{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinteropbevaring - How to?
  • #2   13. okt 2015 Du glemmer at den skal stå i en vinkel på 62,5 grader for at olien ikke skal størkne

  • #4   13. okt 2015 Det er nok det emne der er flest meninger om - Lige bortset fra oliediskussionen... (Don't even go there)

    Fakta:
    Et batteri har bedst af at være ladet op hele tiden.
    Selvafladning formindskes jo koldere det er opbevaret.

    Lad den blot stå ude, fyld tanken op så den ikke ruster indvendigt.. Lad batteriet helt op inden du stiller cyklen fra dig og lad være med at starte den i løbet af vinteren.. Så klarer den vinteren helt fint..


  • #5   13. okt 2015 Alle de cykler jeg har haft bliver parkeret i skuret på samme måde som hvis jeg skulle ud og køre i morgen...

    Det har de sq ikke taget skade af..


  • #7   13. okt 2015 Thomas hold nu op med at man ikke skal starte den. self kan man starte sin mc i vinter perioden det sker der absolut intet ved jo, har gjort det med begge mine maskiner og det samme har mine kammerater og alle vores maskiner køre stadig og lige så fantastisk som før. i år kommer min dog indenfor efter som jeg har muligheden nu

  • #8   13. okt 2015 Hahahaha smiley det skal jeg huske - troede nu det mest brugte emne var begyndercykel/kørekortsregler smiley

    Den står i en frostfri garage. Det er en nyere Honda så den har et af de der "blinke alarmsystemer". Er det noget jeg skulle slå fra?


  • #9   13. okt 2015 #7 Nej Thomas skal ikke holde op han har jo ret! Når den har stået en uge/måned er alt olie løbet ned i bunden af motoren, så du har et meget stort slid på den opstart! At du så nok ikke får den kørt bare nogenlunde varm, gør det kun værre! Men bevares, det er da meget muligt at du ved bedre end dem der arbejder med den slags som et levebrød, du er jo trods alt erfaren, 23 år og med to cykler, så du har sgu nok ret alligevel smiley

  • #10   13. okt 2015 sikke da en masse fordomme du fik lukket ud der. det skader ikke en pind mere at starte den om vinteren end det gør om sommeren, man lader den jo altid blive varm anyways. nævnte på intet tidspunkt jeg var bedre vidende eller klogere end mekanikkere.

  • #12   13. okt 2015 #10 Det har såmænd intet med fordomme at gøre, kun sund logik! Den slags olie jeg kender til løber nedad, så efter en måneds stilstand vil der være ret tørt der hvor der skal smøres, og så slider det meget! Så hvis du fyrer den op tre/fire gange i løbet af vinteren, slider du pænt meget helt uden grund. Det er klart at den skal i gang om foråret, det er så en helt anden sag, som man også selv kan gøre lidt for, f.eks pille tændrørene ud og lige lade den køre lidt så der kan komme lidt olie rundt. Men det er jo en anden snak, jeg vil bare påpege at du nok står ret alene med den mening, selv om der nok er nogen der mener det samme som dig, men du gør bare hvad du vil, men lad nu være med at fortælle andre at du har ret, ikke?? smiley

  • #13   13. okt 2015 kan ikke se nogle steder jeg nævnte at jeg havde ret. jeg nævnte at det ikke er sket noget ved det for mig eller mine venner. vi har begge en mening og det skal der være plads til.

  • #14   13. okt 2015 #13 Selvfølgeligt skal vi have lov til at have hver sin mening, nu gav du bare ikke lige Thomas det samme spillerum, vel? Men vi lukker den vist nu, jeg gør da, hav en fortsat god aften smiley smiley

  • #15   13. okt 2015 Vask er altid godt... Det er kun jammerlapper og små knægte der starter medmindre der skal køres....

  • #16   13. okt 2015 Fedt... sådan en tråd er aldrig set før.. forfriskende nyt...


  • #17   14. okt 2015 "har gjort det med begge mine maskiner og det samme har mine kammerater og alle vores maskiner køre stadig og lige så fantastisk som før."

    Jeg pisser også på min motorcykel, også på bilen, det sker der ikke noget ved de kører ligeså fantastisk som før.. smiley

    Ja det kan godt være, men det er stadig ikke en god ide..

    En motor har ikke godt af at blive startet uden grund, især ikke hvis den står i et skur hvor der er 2-3 grader, og den så bliver kørt "varm" i tomgang i 10 min med kondens til følge i motor og udstødning...

