{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Schuberth Hjelm
  • #1   16. okt 2015 Fed!

  • #3   17. okt 2015 Jeg er nu godt tilfreds med min shoei gta air wanderer smiley

  • #4   17. okt 2015 Den er sgu da tudegrim med den skygge...... Hvem gider ligne en cross kører når man køre på landevej, Og hvilken cross kører gider køre med visir ?????

    Hvis det er nødvendigt at røre opsparingen for at få råd til en ny hjelm i en alder af 46.. Så ville jeg nok beholde den gamle hjelm et par sæsoner mere smiley smiley smiley


  • #5   17. okt 2015 Tja hvem gider kører Mc'ens svar på trabant aka Suzuki , og hvem gider kører på landevej når der er strand og apletoppe. Men hey heldigvis er vi alle forskellige, og derfor har vi forskelligt udstyr og cyker.
    Make life a ride smiley


    profilbillede
  • #6   17. okt 2015 Jo jo vi kommer vidt omkring, den gamle blå ged og jeg

    profilbillede
  • #7   17. okt 2015 Og tja visir kan afmonteres hvis man helre vil bruge brille, lige som solskyggen kan pilles af ved autobahn kørsel. Men se dog videoen inden du hugger løs og kommer med tomme intet sigende udtalelser. smiley

  • #8   17. okt 2015 Jeg må sgu sige at det ikke ligefrem er noget kvalitetsstempel at den er bygget på C3 Pro. Den hjelm er direkte pinlig hvad angår sikkerhed (og vægt), særligt når man kigger på den temmelig hampre pris den har...
    Men hey, det kan da være at Schubert med E1, overrasker alle ved at lave deres første hjelm der rent faktisk kan scorer max karakter i sikkerhed, i en uvildig test smiley

    Som det fremgår er jeg ikke imponeret over Schuberts "kvalitet"....


  • #9   17. okt 2015 Tja min første Schuberth var Consept, efter 15 år med div Lazer hjelme. og min sidste er en C3pro... Fremragende hjelm til all round brug, i sær er SRC funktionen der er integeret i kraven en vinder i mine øjne... men prisen der er vi enige om.
    Men en hjelm fra hjelm mærket der for 10 år i træk vinder Motorads første pris ... come on. Til mit hoved er det en vinder. og hvis den kommer i en enduro udgave så Ja Tak.


  • #10   17. okt 2015 #9
    Jeg har intet at klantre Schubert for hvad angår pasform eller "feel" i kvalitet, eller for den sags skyld hvor længe den holder.
    Dér hvor Schubert falder totalt igennem, er på sikkerheden! Og i min bog er alt det andet først interessant, når sikkerheden er i orden, og det er den altså bare ikke på nogen af Schuberts hjelme (i hvert fald ikke på nogle af de 7 forskellige modeller der er "Sharp" testet)
    Ikke så meget som én eneste af de testede modeller kan score 5 stjerner (ud af 5), og kun sølle 2 af de 7 modeller kan score 4 stjerner.
    Det er fanme pinligt, når det er hjelme til minimum mellem 3 og 5.000,- kr. vi taler om.
    Og så kan de i øvrigt have vundet nok så mange tests lavet af journalister, der ingen forudsætninger har, for at udtale sig om sikkerheden i hjelmen.
    http://sharp.direct.gov.uk/testhelmetlist?sharp-make=130&sharp-model=&sharp-type=All&sharp-rating=1&discontinued=1


  • #11   17. okt 2015 Prøv at se på detaljerne i testresultaterne på fx. C3 Pro. I sidebeskyttelse scorer den 2(..!!) ud af 6... (1 er "Poor" og 6 er "Very good).. Det er sgu ikke i orden på så dyr en hjelm...

  • #12   17. okt 2015 Nogen kan bedst lide moderen, andre foretrækker sønnen....

    Jeg har hørt meget godt om Schubert, og kunne sagtens ende med sådan en når min Shoei bliver for skrammet...


  • #13   17. okt 2015 Den er vildt lækker! smiley smiley
    Ja, det er selvfølgelig ikke en bobberh hjelm, men det er schubert vidst heller ikke kendt for.
    Jeg er lidt fanboy af Schubert efterhånden, så det er kun fedt at se for mig, at de breder vingerne lidt ud. smiley


  • #14   17. okt 2015 Så længe hjelmen er godkendt går jeg efter pasform, udseende og praktikalitet.

