Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  regl for "glemt nummerplade"
  • #1   20. okt 2006 skynd dig ned og få den omregget på motorkontoret?

Det koster kassen uden plade, især når cyklen ikek er indregget!
    Tænk ogå på hvis du laver et uheld! Intet der dækker dig. Så overvej nøje hvad du gør

smiley

Og få så oprettet din mc i en fart

• #2   20. okt 2006 Sjovt, det har jeg faktisk også tænkt på i går....

Lytter lige med her smiley

• #3   20. okt 2006 hvad hvis den er indreg.

Pointen med det, er vel den samme som at køre med bugget plade?! man bliver ikke snuppet af "blitz"

• #4   20. okt 2006 cirka 5000 kr mener jeg at have hørt engang

• #5   20. okt 2006 Han er sikkert ude at køre smiley :)

Mit råd er også.. Don´t. Så hellere vente og glæde sig og få den fedeste oplevelse når man endelig må. Ligesom når man ikke kan se damen i længere tid og man holder den højre i ro! smiley smiley

• #6   20. okt 2006 Rasmus :

det spørger du ikke om, det er simeplthen for dumt at gøre ! og det koster dig kassen........min. 5 kilo, og hvis den ikke er forsikret kan du lægge ca. 15 k. oven i. og hvis du som tænkt eksempel kører galt og rammer en anden, så snakker vi 6 sifre.....dvs. resten af dit liv du skal betale af på en evt. gæld.......ud over det kan du i en evt. retsag få frataget retten til at køre mc i en årrække, samt evt. miste pappet.... så er det lige sprøgsmålet om det er prisen værd ??? og det tror jeg nu godt du selv kender svaret på..

MVH
    kenneth

• #7   20. okt 2006 Ville det ikke bare være nemmere at holde højre hånd lidt i ro??

• #8   20. okt 2006 hæhæ. Det var nu ikke lige det jeg hentydede til smiley

• #9   20. okt 2006 I skal ikke tro jeg gør det !

Jeg tænkte på det som et trick for ikke at blive snuppet af et evt kamera, ligesom folk gør det med at bøje pladen.

Det var kun ang. det

• #10   20. okt 2006 Hvad er det for cykel?
    smiley

Opret den smiley

• #11   20. okt 2006 Hvis cyklen er indreg. + forsikret, men du "har tabt" din nr.plade, så koster det vist bare 500 kr. Men derfor er det da dumt alligevel...

• #12   20. okt 2006 En prøveplade er en rigtig godt alternativ til en så stupid handling som at køre uden Ansvarsforsikring. Der er nemlig en ansvarsforsikring med i en prøveplade.. Mener det koster ca. 100 kr/dag, så det jo til at overkomme... når nu man ikke har råd til at indregistrere sin mc

• #13   20. okt 2006 Jeg er bange for, at det kan være eget værre!!

I princippet er cyklen ikke registreret, og derfor ikke registreret som om, der er betalt registreringsafgift.

Hvis SKAT forfølger sådan noget, kan de opkræve den "udestående" afgift og påligne dig en bøde på op til to gange det udestående beløb. Og så kommer den slemme-da det er en skattesag, skal de ikke bevise en skid! Det skal Du!

..... og så er vi ikke engang begyndt at tale om hvad politi og færdselslov kan gøre ved dig.

Hvorfor får du dog ikke fat i en prøveplade????

• #14   20. okt 2006 500kr er bøden.............

på en cykel uden afgift er det en anden snak, der kan der blive tale om afgift og bøde

• #15   20. okt 2006 det er ikke det jeg spørg om !

der ER ansvar, BETALT afgift, og jeg HAR kortet !

som søren skriver....
    hvis man har "tabt" pladen, hvad er bøden så?!
    500 kr, ok så !

• #16   20. okt 2006 ja okay... fair nok ! den tar jeg smiley

• #17   20. okt 2006 Er den uden plader da?
    Dvs har tidligere ejer pillet plader af inden han solgte`?

• #18   20. okt 2006 Det giver altså ingen mening det du skriver!
    Der kan da ikek være ansvar på den hvis ikke den har plade på?!??! Den træder ud af kraft så snart pladen afleveres på motorkontoret!

HVis forrige ejer har pladen liggende ved sid og du kører på den uden den plade, er det stadig hans forsikring der skal dække!

Fortæl nu lige ærligt hvad der er med den cykel! Er den indregget i dit navn`? men du har afleveret pladen? Indregget i en anden navn uden plade eller hvordan??

• #19   20. okt 2006 den er min, all mine ! mht alt !

Det var ikke meningen men en dybdegående debat, det var blot for at få at vide hvor mange kr. det koster ikke at have plader på sin mc?!
    altså den står i ens eget navn osv, men at man selv piller pladen for at undgå et evt kamera, ligesom der er nogle der bukker pladen af samme årsag.

håber I er med nu smiley

• #20   20. okt 2006 med*

• #21   20. okt 2006 Hystade!!! ;o)
    Men jo, JEG er med!
    - og det er altså ulovligt at køre for stærkt!
    Så hvis du køre pænt og efter reglerne, behøver du jo ikke at pille din plade af!

• #22   21. okt 2006 så lav en vippeordning istedet med en kontakt ved styret! Så kan du vipep pladen ned når du vli stike fra politiet eller undgå et blitz smiley Der er vist fere herinde der har det!

Det er meget nemmere smiley

• #23   21. okt 2006 Kan man endelig ikke bare proppe et par lag af det der gennemsigtige plastik på pladen? (kender ikke navnet, men dét man bruger i køknet til at dække maden med)

Hvis man bruger et par lag af det, så ville det jo spejle af, når der kommer et blitz og så bliver det nogen lorte billeder?

Har også set et sted, hvor man kan købe sådan noget specielt spray man oversprøjter plader med, så de bliver helt blanke når man ellers ikke kigger lige direkte på pladen. Kan bare ikke huske hvor jeg så det smiley

• #24   21. okt 2006 Så fandt jeg det spray der:
    http://connery.dk/index.php?artikelid=1384

• #25   21. okt 2006 Lars H -
    Ahh øv, men så må man bare køre pænt, medmindre man vil tage chancen smiley

• #26   21. okt 2006 sebastian -->
    det er sku da genialt, det må jeg lige lure lidt på, tak for det smiley

• #27   23. okt 2006 søg i forum. der er masser af tråde om det og billeder! Bare igang med søgningen smiley

Kommentér på:
regl for "glemt nummerplade"

Annonce