    En koldstarter er det som slider allermest


  • #18   14. okt 2015

    profilbillede
  • #19   14. okt 2015 Henrik..

    Nu kommer der et seriøst spørgsmål som jeg håber du vil svare på, hvis du er træt af vintertråde hvorfor springer du så ikke over dem, hvorfor åbner du dem og kommenterer gang på gang ??

    Det er ligesom alle de Justin Bieber haters som åbner SAMTLIGE artikler på Ekstrabladet for at give ham den ene sviner efter den anden..

    Bare ignorer trådene, så er alle glade ???


  • #20   14. okt 2015 Jeg er ikke nær så træt af vintertråde som jeg er af dem der vælger at diskutere de samme ting i samtlige tråde selvom det er tydeligt for alle andre at de aldrig bliver enige og at der er mere end et rigtigt svar så forklaringen er at de måske begge har lige meget ret, men begge vil have sidste ord...
    Mit indlæg herover er rettet til bla. dit indlæg...

    Jeg kender intet til Justin eller EB så det kan jeg ikke svare på.

    Det er det jeg hader ved disse tråde.
    Trådstarter får et brugbart svar allerede i første indlæg... omend det var sjovt og lidt provokerende.. og alligevel starter den samme snak som trådstarter ikke har nogen reel glæde af... ganske lige som mine indlæg herover..
    Jeg har set dig skrive en masse steder at du skriver det du vil.. det ser jeg.. og jeg gør det samme...


  • #21   14. okt 2015 Du må skrive alt det vås du vil, det har jeg ikke noget problem med, jeg var bare nysgerrig hvis nu du er så træt af disse tråde og indlæg, hvorfor så læse og kommentere dem ??

    Er det...

    A. Fordi du keder dig
    B. Fordi du vil være på tværs
    C. Noget helt 3. ??

    Det er et helt seriøst spørgsmål jeg stiller, håber du vil svare...


  • #22   14. okt 2015 Skulle måske have været i marked, men hvad, her kommer den.
    Næsten nyt målebånd sælges, specielt velegnet til at måle størrelse på pikke! Uundværligt når man diskuterer på nettet smiley smiley


  • #23   14. okt 2015 Jeg syntes det som sådan er fint nok at vejlede trådstarter til en søgning på forum. Har andre ikke svaret med en henvisning når jeg ser tråden, så gør jeg det som regel selv.
    Jeg gør det samme når folk spørger efter en motard til 10000 kr eller lign.
    Det er rent faktisk ment som en hjælp, jeg har selv skrevet en masse om disse emner for tid tilbage og modsat andre vil jeg hellere svare på nye emner end at kloge mig på det samme hvergang.

    Tråden behøver ikke blive længere end den henvisning og emnet vil hurtigt forsvinde på toplisten at nye emner, men de samme brugere bliver ved med at skrive det samme, igen igen igen, måske fordi netop de keder sig, ikke har andet at lave eller bare vil være på tværs og spille kloge igen og igen og igen og igen med de samme erfaringer som andre har en anden mening om velvidende at ingen bliver enige om det og den kører i dagevis med en mere og mere hadefuld og krigerisk stemning som nemt smitter af på de øvrige indlæg.


    Så jo.. jeg har ingen planer om at ændre min holdning til det.
    Er det ikke seriøst nok, så er det ok for mig og du må leve med det.. .
    Som jeg må leve med disse, tit "skævtkørte" tråde af gentagelser og uenigheder poppende op på listerne i dagevis.


  • #24   14. okt 2015 #22.. sjovt at netop DU skriver det.. læs dine indlæg herover.. du er også god bidragsyder i disse tråde.....

    Bevars.. i yder også god hjælp i andre tråde.. det er ikke det.. men nogen gange...
    Man blir træt..


  • #25   14. okt 2015 #24 Gu er det sjovt, det kaldes selvironi smiley Og når nu jeg har målt min, så vil jeg da gerne lade andre få chancen, måske dig? smiley

  • #26   14. okt 2015 Det er ikke nødvendigt.. Jeg er gammel nok til at erkende at jeg har en lille pik..
    At måle den gør mig depri..

    (#25, et fed svar der fik mig til at smile..)


  • #27   14. okt 2015 Henrik...

