Forhjulsløft uden hejs og buk? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen, jeg har en zx6r som jeg skal have løftet forhjulet på så forhjulet kan dreje frit.
sagen er den jeg har ikke lige en bekendt med en buk/bikelift, og jeg har heller ikke et hejs i loftet der hvor den står.
Selvfølgelig er det korte svar jo bare og vente til imorgen når svansen eller en mc forhandler åbner, og så fise ned og købe en buk.
MEN jeg tænkte om der nu ikke var en anden måde man kunne fritstille forhjulet på hvis jeg nu jeg ville gøre det med det samme?
man kan selvfølgelig tilte den på sidestøttebenet men dette har jeg bare dårlige erfaringer med fra tidligere scootere, da jeg både har prøvet at bøje og knækket beslaget støttebenet sad på.
Den her selvfølgelig ikke centralstøtteben.
Jeg har kigget under den - og der er kødbenet under støddæmperen den er rimelig flad, men ved sgu ikke jeg tør og løfte i det?
Any suggestion?
Vh Emil
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 35
men det er nok ikke den korrekte måde
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
Du kan klodse op under fodhvilerne med f.eks autobukke og så smide en donkraft under forrørene for at løfte forenden, men det er rimeligt ustabilt.
Kødbenet under bagdæmperen som du planlægger at løfte under, får kun bagenden op og det kun på ET punkt - så står den ustabilt på 2 punkter men stadig på jorden.
2 løftere er bare det nemmeste...
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.419
mar 2013
Følger: 10 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 96
nå vidste ikke man skulle have buk til både for og bag før den stod stabilt - men det må jeg så bare ud og invisterer i.
jeg takker og bukker for jeres henvendelser.
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 553
mar 2013
nu jeg så gået igang med og pille kåbe af, så jeg kan få den malet - er der nogle der tilfældigvis ved hvordan man får de originale klistermærker af? og limen bagefter?
de sidder satme godt fast!
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.419
mar 2013
Ku læse mig til jeg skulle bruge en hårtørre, så gik limen nemmere af, da jeg brugte det, sad limen dog bare bedre på - så for mig virkede det bedste bare og holde skjoldene i stuetemp, så syntes jeg de var nemme og få af.
Forhjulsløft uden hejs og buk?