Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uvildig test af MC inden køb?
  • #1   7. nov 2015 Det tror jeg ikke at der findes sådan noget du må have en med der har forstand på mc eller læs her http://www.mctc.dk/?id=18307

  • #2   7. nov 2015 Det findes ikke....
    Tá en sagkyndig person med hvis du ikke mener selv at kunne vurderer standen..


  • #3   7. nov 2015 Det tyske motorrad har i mange år lavet langtidstest af div motorcykler.
    Prøv at kigge på deres tyske side.
    www.motorcyclenews.com er der også et resume over en masse maskiner ala det der står i MC revy o lign.


  • #4   7. nov 2015 @jesper.

    Det er jo ikke en generel MC test der efterspørges. Men en brugt MC test af det specifikke eksemplar der ønskes købt smiley


  • #5   7. nov 2015 Det kan godt være jeg tager fejl, men jeg tror aldrig FDM har lavet brugt mc test.
    Jan (FDM medlem siden 1978).


  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #6   7. nov 2015 Tak for Jeres svar.
    Korrekt, jeg ønsker IKKE en generel vurdering, men en konkret vurdering af en bestemt maskine.
    FDM har tidligere lavet sådanne test, men gør det ikke længere - har spurgt dem smiley

    Ønsker mig en VFR 800, men må nok kigge efter en RF900R, GSX 750 eller en FZ6s, da de trods alt er billigere, når det er ca. samme årgang/km-stand.

    MVH
    Morten


  • #7   7. nov 2015 Jeg har nogle brugttest liggende af nogen af de maskiner. Send mig en PB med din mail, så kan jeg sende dem til dig

  • #8   7. nov 2015 Eller kig evt. efter en VFR 750 hvis prisen på en 800 driller.

  • #9   7. nov 2015 Eller rettere. Det er købsguide til dem, og ikke konkret test af en enkelt eksemplar

  • #10   7. nov 2015 Mon ikke du kan købe dig til en times gennemgang hos enhver MC mekaniker som kan gennemgå det som FDM gjorde i gamle dage?

    Du kan evt selv lave en kontrolliste der hedder:
    Kompression
    Tryktest af kølesystem
    Kæde, tandhjul
    Generel stand
    Dæk
    Slør i kronrør
    Bremser, bremsevæske kogepunkt
    Måling af ladekredsløb
    Batteri test.


  • #11   8. nov 2015 jeg var gået efter vfr 750.
    har selv haft en og var ude og prøve en vfr 800 mens jeg havde min.
    jeg synes ikke jeg fandt den store forskel. motor ydelse er nogenlunde ens. Men vælger du vfr800 mener jeg der er noget med at den ikke længere har tandhjuls trukket knast. hvilket kan byde på en væsentlig udgift engang.

    jeg opgraderede min affjedring på min og var lige så glad for den som jeg nogensinde var blevet for en 800.

    Siger jeg til mig selv i hvert fald. smiley


  • #12   8. nov 2015 #11: Det er først fra v-tech modellerne at tandhjulsdrevet blev droppet

  • #13   8. nov 2015 Har en yamaha fzr 600 fra 96
    Til 16800 priside


    profilbillede
  • #14   8. nov 2015 det er ikke så svært at tjekke selv,køre den og starter den godt, og lyder sund er du godt på vej, noget svære med en bil, med rust osv en mulighed va også at mødes ved en mc forhandler og giv dem en timeløn, for at se den efter. lykke til. mvh hc

  • #15   8. nov 2015 blev den første 800 så lavet i 2 versioner

  • #16   8. nov 2015 Den er lavet i flere versioner, men ja 2 hovedtyper.
    Fra 1998 til 2001 med tandhjulstrukket knaster og kæde fra 2002 med VTEC(variabel knaster).
    De første med VTEC have et lidt sjovt/træls momentforløb.


  • #17   8. nov 2015 #15: nej, den første VFR800 blev kun lavet i en version.