    Men du henviser ALDRIG til en decideret tråd, du siger bare søg i forumet, og nogle gange skriver du blot:

    "Fedt... sådan en tråd er aldrig set før.. forfriskende nyt..."

    Det her er ikke et personligt angreb på dig.. Du har tydeligvis en stor viden om MCer, og jeg tror du er super fed at in real life, men når det kommer til tråde som disse, så er du super negativ, uden at bidrage med noget som helst konstruktivt, og så er det jeg ikke forstår, hvorfor scroller du ikke bare videre...


  • #28   14. okt 2015 #26 Nu skrev jeg helt tydeligt, at det var specielt velegnet til netop dette formål! Det er så smart, at det der på et normalt målebånd er 1 cm på det her er 3 cm! Så du bliver kun i godt humør af at bruge det smiley

  • #29   14. okt 2015 Det er fair du ikke forstår.. Det kan jeg ikke gøre for.
    Jeg forstår ikke at du ikke forstår...

    Jeg behøver ikke sætte mig i et bedre lys. Det klarer i fint for mig.
    Jeg tager det ikke personligt, jeg kan jo ikke gøre for at du ikke kan se det fra den rigtige side. smiley

    Jeg kan, som den gamle mand jeg efterhånden er, se at disse tråde (også uden min hjælp) intet bidrager med andet end negativitet.
    Søg i forum og se hvad jeg mener.. Så forstår du.. hvis du altså er openmindet til at ville se det.
    Jeg har været med herinde i flere år end min profil viser og min erfaring siger mig at hvis disse tråde døede hurtigere ville der være focus på andre tråde der ikke allerede er gennemdiskuteret uendeligt før og der allerede er meget erfaring at hente.

    Hvorfor pokker skulle jeg henvise til en enkelt tråd når trådstarter bare skal lave en søgning og så starte med at læse en masse tråde.
    Man finder sgu ikke ET rigtigt svar på den slags.
    Man skal bare gide at bruge 1 time eller 2 så er man meget bedre stillet.


    JA.. Jeg ved en masse om MC, dimser og how to... og deler gerne. .men mit ego behøver ikke gøre det i alle tråde igen og igen.. med at skrive det samme.. Derfor henviser jeg hellere..


  • #30   14. okt 2015 Dit ego er altså pakket i alle tråde igen og igen, du vil bare ikke se det smiley

    "Fedt... sådan en tråd er aldrig set før.. forfriskende nyt..."

    Fred være med det, hav en god dag...


  • #31   14. okt 2015 Kan man stoppe med at følge sit eget emne, så man slipper for notifikationerne??

  • #32   14. okt 2015 #31 Det ved jeg ikke lige om du kan, men hvis du er blevet træt af det, kan du da slette det smiley

  • #34   14. okt 2015 Det kan han ikke, da han selv har oprettet tråden, han skal slette den smiley

  • Sophus H
    Sophus H Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 2 Svar: 7
    #37   15. okt 2015 Hej N Elmo
    Du skulle købe en lille smart lader, som du tilslutter batteriet, den moionerer
    batteriet hele vinteren, og så virker din Alarm også på cyklen, samt du kan
    starte den og køre en tur når som helst smiley
    Virker fint helt fint. smiley


  • #38   15. okt 2015 Tak for et lækkert svar smiley

  • a
    a Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #39   16. okt 2015 Ja, en lader der motionerer batteriet kan absolut anbefales. Solgte i 2013 min Honda med originalt batteri - altså 14 år. Det tilskriver jeg laderens funtion.
    Bortset fra det, mener jeg ikke at der skal gøres noget specielt når mc står i garage. Jeg har kørt i 49 år og har aldrig haft problemer, selv om mcerne bare er sat i garage uden ekstra foranstaltninger.


  • #40   20. okt 2015 Jeg fylder tanken, tjekker at scottoileren har gjort sit job, så kæden ikke er tør.
    Så ryger den enten ind i stuen eller i garagen, med en vedligeholdelseslader på batteriet.


  • #41   20. okt 2015 Jeg har hyret lesbisk mandskor som synger solen op hver dag.
    Så er maskinen ikke så ensom og det forebygger såvel flyverust, gammelmands eksem samt metaltræthed.


  • #42   20. okt 2015 Har overvejet at sende min til opbevaring på Islands Brygge, men er lidt bekymret for om den kan klare at blive dækket af silikone og pudset i porter smiley

Kommentér på:
Vinteropbevaring - How to?

Annonce