{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.339 visninger | Oprettet:

ktm exc 400 vs 525 {{forumTopicSubject}}

Hej,, så det tid til noget offroad cykel..

har kigget efter en exc 525 og exc 400 det skal være en nummer plade cykel til små ture i skoven og måske nogle hygge løb,, men synes flere skriver at 525 har for meget power offroad men 400 er for sløv på vej. hvad har i af oplevelser.. jeg har kørt noget drz400 og crf450 honda, men det nogle år siden jeg har siddet på en cykel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ktm exc 400 vs 525
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   21. okt 2015 Du er nødt til at prøvekøre dem begge og danne dig din egen mening.

    EXC'er har intet med crossere at gøre, så det kan ikke rigtigt sammenlignes med hvad du tidligere har kørt. DR-Z er jo mega bovlam og en CRF450 er ret hysterisk.

    Både 400 og 525 er letkørte, men 525 bliver du hurtigere træt på, da den har rimeligt meget moment.


  • #3   21. okt 2015 jamen du har helt ret de burde prøves.. det ikke bare lige,, men håber på jeg har fået lov at prøve en 525 så ender det jo nok med den smiley

  • #5   21. okt 2015 Hvorfor ikke en 450 ? Den ligger jo mellem de to andre. Prøv ar se på Dormck .dk der er en til salg ( ja jeg kender sælger :-))

  • #6   21. okt 2015 hvis det skov vil jeg tro en 525 er for stor med for meget moment til de skov områder jeg kender og vil sys det ville være federe Med en lille maskine med nogle år man ikke er øm over for og en cykel til gaden ..

  • #8   21. okt 2015 SÅ vild er 525´eren faktisk ikke ,, Det er mere letkørt end man tror .. du finder hurtigt ud af at gear den ind, så du syntes momentet passer til dig .. .. Tror du bliver hurtigt træt af 400´eren .. også offroad .. den er lidt tam !

    Det eneste jeg vil sige om 525´eren er at den standard affjedring er noget lort . ( også det samme med 400´eren ) .. Og det er med til at gøre cyklen uhåndterlig .. men får du lavet den om er 525´eren ren silke at køre på ..


  • #9   22. okt 2015 450'er bum!

    Så har du til begge dele.

    Har selv kørt enduro i italien på en 525'er. Og ja den havde for meget power. Det var helt sikkert mere hårdt at trække den rundt i enduro end en 400 og 450'er.

    Har haft alle 3, og hvis du gerne vil have noget til lidt vej også. Så er 450'er værd at kigge på.
    Som motard/gadecykel only ville jeg vælge 525.


  • #10   22. okt 2015 Sjamon: "DR-Z er jo mega bovlam" du har tydeligvil ikke prøvet en E model smiley Eller bare en med eftermonteret fladspjæld smiley

  • #11   22. okt 2015 Tak for jers svar kan være jeg skulle kigge nærmer på den 450 så.
    jeg kan se at service på dem er omkring 10-15 time.
    Det store spørgesmål, findes der noget der dur bare lidt til offroad, der også kan bruge lidt mere til hverdag ?


  • #12   22. okt 2015 Så ville jeg kigge på noget lc4 640/625

  • #14   22. okt 2015 Mathias nu var det også fordi han ud fra den sidste kommentar, ville have noget der kunne bruges lidt til offroad og uden for meget service smiley
    Enig i at lc4 ikke dur vis der skal være noget løb, men er glimrende til at køre en tur i skoven smiley


  • #16   22. okt 2015 Det er desværre rigtigt, men ville bestemt mene lc4'ern er en mulighed, den er vel en 30 kg tungere og har en smule flere kræfter end 525? Har ikke styr på de præcise spec, jeg køre selv 640 og er fint tilfreds med lidt gode offroad spor, selv om jeg gerne vil have noget lettere smiley

  • #18   22. okt 2015 Har jeg desværre ikke, havde en dr 350 før og den var self noget nemmere at smide rundt men de ekstra krafter på vejen vejer op for det smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #19   22. okt 2015 #10 - Jo jeg har. Bovlam og kedelig.

  • #20   22. okt 2015 jamen jeg bekalger at tråden er skiftet lidt,, men jeg troede at der var længder mellem service på exc, det må gerne være en fuld blods enduro maskine, gerne med en sløver motor, det skal bare kunne holde til en længder tur og hjem igen..
    finders der ikke nogen der er bygget til nogle lænder tur,, som en exc med en lc4 motor. ? hvad med wr400 er det det sammen.. eller hvad har i af gode forslag.. jeg har kørt på en Honda crf 450 motrad.. så er lige glad med komfort.. motoren skal bare kunne holde lidt lænder ture..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #21   22. okt 2015 Altså 10-15 timer for olieskift som med EXC'er, er jo ikke noget problem?

  • #22   22. okt 2015 nej det jeg helt med på,, men man kan jo dårligt køre en tur uden at have olie med smiley


  • #23   22. okt 2015 Så er noget supercompetetion måske en mulighed, godt nok lc4 men lige en 20 kg lettere, og med et service der ligger mellem lc4 og Exc?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #24   22. okt 2015 Ja så skal du medbringe 1,25 liter olie på en langtur, hvor du alligevel har læssevis af andre ting med.

    Jeg tror du har et helt forkert billede af hvad dit behov er, og hvor meget man når at køre på de ca 10-15 timer der er mellem olieskift.

    Når vi f.eks er i Rumænien, når man at køre ca 24-25 timer på en UGE - dvs 7 køredage...
    Et olieskift tager ca 10 minutter, inklusive en kold bajer undervejs.


