{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.695 visninger | Oprettet:

Ved salg af mc... {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lige et par spørgsmål mht. salg af min mc. Der kommer en og skal kigge på den her en ad dagene, hvordan er jeg stillet, hvis han f.eks. total-smadrer den under prøvekørsel, eller aldrig kommer tilbage med den? Man læser jo nogle røverhistorier engang imellem, så jeg ville da lige høre jer af smiley
Skal køber syne cyklen efter overtagelse? Jeg fik den synet for 3 år siden da jeg købte den, og den er fra 1998. Jeg lader bare køber dampe af på cyklen hvis han køber den, og afmelder så forsikring og på motorkontoret efter 3 uger eller?
Så har jeg prntet en to-siders slutseddel ud fra FDM, den er jo meget fin; men er der ellers noget jeg skal være opmærksom på?


På forhånd tak for svarene
mvh.
Marc


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved salg af mc...
  • #1   24. okt 2006 Du kan jo beholde hans pung eller mobil, hvis du er bange for han stikker af!?
    Lav papir på at hvis han smadre den, skal han købe den.
    Du kan rolig ringe til forsikringen og afmelde dagen efter den er købt.
    Ja køber syner selv MC, hvis ikke han betaler dig for at gøre det.


  • #2   24. okt 2006 Den skal synes før den kan omregistreres.

  • #3   24. okt 2006 Var ude i sidste weekend og kigge på en MC. Køber ville have en kopi af mit kørekort, hvilket jeg ikke havde noget imod da jeg har rent mel i posen smiley mht. betaling og afgift, afmelding af diverse ting osv. osv., gør vi det sammen i banken/på "pladekontoret", så vi begge er enige om hvordan og hvad der skal gøres.. især når det kommer til gælden i cyklen hehe..
    Held og lykke med salget!
    Peter (kommende ejer af den fedeste MC ;-))


  • #4   24. okt 2006 Hej Marc

    En anden god måde at sikre sig på hvis han skulle vælte er at bede ham om tage pengene med, så hvis han vil prøve den så må han lægge pengene.


  • #5   24. okt 2006 anders, det synes jeg lyder som en fin ide!!!!!

  • #6   24. okt 2006 Det er jo ikke fordi jeg er i tvivl mht. køberen... men man ved jo aldrig. Jeg ville da også lige høre, om min kasko dækker skader eller tyveri for den sags skyld. Ved skade siger jeg vel det var mig der kørte, og ved tyveri blev den stjålet om natten, så er de ting vel afdækket?

    Som jeg forstår det foregår det således:
    Køber kommer, prøver, er skide glad og lægger 5000,- oveni salgsprisen ;-), vi underskriver begge slutsedlen og jeg får enten cash eller tager op i banken og han får nøglen når jeg har mine penge... så kører køber en ad dagene til syn med cyklen, jeg afmelder på motorkontoret og alle er glade?


  • #7   24. okt 2006 Nu har jeg handlet et par cykler privat, og der er kun en måde at gøre det på hvis du vil være sikker som sælger, og det er at bede køber om at lægge pengene på bordet hvis han vil prøve cyklen !!! for hvis han over hovedet er interesseret så har han også pengene med, ellers er han jo bare ude på at få en tur og teste en cykle, og den går ikke !

    så cash på bordet ved prøve tur, og hvis han så ikke vil have den bagefter fint nok så for han pengene retur, så er du sikret mod at han skulle stikke af.

    ALLE seriøse købere har pengene med, ellers kan de smutte igen, slut færdig .!

    så slipper du også for de testpiloter, der aldrig vil købe men bare prøve,

    og hvis ibliver enig om handel så tager i blot sammen på motorkontore4t og ordner papirerne så er det hans cykel og du er fratasget for ethvert ansvar. og han kan kører væk med den..

    i øvrigt som andre sger udfærdig et stykke papir at hvis han vælter eller på anden måde ødelægger din cykel under prøveturen så er cyklen dermed købt !

    for ellers hænger du juridisk på den....

    held og lykke med salget.


