7.457 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Erfaringer med mt-07 & mt-09 fra brugerer Erfaringer med mt-07 & mt-09 fra brugerer

Hej gutter.

Er her en venlig sjæl her galleriet som har haft en af disse maskiner i længere tid og som gider sætte lidt ord på de første erfaringer.

Overvejer kraftigt en af disse som min kommende mc.

Vh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med mt-07 & mt-09 fra brugerer
  • #1   8. nov 2015 Har prøvede 09 eren og køre satmer godt ..køb smiley

• Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 183
    #2   8. nov 2015 Har en 07, har ikke oplevet nogle problemer med den i de 2 sæsoner jeg har haft den. Har rigeligt med kræfter til daglig kørsel og går dejligt langt på literen hvis man kører normalt. (Det kan dog være svært)

Det eneste jeg oplever er at længere ture kan være en belastning uden vindskærm. men den ser så meget bedre ud uden.
    Kan ud fra mine erfaringer kun anbefale 07'eren

09'eren synes jeg er for hysterisk på gassen det er som en on/off switch

• #3   8. nov 2015 Jeg har haft en del mc, efterhånden men mt-07 var den sjoveste jeg har kørt på, eneste minus er affjedring, hvis man skifter den til Ohlins så har man en rigtig sjov mc speciel i sving,
    Har prøvet også 09 men jeg var lidt skuffet over gas respons. Og du kan spar 45 K

• #5   8. nov 2015 Kanon svar Don T!!!
    Det kunne vi lære noget af... Tak smiley

• #6   8. nov 2015 Ja det er lige netop sådanne svar jeg leder efter. Jeg skal self. prøve begge to, jeg har haft små 1000 km på 7'eren men ingen på 9'eren.. Jeg er imponeret over 7'eren, men det er generelt ikke svært når jeg har tæsket rundt på en slidt Mz250 i 2 år snart..

Eneste "frygt" er hvis man skulle fortryde et køb af 7'errn hvis der er mere at komme efter på 9.. Mht gas respons er det vel et spørgsmål om at få den mappet med en powercommander eller lign.

• #7   9. nov 2015 Den abrupte gas på MT-09 har MT-09 Tracer ikke, og jeg tror nok, at MT-09 kommer med 3 riding modes ligesom Tracer i 2016.

• #8   9. nov 2015 Jeg var ude og køre på en MT-09 Sport Tracker for nogen tid siden, og jeg var absolut forelsket! Der går ikke længe før du har lært gassen at kende, og så er den bare en ballademager der vil afsted. Fantastisk sjov maskine at køre rundt på. Jeg har ikke prøvet noget der var så sjovt siden jeg prøvede en småtunet '08 R1.
    Hvis ikke man læner sig frem under hård acceleration ( fuld hane, så at sige ) så kommer forhjulet stille og roligt op af sig selv, en ren hooligan af en kværn.

MT-07 har jeg ingen erfaring med, så jeg kan ikke lave et reelt sammenligningsgrundlag mellem de to.

• #9   9. nov 2015 Jeg har nu haft min MT-09 i en sæson og må sige, at det er den sjoveste MC jeg har kørt til dato.

Motoren er en perle med masser af træk fra bunden og en dejlig jævn effektkurve. Kørestillingen er dejlig oprejst og den er utrolig nem at kaste rundt i sving. Indrømmer gerne at det ikke er en MC uden fejl, men mange af de kritikpunkter jeg har haft på den kan forholdsvist nemt udbedres.

Affjedringen er fra fabrikken utrolig blød. Har du skruet hænderne bare nogenlunde rigtigt på, så kan den originale affjedring justeres ind til faktisk at være ret hæderlig. Jeg har i hvert fald ikke behov for at skifte komponenter ud.

