7.457 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
45 Svar
Erfaringer med mt-07 & mt-09 fra brugerer Erfaringer med mt-07 & mt-09 fra brugerer
Hej gutter.
Er her en venlig sjæl her galleriet som har haft en af disse maskiner i længere tid og som gider sætte lidt ord på de første erfaringer.
Overvejer kraftigt en af disse som min kommende mc.
Vh
0 synes godt om
jul 2014
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 21 Svar: 158
mar 2004
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 183
Det eneste jeg oplever er at længere ture kan være en belastning uden vindskærm. men den ser så meget bedre ud uden.
Kan ud fra mine erfaringer kun anbefale 07'eren
09'eren synes jeg er for hysterisk på gassen det er som en on/off switch
jun 2008
Følger: 19 Følgere: 63 MC-er: 12 Annoncer: 18 Emner: 54 Svar: 528
Har prøvet også 09 men jeg var lidt skuffet over gas respons. Og du kan spar 45 K
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
Det kunne vi lære noget af... Tak
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
Eneste "frygt" er hvis man skulle fortryde et køb af 7'errn hvis der er mere at komme efter på 9.. Mht gas respons er det vel et spørgsmål om at få den mappet med en powercommander eller lign.
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.792
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
Hvis ikke man læner sig frem under hård acceleration ( fuld hane, så at sige ) så kommer forhjulet stille og roligt op af sig selv, en ren hooligan af en kværn.
MT-07 har jeg ingen erfaring med, så jeg kan ikke lave et reelt sammenligningsgrundlag mellem de to.
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 200
Motoren er en perle med masser af træk fra bunden og en dejlig jævn effektkurve. Kørestillingen er dejlig oprejst og den er utrolig nem at kaste rundt i sving. Indrømmer gerne at det ikke er en MC uden fejl, men mange af de kritikpunkter jeg har haft på den kan forholdsvist nemt udbedres.
Affjedringen er fra fabrikken utrolig blød. Har du skruet hænderne bare nogenlunde rigtigt på, så kan den originale affjedring justeres ind til faktisk at være ret hæderlig. Jeg har i hvert fald ikke behov for at skifte komponenter ud.
At gassen er meget on/off er efter min mening meget subjektivt. Jeg kommer fra en SV 650 k7 så i min optik er det minimalt hvad MT'eren har af on/off gas. Den smule den har kan dog minimeres betydeligt ved at justere gaskablet samt O2 instillingen i dealermode. Det tager maks. 5 min. og alle kan gøre det.
Jeg elsker min MT-09 og den giver mig et smil på læben hver gang jeg kører. Man skal dog være indstillet på at næsen er meget let, især ved fuld gas, så det kræver lidt omtanke at køre den, især hvis man har kørekortet kært. Det er derfor ikke en MC som jeg vil anbefale som første køb.
Tanken er heller ikke verdens største, men kører alligevel i gns. 200 km mellem hver tankning.
MT-07 har jeg kun prøvet meget kort. Det er også en skide sjov MC. Den er dog en anelse lille rent fysisk. Det finder jeg mig bedre til rette på MT-09.
Har du specifikke spørgsmål du gerne vil have svar på, så skriv endelig
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 200
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
Den lyd bliver jeg ALDRIG træt af.. wow, akrapovic gør alt godt for den motor. - jeg er fan.
Der er kæmpe forskel på de to - 7'eren er fed og har mange kræfter som dog er overskuelige, men knap så brutal som 9'eren.. Tror brutal er rette ord.
Det har helt klart gjort mig mindre i tvivl. Den fornuftige løsning er jo nok 7'eren, alt rigeligt med kræfter, billigere i længden med benzin, indkøb og dæk... Men.... Brutalis.....
Der er ikke andet for end, jeg må have en tur på begge til foråret, men jeg ender sgu nok med 9'eren.
Mht. affjedring nåede jeg kun at køre landevej, så fik ikke tjekket svingegenskaberne, men i byen drejer, kører og styrer den bedre end noget andet jeg har ejet, eller i hvertfald ligeså godt som på hornetten.
Jeg fandt denne video: https://www.youtube.com/watch?v=GB9DoM27UCM&index=17&list=WL
Her fortæller en, muligvis farvet, men ikke mindst erfaren, ejer om affjedringen, som tilsyneladende ikke giver ham anledning til at klage.
Tak i øvrigt for de mange fine svar.
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 200
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
Kan sige så meget at det bliver aktuelt, men spørgsmålet er mere hvornår.
Min eneste "bekymring" er at jeg ikke har erfaring/talent til at udnytte alle de kræfter, jo når det går ligeud.... men...