  • #25   22. okt 2015 10-15 timer vel også når de bliver brugt hårdt? Ved normal landevejs brug kan man vel skubbe de intervaller så de fx hed 15-20 timer?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #26   22. okt 2015 15 timer er ved blandet brug - så det ville jeg holde mig til.

    Selv skifter jeg ved 10 timer på min EXC 450, som kan virke lidt hysterisk - men nu har den kørt 650 timer og aldrig vist tegn på problemer.


  • #27   22. okt 2015 jamen eg kan godt se det.. den kun fordi jeg har haft en suzuki drz400 og en Honda crf 450 og ville gener have en mellem ting.. men det findes ikke.. skifter bare olie.. heller det end en tung maskine.. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #28   22. okt 2015 En EXC 400 / 450 er den mellemting du leder efter.

  • #30   22. okt 2015 ja må kigge efter en exc 400, skal lige ud og kigge på en wr 400.. glæder mig bare til at komme ud og køre.. det bare så surt og købe den forkert..

  • #31   22. okt 2015 450'er.. Total iorden maskine, både som Motard og til offroad smiley

    profilbillede
  • #32   22. okt 2015 hvad er vinter prisen på sådan en :D, går ud fra der er plader på. det liner noget lidt over mit budget.. mest fordi jeg tænker det meget godt og lære det på noget man kan smide uden at have det dårligt med det..

  • #33   23. okt 2015 #19 sjamon.. Bestemt ikke enig, så har det setup ikke været lavet ordenligt, der er ikke så meget forskel fra en drz 400 med flad og en exc400 motor mæssigt.. Resten er bedre på exc'en, men der er sq ikke meget forskel på motor.. Og jeg har ejet begge og kørt i mudder på begge..



  • #34   23. okt 2015 Synes nu ellers min DRZ400 er rigelig kvik.

    Den har 36mm fladspjæld, udstødning og åbnet kasse. Laver 38 hk.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #35   24. okt 2015 #33 - Jeg negligerer ikke din egen oplevelse, men MIN er at en DR-Z 400 er sløv og slatten. Den kan aldrig måle sig med en 400 EXC på nogle punkter - men det er den heller ikke bygget til, så det er helt forståeligt.
    Den er endda 7 kilo tungere og har næsten 10hk mere standard, og er MEGET billigere i reservedele.


  • #36   26. okt 2015 Sajmon, nææh følte mig nu heller ikke trådt over tæerne smiley Synes bare at sløv og slatten er noget langt fra virkeligheden smiley

  • #37   27. okt 2015 nu må i ikke blive uvenner :D, man skal være glad for det man har, og vi er alle forskellige og man kan købe sig til 1000 ting, men det handler jo bare om at komme ud og køre for fan.
    Jeg var faktisk glad for min drz 400 og den eneste grund til jeg skiftede den ud, var jeg kørte motard på bane, og da de andre kørste på 450 og op, stod den bare stille grundet af power og så var den lidt tung og få med rundt.. men til en all round cykel og køre søndags tur på i skoven i dk. Ville jeg langt heller have en drz 400.. den anden kom bare ind i et skur hvergang jeg havde brugt den.


  • #38   27. okt 2015 Jeg har haft en enkelt eller 2 af de dersens maskiner der er orange.

    Uanset om du vælger 400-450 eller 525 får du en fed maskine.
    De andres beskrivelser passer fint på mine oplevelser hvad angår de forskellige EXCer.
    Min personlige favorit var en 2006 400 jeg havde for 3 år siden.. for fanden den var fed.. På strand er 525 at fortrække, på bane er 400 super.. 450 er fed fed allrounder.
    Ingen af dem er perfekt til det hele men de er rigtig gode alle 3.
    På stranden ville jeg hellere have en større maskine og på banen en 2takt men du søger jo en der kan det hele, derfor må vi hellere droppe de der 2taktere..

    Jeg har kørt til Polen for at køre 4 dages offroad og så kørt retur igen på en 450 EXC, begge veje på maskinen, ikke i varevogn.

    WR400 er fed, noget tungere og uden elstart..
    WR450 har elstart, men affjedringen er skod.

    Jeg tænker at en DRZ 400E (ikke en ombygget motard), af de lidt ældre modeller er live maskinen for dig hvis du kan finde en.
    De er ikke så fede i dæmperne men motoren holder lysår bedre end EXC...


  • #39   27. okt 2015 For satan Henrik, ja det var en fed tur til Polen smiley smiley

  • #40   28. okt 2015 jamen jeg tror også det bliver en exc 400 alle snakker varmt om dem. har nogen af jer nogen ide hvad de koster i afgift ca hvis man skal til sverige og hente en mere hvis der ikke kommer nogen til salg.

  • kent k
    kent k Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 4 Svar: 3
    #41   28. okt 2015 Har haft en del cykler (læs mange.. ) og har nu en EXC400.
    Den er simpelthen det bedste kompromis der findes hvis man både vil køre off road samt lidt "snævert "
    Tror dog 525 er bedre hvis du skal køre meget asfalt.

    Alternativ er der en fin 450' er til salg på Dormck


  • #42   28. okt 2015 ja hvis jeg ikke finder nogen 400 jeg vil købe må jeg nok rykke op til en 450 men dem jeg har snakket med der har haft begge dele har meste været glad for den 400 jeg skal ikke bruge den til andet end en hygge tur skal ikke på lang tur med den. så det skal være end bedre enduro maskine end en gade maskine..

Kommentér på:
ktm exc 400 vs 525

Annonce