  • #8   24. okt 2006 Det der med kopi af kørekort holder ikke, han har intet at stå til regnskab for selv om han skulle vælge at stikke af på din cykel, han kan til hver tid sige at han har mistet sit kørekort og du har så åbenbart fundet det og forsøgt at bruge det ved forsøg på salg af en mc....den hænger du på juridisk set. og du vil iøvrigt blive sigtet for dokument falsk, hvis han vælger at melde dig.

    så glem den, den holder ikke juridisk.

    du kan nøjes med et dokument hvor han skriver under på at han prøver din cykel med henblik på køb, og sætter en tidsramme for hvor klang tid han har til at prøve den., og ved overskrdelse af dette tidsrum, melder du den stjåjet. så hænger han på den...

    men ikke på forsikringen det er stadig dit problem. derfor er der rent faktisk kun en måde at gøre det på hvis du vil sikre dig selv. det er pengene på bordet ved prøvetur. !

    håber dette hjælper dig om ikke andet kender du nu de juridiske problemstillinger der er ved køb / salg. og evt. ødelæggelse / tyveri.

    ( det er jo lildt samme princip der gør dig gældende når du prøvekører en ny bil, hos en forhandler, der er det også hans forsikring der gælder).


  • #9   24. okt 2006 Kim : ja jeg smider pengene på bordet når jeg prøver en cykel, !! og nej ikke hos en forhandler, da han ligesom er dækket qua han er forhandler.

    i øvrigt hvis du prøver en cykel er det vel fordi du måske vil købe den ???? og derved har du vel pengene med, ellers er du også bare en af de der testpiloter...

    Du er vel ikke så naiv at du kører ud og prøver en cykel og hvis den er lige det du drømmer om så har du ikke pengene med, og så tror du kan reserverer den til du har klaret økonomien ?..........


  • #10   24. okt 2006 Jeg vil tilføje at jeg har prøvekørt nogle MC'er som jeg ikke ville smide penge i, så kan godt følge Kim i at man så ikke skal ha' penge med for så at beholde dem hvis man mener cyklen ikke skal købes efter man har prøvekørt den..
    Det er selvfølgelig sælgers valg om han vil lade sin MC prøvekøre, men jeg mener at der må ligge noget mystisk bag, hvis sælger siger at man ikke må prøve den før man har lagt pengene på bordet.. fx at den siger noget den ikke skal når den ruller?..


  • #11   24. okt 2006 hold da kæft i burde læse hele tråden inden i udtaler jeg, det er da klart at hvis køber ikke vil købe den så for han da pengene igen, det er kun som bevis på at han kommer tilbage med den. og samtidigt sikre at han har penge til at betale for de skader han evt. måtte påføre cyklen.

    læs nu hele tråden inden i udtaler jer.... og nej hvis man vil købe cykel så er man jo ikke ude og prøve 10 forskellige, man vælger jo ligesom de 2-3 stykker ud af den model mam vil have, og så prøver man dem... så hvor er lige problemet i at have de kontanter lliggende de par dage....



  • #12   24. okt 2006 Peter jeg siger jo ikke at cyklen er købt ved at lægge pengene på bordet, det er kun som garanti......

    og skulle jeg som sælger stole på en eller anden 18-20 årig gut der lige har fået sit kort,( = MINUS erfaring ) som gerne vil prøve min bird, eller anden ( voksen )cykel... fordi den i hans Verden er fed.... glem det....jeg tror ikke på at du finder en eneste herinde der bare ville sige fint kør du bare en tur.....så snakker vi bagefter...

    skulle du mod forventning finde en, så smid lige et lilnk for så skal jeg da også ud og teste cykler for vildt...uden den fjerneste interesse i at købe dem.. hvilket sælger jo aldrig ville vide...


  • #13   24. okt 2006 Og i øvrigt Peter, er det fair overfor sælger at DU har prøve kørt cykler du ikke gad smide penge i ???? hvorfor så prøve dem ?

    nope, det er ikke fair.... i det mindste må man da regne med at folk har interesse i at købe hvis de vil prøve...

    Nåh det var så de sidste ord fra min side i denne sag...og til MARC JJ held og lykke med salget....

