{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Forhjulsløft uden hejs og buk? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg har en zx6r som jeg skal have løftet forhjulet på så forhjulet kan dreje frit.

sagen er den jeg har ikke lige en bekendt med en buk/bikelift, og jeg har heller ikke et hejs i loftet der hvor den står.

Selvfølgelig er det korte svar jo bare og vente til imorgen når svansen eller en mc forhandler åbner, og så fise ned og købe en buk.

MEN jeg tænkte om der nu ikke var en anden måde man kunne fritstille forhjulet på hvis jeg nu jeg ville gøre det med det samme? smiley

man kan selvfølgelig tilte den på sidestøttebenet men dette har jeg bare dårlige erfaringer med fra tidligere scootere, da jeg både har prøvet at bøje og knækket beslaget støttebenet sad på.
Den her selvfølgelig ikke centralstøtteben.

Jeg har kigget under den - og der er kødbenet under støddæmperen den er rimelig flad, men ved sgu ikke jeg tør og løfte i det?

Any suggestion? smiley

Vh Emil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhjulsløft uden hejs og buk?
  • #1   11. okt 2015 det kan lade sig gøre at løfte med en lille donkraft og en trækklods på forrørene, hvis du tager nederste Kåbe af..
    men det er nok ikke den korrekte måde smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #2   11. okt 2015 Til at starte med, så kan du ikke løfte forenden med en løfter uden også at købe en til baghjulet, for det er den der stabiliserer cyklen.

Du kan klodse op under fodhvilerne med f.eks autobukke og så smide en donkraft under forrørene for at løfte forenden, men det er rimeligt ustabilt.

Kødbenet under bagdæmperen som du planlægger at løfte under, får kun bagenden op og det kun på ET punkt - så står den ustabilt på 2 punkter men stadig på jorden. smiley

2 løftere er bare det nemmeste...

• #3   11. okt 2015 find 2 kammerater der kan løfte den i hver sin side af styret , mens du drejer hjulet.

• #4   11. okt 2015 hmmm jeg havde også overvejet det med forrørende - det kan godt være det er det jeg ender ud med.

nå vidste ikke man skulle have buk til både for og bag før den stod stabilt - men det må jeg så bare ud og invisterer i.

jeg takker og bukker for jeres henvendelser. smiley

• #5   11. okt 2015 Sidst jeg skulle have forhjulet at , vippede jeg den op på støttebenet og fik en til at sætte en auto buk ind under på stellet

• #6   13. okt 2015 det hele har ordnet sig - har brugt lidt penge på bukke nu - de havde et komplet sæt der passede i svansen for 598kr. smiley

nu jeg så gået igang med og pille kåbe af, så jeg kan få den malet - er der nogle der tilfældigvis ved hvordan man får de originale klistermærker af? og limen bagefter?
    de sidder satme godt fast! smiley går selvfølgelig ind på forrummet og søger efter svar - det var nu mere hvis jeg ikke fandt svar. smiley

• #7   13. okt 2015 er der lakeret ovenpå dem ?

• #8   14. okt 2015 jeg har fået dem af, og nej der er ikke lakeret oven på dem.
    Ku læse mig til jeg skulle bruge en hårtørre, så gik limen nemmere af, da jeg brugte det, sad limen dog bare bedre på - så for mig virkede det bedste bare og holde skjoldene i stuetemp, så syntes jeg de var nemme og få af. smiley

Kommentér på:
Forhjulsløft uden hejs og buk?

Annonce