At gassen er meget on/off er efter min mening meget subjektivt. Jeg kommer fra en SV 650 k7 så i min optik er det minimalt hvad MT'eren har af on/off gas. Den smule den har kan dog minimeres betydeligt ved at justere gaskablet samt O2 instillingen i dealermode. Det tager maks. 5 min. og alle kan gøre det.

Jeg elsker min MT-09 og den giver mig et smil på læben hver gang jeg kører. Man skal dog være indstillet på at næsen er meget let, især ved fuld gas, så det kræver lidt omtanke at køre den, især hvis man har kørekortet kært. Det er derfor ikke en MC som jeg vil anbefale som første køb.

Tanken er heller ikke verdens største, men kører alligevel i gns. 200 km mellem hver tankning.

MT-07 har jeg kun prøvet meget kort. Det er også en skide sjov MC. Den er dog en anelse lille rent fysisk. Det finder jeg mig bedre til rette på MT-09.

Har du specifikke spørgsmål du gerne vil have svar på, så skriv endelig smiley

• #10   9. nov 2015 Mht. powercommander, så behøves det ikke på MT-09. Den kan mappes direkte i ECU'en. Ved ikke med MT-07?

• #11   9. nov 2015 SÅ drenge tog jeg til Bruun Larsen, bare for at kigge og snuse lidt uden MC-udstyr, så kommer Kim forbi og ser mine hjerteformede øjne da jeg stod og kiggede på hans TRACKER, mt-09. Lånte gear af Kim(god service), og tog afsted på en tur.. Jeg må sige HELVEDE OG PATTER hvor er der smæk for skillingen. Smed den i A-mode, og den virkede på ingen måde ON-OFF agtig, han nævnte dog han havde pillet lidt ved ECU'en.
    Den lyd bliver jeg ALDRIG træt af.. wow, akrapovic gør alt godt for den motor. - jeg er fan.

Der er kæmpe forskel på de to - 7'eren er fed og har mange kræfter som dog er overskuelige, men knap så brutal som 9'eren.. Tror brutal er rette ord.

Det har helt klart gjort mig mindre i tvivl. Den fornuftige løsning er jo nok 7'eren, alt rigeligt med kræfter, billigere i længden med benzin, indkøb og dæk... Men.... Brutalis.....
    Der er ikke andet for end, jeg må have en tur på begge til foråret, men jeg ender sgu nok med 9'eren.

Mht. affjedring nåede jeg kun at køre landevej, så fik ikke tjekket svingegenskaberne, men i byen drejer, kører og styrer den bedre end noget andet jeg har ejet, eller i hvertfald ligeså godt som på hornetten.

Jeg fandt denne video: https://www.youtube.com/watch?v=GB9DoM27UCM&index=17&list=WL
    Her fortæller en, muligvis farvet, men ikke mindst erfaren, ejer om affjedringen, som tilsyneladende ikke giver ham anledning til at klage.

Tak i øvrigt for de mange fine svar.

• #12   9. nov 2015 Som alternativ kan jeg anbefale Arrow udstødning hvis det skulle blive aktuelt

• #13   9. nov 2015 #12 Ja jeg er absolut ikke en mærke freak, mere en bang-for-the-buck-type-of-guy, så skal da helt klart have hørt en 9'er med arrow..

Kan sige så meget at det bliver aktuelt, men spørgsmålet er mere hvornår.

Min eneste "bekymring" er at jeg ikke har erfaring/talent til at udnytte alle de kræfter, jo når det går ligeud.... men...
    - En banedag på Ring Djurs tydeliggjorde virkelig forskellen mellem talent og kræfter, der var jeg end ikke klar til CB600'erens kræfter, og blev overhalet af "små" CBR 400'er. Men det er jo rart kræfterne er tilgængelige og de er sjove.

• #15   9. nov 2015 Jeg tror nu ikke jeg bliver skræmt af kræfterne, men ja - det er jo som så meget andet nok et spørgsmål om tilvænning.
    Jeg er på nuværende tidspunkt næsten ikke i tvivl om at tiderne på en bane nok vil, for mig, være hurtigere på en 7'er, eller en hver anden 600cc'er, men formålet med banekørslen er mere for at udvikle mig som rytter på gaden,..... samt funfactor/adrenalin ved banedage/køreteknisk.

