg synes nogle er alt for hurtige til at slynge en masse tal ud. At opgive hvad man gir for en mc forsikring, hvis den er en del af en samlerabet, som det jo oftest forholder sig, giver ikke mening i min verden.
    Prøv at opgive hvad i gir for en REN mc forsikring uden andet arrangement i selvskabet. Eller oplys hvad i gir for hver enkelt forsikring.
    Det her marked er, efter min mening, gynger og karruseller.
    At man skulle kunne få en ansvars forsikring på en mc for 5-600 kr, uden andre produkter, det tror jeg simpelthen ikke på, sorry.


  • #34   24. sep 2015 Joda Ole. Jeg har kun Danske forsikring, har kørt og ejet mc i 8-9 år, og min bmw k75 koster 540kr i ansvar med km-antal sat til 9000 om året smiley
    Efter endt uddannelse vil jeg se om de kan lokkes til en god kasko-forsikring.

    Men den er jo også halv-gammel..


  • #36   24. sep 2015 Jeg beklager det sene svar.

    Det er en suzuki SV 650.
    Og det er hel årligt, ja smiley


  • #37   24. sep 2015 @33 min yamaha dragstar 650 koster 500 ved danske og har ikke indtegnet andre forsikringer endnu, kun fået tilbud/forhåndsaftale på dl1000 til 2800 for kasko.
    Jeg har så hele 2 års mc anciennitet smiley (og lang tids bil)

    Så 500 kan sagtens lade sig gøre, men selvfølgelig ikke for en r/superbike!


  • #38   24. sep 2015 Jamen så fik de da lov at prøve

    Suzuki dl1000 2009 med ansvar og kasko (ingen vinterkørsel)
    Danske forsikring 2800
    Alka 3500

    Yamaha dragstar 650 1998 ansvar
    Danske forsikring 500
    Alka 1200

    Så generelt 700,- dyrere en mine nuværende

    Det samme gjorde sig gældende på bil!


  • #39   24. sep 2015 Rettelse.
    Bilen tjekkede jeg lige, (mazda 6, 2.2 diesel 163hk fra 2010) der giver jeg 4800 årligt med månedlig betaling. Hos alka hed prisen 7500,-
    Så jeg har sparet 4100 årligt ved IKKE at vælge alka smiley
    Mine erfaringer siger indtil videre - danske forsikring til mc, ETU hvis det er veteran mc eller bil.

    Skal siges at jeg ville være elite hos alle selskaber.


  • #41   25. sep 2015 Har lige skiftet til Alka (på baggrund af denne tråd) og har sparet 3200,- om året.
    TAK!


  • #42   25. sep 2015 Så ku du fandme godt give en lille en Morten !!!!

  • #43   26. sep 2015 Nice morten og speedy, fandme fedt at høre, og velbekomme smiley Altid rart at spare penge og være godt forsikret når det brænder på...

  • #44   28. sep 2015 Vestergaard: Jeg giver en bajer smiley

  • henrik S
    henrik S Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 25
    #46   28. sep 2015 har konaktet alka i dag de ville gå ned til 2700 kr med kasko for min rf600 men selvrisikoen på 5000 kr stod fast. de sagde at ingen hos dem havde billiger selvrisiko med den pris. så lidt mystisk med de snakke der er herinde.bare en tanke

  • #47   28. sep 2015 Lyder altid godt med en pilsner, siger rigtig ja tak hvis vi render over hinanden derude på pladserne;-) Ja, det lyder sgu mærkeligt Henrik, men jeg fik den til 2000, prøv at ring igen og håb på en anden agent, måske det hjælper.. Burde ikke være sådan, men der er åbenbart forskel...