    MVH
    Kenneth


  • #14   24. okt 2006 Godt ord igen.. men af os to mener jeg at jeg nok ved bedst om jeg kigger efter/prøvekører MC'er som jeg er interesseret i eller ej.. Og hvis du behøver at vide det så har jeg prøvekørt den samme model de sidste 3 gange, fordi jeg er interesseret i at købe netop denne model.. Men du kan vel forstå at jeg ikke gider snakke med banken for at få det lån, for bagefter at komme ud til MC'er jeg så prøvekører for netop at finde ud af at de rasler i motoren og lign.. og ikke gider købe.. hva gør jeg så med pengene?..
    Købers tid er startet.. Hvis man vælger at sælge, så kan man vælge at gøre det mange måder.. så er det bare om man har større chance for at få potentielle købere eller ej..!
    Mht dit aldersangreb så kan du jo bare vælge fra, hvis du ikke mener at en "18-20 årig gut" virker som en seriøs køber..


  • #15   24. okt 2006 Læs afsnittet under prøvekørsel.

    http://www.hasselbalch.dk/mc/mc_koeb_salg.aspx

    ________
    Jakob


  • #16   24. okt 2006 Peter : jeg angriber ikke alder, slet ikke, jeg siger blot at jeg ville ikke som sælger lade en 18-20 årig pga. manglende erfaring, prøve en cykel i den tunge ende...da de ikke kan styre den.... så hvorfor skulle de prøve den ????

    det er ikke et angreb på alder, men det er ikke meget erfaring man har som 18-20 årig mc-ist....da man jo ligesom kun kan have kørt max 2 år. på "SMÅ" cykler.



  • #17   24. okt 2006 Jakob : Netop, lige præcis ... !!!!!!

    godt link der....


  • #18   24. okt 2006 Jeg takker for de mange gode svar, nu går handelen (hvis der da ellers bliver handlet) garanteret som den skal... 7-9-13 smiley

  • #19   24. okt 2006 Jeg vil sige... alle jeg har tillid til... dvs. nu snakker vi ikke salgssituation, må sq gerne prøve min bike... Men de ved også, ødelæg den, og du køber den til MIN pris!!!!
    Jeg har sq ikke så nidkært et forhold til min bike som mange, og er i bund og grund nok et ret naivt menneske. Dertil kommer så... lad være med at tage pis på mig. For så er det slut.
    Det syntes jeg faktisk i meget fair!!!

    Hvis der kom en og ville kigge på en bike jeg havde til salg... Så måtte han sq slippe slanterne.... man kigger nemlig ikke med hænderne smiley Dem betaler man med HEHE!!


  • #20   24. okt 2006 Jeg skal ikke gøre mig klog på salgsområdet, men det handler vel bare om hvor ivrig man er for at komme af med sin MC..? Som de fleste tråde slutter med: Det er vel op til den enkelte?..

  • #21   24. okt 2006 Er det ikke bare almen viden? smiley
    Break it, you buy it..!!!


  • #22   24. okt 2006 Jo peter det er almen viden, men tænk tanken, at der står en og prøver din cykel, og smadrer den ved prøveturen, og i øvrigt vil han ikke købe den, hvad så ???

    ja så er dig der dækker tabet, han kan bare gå sin vej, han er ikke bundet af noget...

    MEN hvis han havde langt penge inden, og han ikke ville købe den, fint nok, så gørdu blot tabet op og så for han resten tilbage., så er du nemlig dækket ind og skal ikke slås for at få dine penge..........

    derfor pengene inden en prøvetur....


  • #23   24. okt 2006 Kan godt følge dig! Har ikke prøvet at sælge en MC endnu, men når jeg når dertil kan det da være jeg vil overveje tricket med pengene på bordet?.. Det virker fra købers side også lidt mere seriøst..
    Men idéen med en underskrevet seddel hvor der står at køber køber hvis han smadrer den under prøveturen duer vel også? Den holder ihvertfald i retten hvis det skulle være.. Den passer bedre på mig som køber, da jeg ikke så tit render rundt med en så stor sum penge på mig normalt smiley igen igen --> Man gør vel som man har lyst til som sælger, og så kan køber vælge om det er det rette for ham eller ej..!


Kommentér på:
Ved salg af mc...

Annonce