Iøvrigt mener jeg '16 modellerne kommer med tracktion-control..

• #16   9. nov 2015 Jeg har tilbagelagt 7000 km på min mt09 tracer i år.
    Det har været med stort smil på læben,
    En sjov og letkørt mc, med en lækker motor. Er du til leg og ballade, så er mt 09 sagen. Den bringer minder frem, fra min tid på motard.
    Jeg valgte selv tracer'en, den er lidt størrer end den nøgne, men stadig sjov.
    Og så passer den bedre ind i min hverdag på mc.

• #17   9. nov 2015 sidder man ikke mere ret på en tracer eller er det kun kåben der forskel

• #18   10. nov 2015 Styret er lidt højere. Så jo det gør man

• #19   10. nov 2015 Jeg har ikke prøvet mt07, men har prøvet både mt09 og Mt09 Tracer.'
    Det er satme 2 dejlige maskiner, og er du over 180cm, så sidder du som en drøm på traceren.
    Jeg er langt mere til udseendet på den nøgne, men efter at have prøvet Traceren var jeg solgt:O)

• #20   10. nov 2015 Jeg sad på Trackeren, og dernæst på den alm. - og jeg må indrømme at jeg sidder en del bedre på den alm. model.. Jeg sidder desuden også kanon på 7'eren, men 9'eren giver liiige lidt mere benplads.

• Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #21   10. nov 2015 Er ved at afslutte min første sæson på en MT07 med ca. 6500 km og et par længere ture, samt banedag. Jeg er ny på MC (igen) efter mange års pause. Der passer MT07'erens kræfter mig helt fint. Jeg har endnu ikke behøvet mere og det er først over 100 at min kammerats s1000r virkelig bare trækker fra, og man føler at man er gået i stå smiley Men der er kørekortet alligevel i farezonen, så det er nok for det bedste.
    Det er en dejlig letkørt maskine. Motoren leverer moment i et meget bredt område, så den skal ikke være i det helt rigtige gear før der sker noget.
    Den er også meget økonomisk. Har faktisk været oppe på 27 km/l på længere landevejstræk. Så gør det ikke så meget at tanken er lille.
    En vindskærm er dog nødvendig hvis du kører motorvej, men den gør så også en kæmpe forskel og er ikke dyr. Desværre gør den ikke noget godt for udseendet.
    Andre irritationsmomenter er at at du fysisk skal vende hovedet nedad og væk fra vejen for at se dine instrumenter. Man sidder meget oppe "på" maskinen og ikke "i" maskinen. Det er en smagssag om det er rart.
    Mvh
    Christian

• #22   10. nov 2015 Tak for svar Christian.. Jeg må indrømme jeg er temmelig i tvivl - men brutalis lokker altså en del.. Jeg har som sagt tilbagelagt små 1000 km på 7'eren- og 7'eren imponerede mig, men det lykkedes også for 9'eren. smiley

BTW.: skal du ikke have den oprettet?

• #23   10. nov 2015 Jonas, nu holder du dine små snitter væk fra Kims MT-09! Den har jeg allerede mental beslaglagt. Jeg venter bare på, at det gode vejr kommer .... og ..... øøøøh .... du ved ..... at jeg rent faktisk har råd til en.
    Men indtil da, så holder du dig væk, hahahaha smiley

• #24   10. nov 2015 #21

Den kan let flyttes under vindskærmen.

profilbillede
  • #25   11. nov 2015 Steffen så vil jeg venligst bede dig holde en sober tone smiley Kims er mega fed, men jeg kan faktisk bedre lide den "moderne" udgave, den sidder jeg bedre på, så bare rolig. smiley