  • #15   17. okt 2015 #14
    Der findes godt nok mange virkelig ringe hjelme, der alligevel er godkendt. Det er naturligvis 100% ens eget valg hvad man vil bruge, men personligt sætter jeg nu min bar lidt højere end at den bare skal opfylde lovens krav.


  • #16   17. okt 2015 Kører selv med schuberth s2. Det er den bedste hjelm jeg har ejet!
    Har ikke behov for at kritisere hverken BMW eller andet uvæsentlig.. Da emnet omhandler en hjelm fra min yndlings importører (schuberth dk er intet mindre end fantastisk!!) men den omtalte hjelm er vederstyggelige..... Man skal imo være så ligeglad med sit udseende at man kunne finde på at køre med teafikvest for at iføre sig denne skændsel...... Lidt ligesom Pamela Anderson uden patter men med en ordentlig pik...... I hvert fald ikke noget jeg har lyst til at kigge nærmere på smiley smiley


  • #17   17. okt 2015 Du har ret Brian, alle mærker har gode og dårlige sider. Bare fordi jeg har valgt en BMW er dette ikke nødvendigvis verdens bedste bike. Men det at en cykel er så allround at den kører godt og sikkert på mange forskellige underlag, gør at jeg ønsker en hjelm der er lidt som en Svejtserkniv. God til flere ting. En grustur i Sverige, eller en tur til Nordkap eller langfart ned til Alperne.

    Deruden har jeg jo netop valgt adventure stilen til både min cykel og gear, da jeg ikke kun kører på Asfalt.

    Jeg er heldigvis totalt ligeglad hvad andre mener om udsende, for med min morfar skærm monteret bliver en R1200GS bare ikke grimmere.
    Men når det så er sagt, hold fast hvor er det praktisk.


  • #18   17. okt 2015 Og Buggi når bare den er ECE 22.05 godkendt er det længe nok til mit brug, Med hensyn til vægt ja den er tung= flere nakkemuskler, så den er jo nok kun for rigtige mænd.. smiley smiley smiley smiley smiley

    Men heldigvis er der jo nok en hjelm til alle alligevel.

    Min pointe er Se her Adventure freaks her er et friskt pust i dygnen af de hjelme.

    Har i sommers prøvet den nye BMW enduro hjelm... Nej tak ... for dyr.. føltes ikke så lækker som Schuberth. smiley


  • #19   17. okt 2015 #18
    Jeg skal ikke gøre mig til dommer over dit valg, for det jo netop - DIT valg smiley

    Men mange læser med her, og mange vælger hjelme baseret på markedsføring og andres rosende ord alene. Når jeg vælger at bringe Sharp testen ind i billedet, er det netop for at give et lidt mere nuanceret og ikke mindst objektivt billede, for Sharp er jo netop, i modsætning til så meget andet, objektiv.

    Jeg har haft 3 mere eller mindre alvorlige styrt hvor mit hoved var alvorligt i jorden. Første gang med en ringe (men ECE godkendt) hjelm, hvilket resulterede i lukket kraniebrud, og de to andre gange med gode (ECE godkendte) hjelme, men som begge også scorede max i Sharp, og der slap jeg 100% uden hovedskader, og den ene gang klaskede jeg først hovedet i jorden, og fik derefter MC´en direkte i hovedet (jeg kører RR).
    Der findes massere af gode hjelme derude der kan scorer max i Sharp, så hvorfor dog vælge en hjelm der ikke engang kan score næsthøjest?

    Mht. vægt, så behøver jeg vel ikke forklare Newtons 2. lov omkring Masse X Acceleration = Kraft? smiley
    For så kan du nok selv regne ud hvad øget vægt betyder for din nakke når hovedet flyver rundt eller rammer jorden med høj fart smiley


  • #20   18. okt 2015 Ja Buggi og nogle overlever et biluheld uden sikkerheds sele... betyder det at seler er farlige...næppe.
    Dog må der være en grund til ECE og DOT godkendelserne stadig gælder for dem som laver lovene.

    Mine hjelme er ikke købt for at kører Road race. har haft en CBR900RR og tja jeg overlevede(Rent held). Men uden tvivl den farligste maskine jeg har ejet. Skal aldrig ha sådan noget igen. Næe en forgroet knold hopper er hvad det bliver til frem over.

