{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.449 visninger | Oprettet:

P regler for mc {{forumTopicSubject}}

Jeg er godt klar over at der har været skrevet en del om netop dette emne P for MC.
Jeg har nu siddet og rodet rundt her men jeg ser ingen steder noget virkelig håndgribelig med de P bøder.
Jeg var lige kommet til Vejle her til middag nærmere bestemt til Tandlæge i Borgvold 14 B. og efter dette besøg kunne jeg se at der på min Burgman scooter sad der en P bøde på 750 kr. og det var for ikke at fremtrylle en P billet og så sætte et eller andet sted som P vagten kan se og andre ikke, er der nogen her der kan give en klar besked om hvad man gør, for dengang jeg fik mit MC kort der måtte man så galt også parkere i en gågade.
Hej


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P regler for mc
  • #1   28. sep 2015 hvis ikke Vejle kommune har lempet reglerne (hvilket jeg ikke ved om de har??) og hvis du holder i et område hvor pbillet er krævet, så er det bare at betale og se glad ud. for så skal du betale pbillet, så dumt det end lyder.

    Men om Vejle kommune har lempet reglerne som fx kbh kommune har, det ved jeg ikke. Men skulle gerne stå på deres hjemmeside.


  • #2   28. sep 2015 Jeg tror sgu du har ret. det her er så indviklet, at en del P-vagter simpelthen ser gennem fingre med det - men der gives ikke garantier

  • #3   28. sep 2015 Borgvold 14 er et boligkomplex hedder det vist, og jeg tror at det er noget privat noget med en P kælder som P vagten drøner rundt i for at tjene til livets ophold.
    På Vejle sygehus har jeg holdt flere gange over i gavlen ved hovedindgangen og der er aldrig sket noget, jeg fik en dags tid en snak med P vagten der, og jeg sagde til ham at jeg hellere ville betale en P bøde end skulle sendes over hvor alle de cykler ligger og roder rundt, jeg ville jo ikke få ret meget lavet på et værksted for det det koster med en P bøde, så det blev vi hurtige enige om og så gik vi begge to hver til sit med et smil på læben.
    Hej


  • #4   28. sep 2015 Du kan få refunderet bøden mod fremvisning af gyldig p-billet.

  • #5   28. sep 2015 #3

    er det privat parkering er det selskabets regler der gælder. Ring til dem og forhør dig.


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #6   29. sep 2015 Hvis det er nede i p-kælderen ved Sønderåparken, så er der markerede pladser til motorcykler. Der skal du også trække en billet, som skal kunne forevises mod forlangende.

  • #7   29. sep 2015 De nye parkerings regler, gør at mc skal betragtes som bil nu, dette betyder at mc altså også er tilladt i almindelige båse, der må dog kun holde en pr. bås.
    Rykker du ind forbi fortorvet er det dog politiets arbejde, hvilket betyder at du i praksis stadig kan holde sådanne steder, selv om at det ikke er lovligt.


  • #8   29. sep 2015 jacob:

    Det er på ingen måde nyt at en MC er sidestillet med en bil -de er begge - og har altid begge været - motorkøretøjer. Det "nye"er at politivedtægterne, der varierer fra kommune til kommune, nu har det sidste og afgørende ord!


  • #9   29. sep 2015 #8

    heller ikke helt rigtigt du gamle, reglerne for mc er nu NØJAGTIGT de samme som i bil, bortset fra at er der en mc bås skal denne benyttes, ellers må man parkere i en bilbås. P-billet og p-skive er reelt set også lovpligtig på mc nu. Ved disse regler må de enkelte kommuner nu kun LEMPE på reglerne. I gamle dage satte kommunerne selv 100% dagsordenen for parkering.

    Dette er selvfølgelig kun offentlig parkering. Phuse med privatparkering er som det altid har været smiley


  • #10   29. sep 2015 Hej Morten
    Jo du det var nemlig Sønderåparken og i den lille dumme MC P bås de har der lige under trappen og det må jo så være privat område dette her, så jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg bare betaler den bøde selv om jeg syntes at den er temmelig pebbert ( 750 kr ) det er jo alså også penge i min verden, havde de dog så bare været sorte, så skidt da være med det.
    Men jeg har så lige fået en ide, jeghavde på et tidspunkt købt en holder til min mobil og den var vandtæt, nej du ikke mobilen men holderen, der kunne man jo så lægge sin P billet ind, min holder er desværre gået i stykker, så jeg vil sætte nogle penge i en ny.


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #11   1. okt 2015 Hvis du ikke har trukket en billet, så er der ikke noget at gøre. Husk at trække en, også når du holder i MC-bås, medmindre der står angivet på skiltene, at MCere er undtaget betaling. Biletten skal du blot have på dig, og den kan du jo så indsende i forbindelse med klage over afgiften smiley

  • #12   31. okt 2015 Som afslutning på disse P regler, så vil jeg lige vise hvordan jeg har løst dette lille/store problem.
    Her på nettet har jeg købt en vandtæt holder til mobilen, og den er nem lige at skrue på styret uden værktøj, i mit tilfælde måtte jeg godt nok skrue den fat på mit spejl da jeg jo ikke har noget styr i den forstand, men det kører meget fint, og ingen bøder til mig siden,
    Hej


    profilbillede
  • #13   31. okt 2015 Link tak Andersen: Den er sgu smart!!

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #14   31. okt 2015 Lorteland, de gør alt for at MC ikke skal være et attraktivt alternativ til bilen.

Kommentér på:
P regler for mc

Annonce