853 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Forskel på Yamaha modeller - Motad?? Forskel på Yamaha modeller - Motad??

Hej McG!

Jeg overvejer lidt at prøve sådan en "crossmaskine" på et tidspunkt smiley Jeg kører pt. på en 900ccm Ninja fra 99 men skal bruge noget til at lege lidt på, dvs. stunt osv.

Jeg kigger på Yamaha XT660

Mit spørgsmål er så, hvad er forskellen på XT660X og XT660R modellen. Begge i 05-06 årgange. Har kigget på begge, men kan ikke rigtig se forskellen.

Mvh

Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel på Yamaha modeller - Motad??
  • #1   31. okt 2006 Er ret sikker på forskellen er forhjulet.. tror det er et 21" forhjul på R modellen, og et 17" hjul på X modellen...

Altså er R modellen en Adventure udgave og ikke motard...
    Kan bygges om til en så kaldt sportman setup, men kommer slet ikke til at køre på samme måde!

• #2   31. okt 2006 Ok, har nu kigget på dem igen og kan godt se det med forhjulet smiley øjnene er sku det første man bliver blind på!

Så jeg skal være obs på styregeometri. Hvad med motor, er der forskel på momentkurve eller gearing?

Bliver sku nok nødt til at prøve dem begge smiley Men sådan en X model lyder slet ikke så tosset...

• #3   31. okt 2006 Hvis du skal bruge den til stunts skulle du måske overveje en lettere maskine :)...
    Overvej lige en DRZ en ekstra gang, den har en næsten ligeså skudsikker motor og kan LET pumpes så den vil arbejde...

Ellers er en XR250 udemærket til stunts pga. dens bundtræk og den stabile motor...

• #4   31. okt 2006 Hmm...havde slet ikke skænket den en tanke, men har lige kigget på den

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5996

Ikke værst! I hans billedserie ser jeg en ktm på et af billederne, den kunne jeg også lige kaste et blik på!

• #5   31. okt 2006 hvad med en ktm 620 Super comptetion... den vejer en sæk kartofler mindre end xt modellerne og harvel ca. 15-20 hk mere...
    Jeg har både prøvet en ktm 620, - ktm 525 exc pumpet... også en xt660x med potter og powercommander... alle sjove og fornøjelige køretøjer... men ktm falder bedst i min smag (gammel crosskører)... da jeg til sådanne maskiner foretrækker få kg og stor effekt, samt bredt register... og xt660x trækker ikke så langt ud... til gengæld holder den langt bedre.

Til sjov og spas, - ktm, - DRZ, honda crf450
    Til fornuftig oplevelses ture lidt grus osv. med komforten i højsædet vil jeg tage en xt660x eller R

mvh Offslow

• #6   1. nov 2006 Hov Hov

Hvis i kigger lidt nærmere efter i krogene på spec ene, vil i finde ud af at XTX har 1,5 graders stejlere kronrørsvenkel.
    Overvejede og bygge en R om til en Xer, men det kan man altså ikke lige sådan.
    Der er også tydelig forskel og køre på de 2 cykler.

• #7   2. nov 2006 Han sagde altså ikke noget om de 1,5 grad... Det vidste kun jeg... smiley

Kommentér på:
Forskel på Yamaha modeller - Motad??

Annonce