    Dog er det klart at for dig vejer sikkerheden højt idet styrt og høj fart er en del af din verden. Respekt for det! noget jeg nok aldrig skal prøve.

    Min verden er en topfart på autobahn med god plads maks 205 med oppakning. Dog foregår den meste af min højfarts kørsel pga brændstof økonomi omkring 130-150
    Der efter er det omkring 30-80 i terreng. Så det er ikke det samme vi forventer af vores hjelme.

    For mig vejer garanti nu 5 år, komfort, integreret solbrille og deres fine SRC system højere end sikkerheden ved mine nyindkøb.

    Så er mit sidste spørgsmål til dig; bør vi ikke hver især købe den hjelm vi føler gør jobbet bedst.


  • #21   18. okt 2015 #20
    Jeg vil ikke komme med en masse formaninger om at det ikke behøver være din egen skyld hvis du kører galt, eller at modpartens fart kan du ikke styre osv osv. Du kender dem allerede smiley

    Jo, vi bør hver især vælge hjelm efter vores egen overbevisning, helt sikkert.
    Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så er mine betragtninger blot et andet syn på samme hjelm.
    Der findes ikke rigtigt og forkert, når det kommer til smag og behag. Kun fakta, og det er det jeg bringer frem.
    Hvad du eller andre så vælger, skal være 100% jeres egen sag. Jeg kan kun håbe at mine indlæg kan bidrage til at gøre valget lettere. smiley


  • #22   18. okt 2015 Enig Bugge smiley


  • #25   29. nov 2015 #24
    Hahaha, der er nok en producent der er ved at spille på den store violin smiley smiley
    Der står godt nok meget usandt i det skriv.. LOL smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=D-f5tbb1rX0


  • #26   29. nov 2015 Så er de forskellige farver endelig på foto

    profilbillede
  • #27   29. nov 2015 Schuberth E1 i flg farver Billede Hunter blue

    Guardian Red
    Guardian Yellow
    Hunter Yellow
    Hunter Blue
    Hunter Red
    Glossy Black
    Glossy Silver
    Glossy White
    Matt Anthracite
    Matt Black


    profilbillede
  • #28   29. nov 2015 Endelig har Schuberth dem på den Tyske hjemmeside.
    http://www.schuberth.com/produkte/motorrad/motorradhelme/e1.html


  • #29   30. nov 2015 Vi arbejder på det nye design på vores hjemmeside, så derfor er de ny E1 ikke oppe endnu. Men kan fortælle de farver der kommer til Danmark forventet Marts 2016 er:

    Hunter i farverne Red - Yellow - blue

    Guardian i farven Yellow

    Matsort og Blank hvid

    Priserne bliver i DKK
    Ensfarvet : 4.799.-
    Flerfarvet: 5.299.-


  • #30   4. dec 2015 Takker for info, og så er der forudbestilt et styk E1 Guardian yellow. smiley Det bliver et af de bedste GEAR år ever. Ny saddel også bestilt. Glæder mig til Febuar, ligesom en forsinket juleaften. smiley
    Er i gale hvor skal der køres næste år smiley


  • #31   25. mar 2016 Så er den 2 uger gamle hjelm klar til en omgang fredags touring. Meget tilfreds med den. Ikke meget larm kun nogle små vibrationer op og ned. Men ikke noget min Givi airflow ikke kan justere væk. Godkendt ved 80 - 110 - 130 måtte blot hæve morfar skærmen 2 cm.
    Den kan bruge visir fra C3Pro hvis skyggen ikke skal med på turen. Ellers hvis men er fiks med bor og fil så kan visir ombygges til samkørsel med skygge.
    Luft ind tag i front er lækkert. født med et vaskbart skum filter, der lige så let kan afmonteres og gi mere luft hvis det er ønsket.
    Fik en god samlet pris og SRC monteret i forbindelse med levering og afhentning. Det kan ikke til den pris gå at købe i net butikker.


    profilbillede
  • #32   25. mar 2016 Er den allerede kommet ud?
    Men uh, hvor ser den altså stadig godt ud. Godt at se at du er tilfreds med den! smiley


  • #33   25. mar 2016 Den er så fed. Håber også jeg kan få butikken til at montere SRC inden levering.