• #26   11. nov 2015 Godt godt smiley
    Så laver vi os en lille MT-09 bande smiley

• #27   11. nov 2015 Gerne smiley Har en kammerat der har 7'eren allerede, som jo til min fordel tog til mexico i 2 mdr, deraf fik jeg lidt erfaring på 7'eren smiley

• #28   12. nov 2015 Er selv ejer af en MT07 og vil sige at Don T, har givet svaret.
    Det eneste jeg kan tilføje er:

MT07 = sjov og ballade

MT09 = galskab og brutalitet

• #29   14. nov 2015 Ja det er jo det, spørgsmålet er så om man vil bruge 40k mere, og få brutalitet, som for mig nok er "ubrugelig", men sjovt, eller om man skal købe 7'eren, og bruge resten af pengene på upgrades..

• #30   14. nov 2015 Jeg valte MT07, da den netop er mer end rigeligt for mig, og så kunne jeg få en masse ekstraudstyr på med det samme.
    Min kostede stadig "kun" 95K med div. Ekstra udstyr, så jeg har kun været tilfreds med mit køb.

• #31   14. nov 2015 Hvad er det så inklusiv, akrapovic og?

Jeg er stadig i syv sind... Bliver tough choice

• #32   14. nov 2015 1- Tail Tidy, Yamaha.
    2- LED Blink for/bag, Yamaha.
    3- Korte greb, Puig.
    4- Crash Pads til moto,r Rizoma.
    5- Crash Pads for- / Bagaksel, R&G Racing.
    6- Vindskærm, Rizoma
    7- køler sidepaneler CNC Fræset, Yamaha.
    8- kølevæskebeholder dæksel CNC Fræset, Yamaha.
    9- kædeafskærmning CNC Fræset, Yamaha.
    10- komplet Akrapovic udstødning.

• #33   14. nov 2015 Det første jeg vil have lavet er potten, og så framesliders, og så vindskærm og evt. Affejdering

• #34   14. nov 2015 Affjedringen er ikke så dårlig, som der bliver snakket om. Det er mere hvis du skal køre den ekstremt hård og en del på bane at det kan være en fordel med andre fjedre i forgaffel og bagdæmper.

• Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 183
    #35   14. nov 2015 til det brug jeg har haft af cyklen har affjedring været ganske fin.
    ren sjov og spas kørsel, wheelies, stoppies, hurtige sving osv.
    dog ingen banekørsel endnu.

til den slags kørsel har det været rigeligt blot at stille lidt på bag dæmper ellers har jeg ikke gjort noget ved min.

• #36   15. nov 2015 Og der er kun bagdæmperen der er justerbar ikke?

Jeg er ikke skræmt over affjerdringen heller, men det er trodsalt den der sørger for grip smiley Så det er et sted der med fordel (tror jeg) kan/skal/bør investeres

• #37   17. nov 2015 MT-10 !

https://www.youtube.com/watch?v=JuZF11yuVzE

• #39   17. nov 2015 Jeg ville 1000 gange hellere bruge pengene på en mt09 end tage en 07 og bruge prisforskellen på at få den til at ligne et rizoma juletræ....
    Eneste grund til at vælge 07 er jo prisen. Og putter man 20-30k i en 07 så har man enten tabt pengene eller fået sig en usælgelig mc....

Mt07 har ikke kræfter nok til at være en bølle.. Og det er jo lidt synd på en bølle mc... Men som sagt man får UFATTELIG meget mc for 75k... Sæt crashpads på og ikke en skid andet!"!

• #40   17. nov 2015 #39 Det kommer an på kører, de fleste udnytter ikke engang 75% af cyklens potentielle.

• #41   17. nov 2015 Vrøvl George !!
    De fleste har på et eller andet tidspunkt drejet håndtaget i bund hver gang de køre en tur. og vi snakket ikke 0-100 disciplinen, topfart eller kørsel i begrænseren. Blot det faktum at spjældene har stået helt åbne....

