1.493 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Så kan jeg lære det! Så kan jeg lære det!

En advarsel til alle, der ikke gider at køre i lang kø pga vejarbejde - lad
være med at tage cykelstien i brug, når du kører mc.

Jeg var på vej på arbejde, da NCC fandt ud af, at man ville lave lidt
gravearbejde midt i morgentrafikken på amager strandvej. Det gav en kø på et
par hundrede meter. Jeg gad ikke at vente, så jeg overhalede de fleste biler.
Vejen havde til sidst en indsnævring - en hurtig beslutning og jeg tog
cykelstien i trilletempo mens politiet så på. DUM IDE!
Det er åbenbart en meget farlig forseelse og politikvinden var værre end swmbo
i dårligt humør...

Resultat:
1 klip i kortet + 1500,- for at overhale indenom + 500,- for at køre på
cykelsti.
Så lad nu vær med det cykelstiræs...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så kan jeg lære det!
  • #1   2. nov 2006 Øv smiley

Men jeg synes da også cyklister skal have samme bøde, når de kommer up på vejen (dét ser jeg tit smiley

• #2   2. nov 2006 Hun var sq da en surmule!!!
    Der er sq da heller ikke nogen der har noget som helst humor tilbage!
    Klip og bøder!! Tsk tsk... i trilletempo!! Jeg kan godt se det er virkelig farlig!! NOOOT, sådan en KO!

• #3   2. nov 2006 Uhh kan det virkeligt gi et klip ??

• #5   2. nov 2006 ->Mikkel H.
    Det kan godt være det var 1500,- i alt.

Det undrede mig også noget, at det betragtes som en overhaling indenom - bilerne stod stille og jeg kørte max 20 km/t.
    Hvem kan man spørge til råds? Og hvordan kan man klage over en sådan afgørelse?

• #8   2. nov 2006 "et godt argument at den er luftkølet og blevet for varm." - Den går nok ikke med mig, når nu Güllepumpen jo er vandkølet;-)

• #9   2. nov 2006 ->Strada
    Jeg er medlem af Touring klubben, så der har jeg da noget hjælp at hente.

• #11   2. nov 2006 Altså hvis der er kø må man ikke overhale indenom. Det er kun hvis det er venstresvingende at du må. Eller hvis f.eks. den højre vejbane kører hurtigere end den venstre....så følger du bare trafikken.

Så det kan aldrig blive en forbikørsel. smiley

• #12   2. nov 2006 ->Kim
    Du har helt ret og det ved jeg også godt, men jeg vidste så ikke, at det også var indenom overhaling, når jeg kørte på cykelstien.
    Det "sjove" er, at jeg kun havde fået en bøde, hvis der ingen trafik havde været...

• #13   2. nov 2006 Det jo ren logik at hvis der ikke havde været trafik at det ikke havde været en indenomsoverhaling.

Man slipper ikke for en forseelse bare fordi man laver en anden. smiley

Du bruger cykelstien til at overhale indenom - ulovligt.
    Du kører på cykelsti med din motorcykel - ulovligt.

ikke så meget at rafle om. Desværre.

• #15   2. nov 2006 Strada < For mig er det logisk nok....

Han kører ind på cykelstien for at overhale de andre biler. Ja det foregår på cykelstien, men det jo stadig en overhaling.

Man kan jo heller ikke kører 200km/t uden sele og så sige at teoretisk må jeg jo ikke køre uden sele, så du kan godt glemme den fartbøde!!! smiley

• #18   2. nov 2006 Der er vel ingen der er i tvivl om at man ikke må køre MC på cykelstien? smiley Men det er da godt nok en straf der kan mærkes smiley

• #19   2. nov 2006 Hvad så hvis jeg så kørte på cykelstien, fordi jeg havde lyst og ikke for at komme hurtigere frem? Så burde det i teorien ikke koste et klip...

• #20   2. nov 2006 ->jeg tror også jeg lader den ligge. Men et klip i kortet for at køre 20 km/t det forkerte sted er satme surt.

• #21   2. nov 2006 Surt men velfortjent smiley

• #22   2. nov 2006 Du skulle bare havde stået af og lige skubbet cyklen over cykelstien... så kan de vel ikke sige noget smiley

• #23   2. nov 2006 ->Heintzelmann
    Det er ikke kørsel på cykelstien, der koster klippet. Det er det, at der var trafik på vejen, der gjorde, at det var det samme som at overhale indenom.

• #24   2. nov 2006 Ok, men vidste du vel stadig godt var ulovligt? Altså jeg gør det også selv til tider, jeg forsøger bare på at lade være med at blive snuppet i det smiley

Mikkel: Var det samme dag som klippesystemet blev indført eller var det en dag efter eller sådan dig og Christian fik jeres første klip for at køre indenom? smiley

• #25   2. nov 2006 Ja, jeg vidste selvfølgelig godt, at det var ulovligt, men ikke at det kostede et klip.
    Men det er nu bøden, jeg er mest træt af. Jeg kører som onkel-morfar (hvilket min mc også ligger op til) og har aldrig fået en bøde i de snart 11 år, jeg har kørt - indtil i dag.

• #26   2. nov 2006 Hehe så må du jo bare grine lidt og vide at det nu oss kan gå ud over selv de bedste smiley

Politiet fik ikke snuppet mig en eneste gang i år, ihvertfald ikke hvor jeg fik en bøde eller klip ;o) Det er jeg glad for...

• #28   2. nov 2006 Ej, nu må i lige tænke jer lidt om.....en knallert MÅ jo gerne køre på cykelstien.

Drop retten.....det kommer kun til at koste dig ekstra.

• #29   2. nov 2006 Det er gratis at komme i retten, dog kræver det at du bruger tiden på det...

• #30   2. nov 2006 Det kan imo aldrig være en overhaling inden om, uanset hvad!

Vi er enige om at man ikke må overhale indenom, hvis der er to baner.
    Men knallerter og cykler kører jo på deres egen selvstændige bane (kaldet cykelsti) og overhaler derfor ikke indenom, i tilfælde af at de kører hurtigere end bilerne. Hvis de gjorde, skulle de vel følge loven og overhale venstre om...! Det samme må gælde for en MC på cykelstien, uanset om det er lovligt at køre der eller ej.

Var det et nødspor du brugte, kunne det nok godt kaldes en overhaling inden om, men på en cykelsti kan jeg virkeligt ikke se hvordan, det skulle kunne være en overhaling.

At hun har PMS, kan sgu ikke være dit problem!

• #31   2. nov 2006 Det er ikke på den måde, politiet sikrer sig borgernes opbakning.
    Hvis de var interesseret i at fremme trafiksikkerheden, kunne de istedet ha' knaldet en spritbilist, i den tid de brugte på at diskutere din "dybt kriminelle, ansvarsløse og livsfarlige" handling.
    I sydeuropa kigger de på een, som om man er evnesvag, hvis man holder i kø på 2 hjul
    Suk hvor er vi kommet langt ud i DK.

• #32   2. nov 2006 hvis der er tæt trafik (i begge vognbaner) så er det jo ikke en overhaling, så er det en forbikørsel, og det er lovligt

• #33   2. nov 2006 Jeppe det du lavede ER en overhaling en forbikørsel er når du følger trafikken! ligesom hvis du kører på en 2 sporet vej må du heller ikke køre forbi venstre billisterne hvis du kører alene men hvis du følger trafikken i højre bane må du godt!

Kommentér på:
Så kan jeg lære det!

Annonce