  • #34   25. mar 2016 Tja engang imellem bliver man belønnet når man forud bestiller, var 100% sikker på farve og størrelse, har en 3 år gammel C3Pro. Den var min bedste hjelm ..... indtil forrige fredag.... Den er bare så feeeeed.
    Kim O tror at alle de store forhandlere af Schuberth har denne monterings service. Og fik en tudse i rabat på sættet. Nok til den næste hjelm måske bliver fra samme forhandler. Alle steder jeg spurte var det cirka rabatten, mener jeg kan huske at der var cirka 15% på min C3Pro med SRC.
    Husk så længe vi alle støtter butikker i DK vil de findes, den dag vi køber for meget på nettet er det slut.
    Alt ny indkøb af gear og lir er købt i DK til denne sæson, både Rukka, Schuberth og saddlemen Adventure Track sædet. Kun bagsædet er fremstillet af en dygtig lokal saddelmager.


    profilbillede
  • #35   25. mar 2016 smiley

    profilbillede
  • #36   24. apr 2016 Så er hjelmen kørt til på alle underlag, den buldre lidt på en R1200GS og det er desværre vindskærmens skyld. samt de små op/ned vibrationer i skyggen. det stammer altsammen fra tourbolens skabt af vindskærmen på mc.
    I fri vind er der totalt ro og nul støj samt vibrationer i hjelmen.
    Så på en naked enduro eller off road fåes nok ikke en bedre hjelm.


  • #37   24. apr 2016 LOL af den sharp test.. Siger ikke det de tester ikke kan være relevant, men når en producent begynder og lave deres egne test metoder, burde alarm klokkerne ringe.
    Lidt som at bede carlsberg definere hvordan en ØL skal smage.. deres definitationer vil selvfølgelig vise deres øl som værende den bedste og mest rigtige..

    For 2 år siden købte jeg en Robotplæneklipper, jeg kiggede selvfølgelig rundt og nettet og fandt forskellige modeller, læste teste, og kiggede videoer på youtube, og en video var rigtig god, nemlig en test mellem 4 forskellige robotplæneklippere testet på det samme stykke forberedte græs, med forhindringer og stigning..
    Så langt så godt, husquarna maskinen vandt da også overbevisene, ikke overaskende da der i slutningen af videoen var en kort tekst om at testen var betalt af?? husquarna, sagt på en anden måde det var ikke så meget en test som en reklame for deres eget produkt..
    alle hjelme, eller i det her tilfælde robotplæneklippere har deres gode og dårlige sider, og husquarna havde lagt vægt på det deres maskine gjorde godt, lavet testbanen så den passede lige til hvad den kunne, og samtidig udstille de andre, også undlod man bare at lave test på de ting som de andre gjorde bedre, også har man en vinder..

    Jeg siger ikke sharp testen ikke kan være rigtig på nogen områder, men man er nødt til at spørge sig selv, hvilke test har de undladt fordi deres egen hjelm ikke gjorde det så godt der??, eller de andre gjorde det ligeså godt som ders egen..

    Producenter skal ikke lave deres egen testmetoder, deres sandhed er altid den der passer bedst for deres økonomi.....


  • #38   24. apr 2016 SHARP producerer ikke hjelme - (måske tænker du på SHARK?). SHARP er et uafhængigt testinstitut..

  • #39   25. apr 2016 aaaahhh okay, jeg tænkte faktisk det var nogen der producerede hjelme, ved ikke hvorfor jeg fik den ide ind i hoved...

  • #40   26. apr 2016 LOL.. Fail smiley

  • #41   29. apr 2016 Enig Bugge Sharp test FAIL he he he he

    profilbillede
  • #42   29. apr 2016 Hey det kan godt være jeg lavede en fejl, men det betyder ikke at flere af mine point ikke var korrekt, og nu kender jeg ikke sharp, men har tit læst analyser og test fra "uafhængige" og så viser det sig alligevel senere at testen var betalt af nogen, var det helt uafhængigt betyder det folk arbejde gratis, og det tvivler jeg ærligt talt på...

  • #43   29. apr 2016 Det er den engelske stat der står bag Sharp testen.. De har næppe de store interesser i et enkelt hjelm mærke... Jeg tror roligt du kan tage sølvpapirshatten af igen smiley

Kommentér på:
Ny Schuberth Hjelm

Annonce