Vil sætte en vaffelis på at hvis man udstyrede alle verdens mt07 ejere med en mt09, så vil de HVER eneste dag på et eller andet tidspunkt bruge flere kræfter end en mt07 kan leverer smiley

• #42   17. nov 2015 Jeg ved ikke hvad du mener men hvad jeg vil siger er at en erfarne kører på en 07 kan køre fra en mindre erfarne kører på en09 selvom den har flere kræfter.

• #43   17. nov 2015 Hvis jeg må oversætte.. Så taler Brian S om den følelse bundtrækket giver fra MT-09 vs det mindre fra MT-07.
    Som jo intet har med erfaring eller evner at gøre.. Vi er alle pisse pro til at køre ligeud med rullen spændt smiley Men som nogen vurderer højere end en mere svingdygtig maskine. Osv. Osv. Osv.. Jo nettop derfor der er så mange forskellige modeller og størrelser..
    En for hver smag.

• #44   17. nov 2015 Jeg oplever tit at en svensk møg tøs på en 250er køre fra mig på min 750 baneged ... Og det er ikke fordi jeg ikke bruge cyklens potentiale.. Men fordi hun er pisse dygtig.... Resultatet ville langt fra være anderledes hvis vi byttede cykler.

Vi vurdere forskellige cykler med samme chauffør. Alt andet er at sammenligne æbler og pærer...

• #46   17. nov 2015 Argh Don T.... Man kan køre på baghjulet på en dt125.... men det kræver bøllegen at slå baglæns saltomortaler blot man nyser smiley Mt07 er godmodig...

Jeg vil for øvrigt hverken køre hurtig på en langsom eller langsomt på en hurtig, hvis muligheden for at køre hurtig på en hurtig er tilstede smiley

• #47   18. nov 2015 Hmmm....
    Nu nyder jeg selv at køre på min 09'er.
    Men jeg må sige, konens Ninja 300 er sku os underholdende...
    Nu vi har banekørsel blandet ind i det her, så vil jeg sige at efter 8 år på 600cc på bane, så er det altså ikk altid størrelsen på motoren der gør forskellen. Det er i mine øjne langt mere udfordrende at få en mindre cykel til at køre stærkt, og vil man ud på de små snoede veje og køre sjovt, så tror jeg altså 07'ern er voldsom sjov der.
    Men men. Kostede de det samme, ja så tror jeg sku den store ville sælge 80 procent af gangene.......

• søren S
    søren S Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 2 Svar: 7
    #48   22. jan 2017 Kører mt-07 og har ikke prøvet mt-09. Mt-07 er nok den mc jeg har haft med den mest sprudlende motor. Fantastisk at køre på de små veje med. Jeg har hængt forskelligt på den. Hepco taskesæt, Hepco crash-pads, ermax skærm/kædeskærm da den originale ikke dækker ordentligt,ermax vindskærm der er et must . Kølergitter fra evotech, da køleren er noget blødt ... Et andet must er anden affjedring, da det ganske simpelt er noget billigt lort den er født med. Har haft den sænket, men lavet det om igen-puigs billige skærm gik itu og den bliver væsentligt dårligere at køre på. Og så må jeg indrømme at jeg syntes den lyder virkeligt sprødt og lækkert med den originale udstødning. Nærmest en lettelse efter BSA, Virago, xs650 og mange andre-jeg er nok blevet voksen og må tilføje, at med så kvik en motor, behøver man ikke at overbevise sig selv og andre om noget-lad drengerøvene om det!

• søren S
    søren S Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 2 Svar: 7
    #49   22. jan 2017 Så lige at een spurgte bremserne på mt-07. De tager udmærket, men skal lige "slides" lidt til. ABS funktionen bag på er nok lidt hurtig og nærmest ikke eksisterende på forhjulet

Kommentér på:
Erfaringer med mt-07 & mt-09 fra brugerer

Annonce