  • #48   4. nov 2015 Jeg har tidligere meddelt diverse info om forsikringer på MCG og også de priser jeg har forhandlet, for det ER en forhandling i kombination med en forsikringsansat der har reel kompetence. Ellers får man ikke de gode priser.
    Efter denne tråd kontaktede jeg bl.a. Alka. Det har muligvis været den forkerte person, men de kunne SLET ikke være med. En kasko til min "gamle" KTM 640 med 5.800 i selvrisiko skulle koste rundt regnet 2900 kr - totalt uinteressant. For perspektivering er det dyrere end det jeg giver for min Hayabusa!!!!!!!!
    Så Alka er igen dømt ude (det blev de også meget hurtigt sidste gang for 3 år siden).
    Jeg har nogle helt konkrete spørgsmål som (af gode grunde) VIL have et personligt svar på. Og det ville Alka heller ikke!!! har et selskab problemer med svare skriftligt og med en personunderskrift har jeg et lige så stort problem med at stole på dem som en seriøs partner.


  • #49   24. jun 2018 Og intet har ændret sig i min fremfærd, men der sker et skred i vores samfund kan jeg fornemme. Alt skal være let og hurtigt og DET tjener firmaer kæmpesummer på (herunder også Google, Face ook m.fl. som skovler penge ind på at misbruger vores alle sammens data - og alt for mange danskere fatter nafa..... ak ja)
    Tilbage til udgangspunktet....forsikringsselskaber, banker m.fl. har nærmest ingen konkurrence for aaaaaalt for mange magter af forskellige årsager ikke at tage forhandlingskampen med dem, og det blir så skidt for alle i den sidste ende....


  • #50   24. jun 2018 #48/49:Godt svar og indlæg. Men du har gået og grublet over det i 2 1/2 år inden du tog springet og tilføjede tråden dit opfølgende svar?!
    Det er sgu....vedholdene eller noget smiley
    Grineren er ordet jeg ledte efter!!!!
    Og jeg kan tilføje at du nok har meget ret i nr 49. Jeg er heldig at jeg har god, billig forsikring. Men mht finanser har kreditfor og banken et fast greb omkring noget ømt på mig. Og man har for mange år siden sat sig i en tåbelig situation uden tanke på, at mistede man sin gode indtægt ville det resultere ikke at kunne komme hverken frem eller.....jo, det går faktisk tilbage, så det kan jeg godt komme....Men man ER en MEGET lille dafni-fisk i det spil der. Eftersom penge er magt. Bu-hu-hu herfra smiley


  • #51   24. jun 2018 Jeg er yderst vedholdende, men har aaaaaaaalt for travlt med alle mulige ting til at jeg kan.sidde og skrive her, på fjæsen eller alle andre mærkelige steder man.kan spilde sin tid ??

  • #52   24. jun 2018 Tja, hvem har tid at spilde nu om dage? Meeen....Motorcykelgalleri er ikke spildtid. (Kun engang imellem.) Men uanset hvor meget tid jeg har, har jeg heller ikke tid til andre for(aer?)-ummer som derimod alle ER skørt spild af tid.
    (Når du kalder dig selv Snehvide, lever du så i en eventyr verden?)


  • #53   24. jun 2018 Nåja update: Danske Fors. (TopDK ejet), er også 540 på Hondaen (xrv). Ansvar med vinterkørsel. De ville hjertens gerne konvertere til TopDK forsikring, hvis den ville blive billigere med de 30% MCTC rabat, men det ville den ikke smiley

  • #54   25. jun 2018 Jeg tænker at de fleste der har råd til motorcykel også har brug for en del andre forsikringer, dvs ejendom, fritid/ulykke m.v. Så derfor kan man ikke se isoleret på én forsikring og derfor er priser der nævnes her, hvis man KUN angiver MC forsikringspriser kun i bedste fald vejledende...... Jeg har jo også oplevet forsikringsselskaber som egentlig havde betingelser og priser som var interessante men som faldt fra pga en eller anden detalje eller fx at jeg har 4 motorcykler herunder en Hayabusa som nogle IKKE vil forsikre. Så kan andre være billige med MC, men ikke med de andre forsikringer og så er det ikke sikkert det er interessant. Desuden er der alle detaljerne i betingelserne som BESTEMT ikke er ubetydelige, men som de fleste vist skøjter let og elegant henover. Hvis man KUN ser på prisen, får man, lige som i rigtig mange andre forhold, ikke nødvendigvis det bedste produkt til prisen..... just saying!

Kommentér på:
Alka har gjort mc-forsikring endnu billigere

Annonce