  • #18   8. nov 2015 Jeg mener ikke at VTEC blev brugt som variable knaster på de første vtec modeller, tror kun det var on/off på halvdelen af ventilerne omdrejningsbestemt.

  • #19   8. nov 2015 #18: korrekt. Det er ikke variable knaster, men 8v/16v

  • #20   8. nov 2015 Tag fat i Special eller HMC - måske de vil gennemgå den til en rimelig pris smiley
    Og... overvej GSF1200/1250 med ABS i stedet for GSX 750 smiley


  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #21   8. nov 2015 #10 - det ender jeg nok også med.
    #13 - pænt nej tak - kigger efter noget fra 1999 og frem på VFR siden og hvis det er de øvrige er det fra 2004 og frem.
    #20 - både HMC og Special er i mine tanker. Er bare lidt usikker på, om 1200/1250 bliver for tung.... har ikke kørt LÆNGE og mangler derfor rutine. (burde måske starte på en 600'er i et par år og så skifte, når rutinen er kommet igen:-) )
    @ Alle - tak for info om VFR smiley

    MVH
    Morten


  • #22   8. nov 2015 #21 -.kan jeg sagtens følge... Og derfor vil jeg anbefale ABS! smiley Og måske et kørekursus. De fås både som ét og to-dags.

    Da jeg havde min GSF650'er mærkede jeg ikke vægten - men tyngdepunktet er højt. Det mærker man mest/kun når man skal håndterer den ved lav hastighed. Alt efter benlængde, bør det ikke være et problem smiley

    Fordelen ved 650/1250 (2007+) er at de er moderne/vandkølet, mens 600/1200 ikke er? Nogle af 600/1200'erne fra 2006 kan fås med ABS. Det er nok et ok kompromis mellem pris og sikkerhed.

    650 har 85 hk - 1250 har 98 hk - til gengæld er momentet langt højere, så står den på fuld oppakning, så vil 1250'eren (og 1200'eren) være mere behagelige - færre gearskift mm. Og efter en indkøring/justering ved f.eks. FV motor skulle 1250'eren være god!

    Vægt mm. på forskellige modeller kan du finde her (under MC Data): http://sydfynmcservice.dk/

    Ulempen ved Suzuki er de korte serviceintervaller - der skal skiftes olie for hver 6.000 km (hurtigt gjort selv), lidt mere for hver 12.000 - og så skal der stilles/kontrolleres ventiler for hver 24.000 km.

    Leg lidt evt. her: http://cycle-ergo.com/ smiley
    Der kan man se hvor godt man burde sidde på de forskellige modeller.
    Jeg sidder noget sammenbøjet med knæene, så det er lidt træls på en tur til Harzen eller Norge... Men det er det værd!


  • #23   9. nov 2015 #22: Bandit 600 har aldrig haft ABS. I 2006 er det GSF650 der har ABS.

  • #25   9. nov 2015 #23 - OK smiley
    Og GSF650 har haft vandkølet motor fra starten, eller hvordan? Og har alle ABS, eller var der frit valg i starten?


  • #26   9. nov 2015 Nej de første 650'ere varen opboret version af 600 modellen, og først fra 06 fik de ABS. Om alle havde det ved jeg ikke.

  • #27   9. nov 2015 jeg kører Fz6 nu. havde en vfr for 2 år siden.
    Fz6 er ufattelig meget mere letkørt i forhold til vfr.
    dog er sæde og kørestilling knap så rart. Men original sæde kører jeg helst ikk mere end en lille time ellers får jeg ondt et vidst sted.
    jeg føler bandit er lidt tung og dvask i forhold til Fz6.
    Men deret trækkraft er måske mere jævn fordelt.
    min Fz6 trækker fint nede fra under 2000 omdrejninger. også med 2 personer og op af bakke. Men ved Ca 8500 omdrejninger vågner den og bliver hidsig


  • #28   9. nov 2015 fz6 - hidsig ? smiley den vågner jo nærmest aldrig

  • #29   9. nov 2015 bah smiley i forhold til de andre cykler der har været på tale vil jeg nu stadig placere den i den hidsige ende smiley

  • #30   9. nov 2015 #27 - fz6 er måske bedre eller anderledes en GSF600/650... men mon ikke der er mere ryk i 1200/1250 smiley

  • #31   9. nov 2015 vil mene en 1200 er lidt gumpetung og slet ikk omdrejnings villig nok. men der er vi jo også alle forskellige og har forskellige favoritter

  • #32   9. nov 2015 Hvem har brug for unødvendige omdrejninger når man har mere moment end dækkene kan overføre til asfalten..??

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #33   9. nov 2015 Jeg har ikke planer om mange omdrejninger - og derfor tiltaler VFR mig, da både max. effekt og moment nåes et pænt stykke før det røde felt.
    Er også lidt bange for vægten på 1200/1250.
    Der er p.t. en RF900 fra 2000 på DBA - http://www.dba.dk/rf-900/id-1019252102/ - er det helt i skoven??
    Uanset hvilken maskine jeg vælger, så er det markant mere potent end min gamle GS650E fra 1983 smiley
    MVH
    Morten


  • #34   9. nov 2015 Har du tjekket op på hvor stor vægt forskel der er på en bandit 1200 og en vfr800 ?? Jeg tror ikke 212 kg med 92nm føles meget tungere end 208 kg med 66nm smiley


  • #35   9. nov 2015 #33 - Det koster de sikkert - synes det er mange penge for en halvgammel mc.
    Prøv nogle forskellige inden du beslutter dig smiley

    To modeller der vejer ca det samme kan føles forskelligt? Tilsvarende er der også forskel på, hvordan du sidder på dem...

    RF900'eren er heller ikke mega let - 206 kg... Men ok, der er da 20 kg til forskel.
    GSF 1200 K6 (nøgen): 212 kg
    Suzuki GSF 1200SA K6 - ABS (kåbe): 219 kg
    Suzuki GSF 1250A K7 - ABS (nøgen): 225 kg
    Suzuki GSF 1250SA K7 - ABS (kåbe): 229 kg.

    http://www.specialmc.dk/produkter/16-motorcykler-brugte/1291-suzuki-gsf1200-sa-bandit-abs/
    http://www.123mc.dk/dealer_page/viewAd.php?dealerID=846&directlinkID=113973 - køn? Måske ikke- men til gengæld skulle den køre mindst lige så godt, som storebror...
    http://www.123mc.dk/dealer_page/viewAd.php?dealerID=846&directlinkID=101646


  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #36   10. nov 2015 Har set Banditten ved Special.
    V-strom er ikke lige mig smiley
    Hondaen mangler kåbe (jeg nærmer mig jo de 40), men den kan sikkert eftermonteres.
    RF900 er (måske) bare gammel kærlighed - var voldsomt forelsket, men mere fattig, midt i 199x'erne, hvor den kom frem.
    Men både RF og VFR synes at være noget dyrere end Suzukierne - eller noget ældre smiley

    Min gamle GS650E fra 1983 vejede 203 tør og havde ca. 65 HK - så alt andet virker næsten som en raket smiley

    MVH
    Morten


  • #37   10. nov 2015 Tror bare du skal lægge alle de data fra dig, og starte 2016 med at prøve en stak cykler. Er sikker på du finder en som føles rigtig. Men kan ikke garanterer at det er den du havde regnet med smiley

  • #38   10. nov 2015 vægten på cyklens papir er en ting. hvordan vægt og tyngdepunkt føles under kørsel er noget helt andet
    en af grundene til en vfr er dyrere er de holder værdien bedre. plus mange der sætter sig på en vfr aldrig sætter den fra sig igen. den kører kort trækker flot i hele registreret god læ mod vind og regn behagelig stilling for knæ og overkrop fornuftigt standard sæde og en motor er er fløjtende ligeglad med om der er to personer og bagage eller en person og en kilden højre hånd.
    det er en super allround cykel.


Kommentér på:
uvildig test af MC inden køb?

Annonce