- En banedag på Ring Djurs tydeliggjorde virkelig forskellen mellem talent og kræfter, der var jeg end ikke klar til CB600'erens kræfter, og blev overhalet af "små" CBR 400'er. Men det er jo rart kræfterne er tilgængelige og de er sjove.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
Jeg er på nuværende tidspunkt næsten ikke i tvivl om at tiderne på en bane nok vil, for mig, være hurtigere på en 7'er, eller en hver anden 600cc'er, men formålet med banekørslen er mere for at udvikle mig som rytter på gaden,..... samt funfactor/adrenalin ved banedage/køreteknisk.
Iøvrigt mener jeg '16 modellerne kommer med tracktion-control..
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 261
Det har været med stort smil på læben,
En sjov og letkørt mc, med en lækker motor. Er du til leg og ballade, så er mt 09 sagen. Den bringer minder frem, fra min tid på motard.
Jeg valgte selv tracer'en, den er lidt størrer end den nøgne, men stadig sjov.
Og så passer den bedre ind i min hverdag på mc.
jul 2014
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 21 Svar: 158
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 261
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 229
Det er satme 2 dejlige maskiner, og er du over 180cm, så sidder du som en drøm på traceren.
Jeg er langt mere til udseendet på den nøgne, men efter at have prøvet Traceren var jeg solgt:O)
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
mar 2015
Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
Det er en dejlig letkørt maskine. Motoren leverer moment i et meget bredt område, så den skal ikke være i det helt rigtige gear før der sker noget.
Den er også meget økonomisk. Har faktisk været oppe på 27 km/l på længere landevejstræk. Så gør det ikke så meget at tanken er lille.
En vindskærm er dog nødvendig hvis du kører motorvej, men den gør så også en kæmpe forskel og er ikke dyr. Desværre gør den ikke noget godt for udseendet.
Andre irritationsmomenter er at at du fysisk skal vende hovedet nedad og væk fra vejen for at se dine instrumenter. Man sidder meget oppe "på" maskinen og ikke "i" maskinen. Det er en smagssag om det er rart.
Mvh
Christian
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
BTW.: skal du ikke have den oprettet?
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
Men indtil da, så holder du dig væk, hahahaha
jul 2015
Følger: 15 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 54
Den kan let flyttes under vindskærmen.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
Så laver vi os en lille MT-09 bande
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 119
Det eneste jeg kan tilføje er:
MT07 = sjov og ballade
MT09 = galskab og brutalitet
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 119
Min kostede stadig "kun" 95K med div. Ekstra udstyr, så jeg har kun været tilfreds med mit køb.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
Jeg er stadig i syv sind... Bliver tough choice
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 119
2- LED Blink for/bag, Yamaha.
3- Korte greb, Puig.
4- Crash Pads til moto,r Rizoma.
5- Crash Pads for- / Bagaksel, R&G Racing.
6- Vindskærm, Rizoma
7- køler sidepaneler CNC Fræset, Yamaha.
8- kølevæskebeholder dæksel CNC Fræset, Yamaha.
9- kædeafskærmning CNC Fræset, Yamaha.
10- komplet Akrapovic udstødning.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 119
mar 2004
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 183
ren sjov og spas kørsel, wheelies, stoppies, hurtige sving osv.
dog ingen banekørsel endnu.
til den slags kørsel har det været rigeligt blot at stille lidt på bag dæmper ellers har jeg ikke gjort noget ved min.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
Jeg er ikke skræmt over affjerdringen heller, men det er trodsalt den der sørger for grip
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
https://www.youtube.com/watch?v=JuZF11yuVzE
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
Eneste grund til at vælge 07 er jo prisen. Og putter man 20-30k i en 07 så har man enten tabt pengene eller fået sig en usælgelig mc....
Mt07 har ikke kræfter nok til at være en bølle.. Og det er jo lidt synd på en bølle mc... Men som sagt man får UFATTELIG meget mc for 75k... Sæt crashpads på og ikke en skid andet!"!
jun 2008
Følger: 19 Følgere: 63 MC-er: 12 Annoncer: 18 Emner: 54 Svar: 528
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
De fleste har på et eller andet tidspunkt drejet håndtaget i bund hver gang de køre en tur. og vi snakket ikke 0-100 disciplinen, topfart eller kørsel i begrænseren. Blot det faktum at spjældene har stået helt åbne....
Vil sætte en vaffelis på at hvis man udstyrede alle verdens mt07 ejere med en mt09, så vil de HVER eneste dag på et eller andet tidspunkt bruge flere kræfter end en mt07 kan leverer
jun 2008
Følger: 19 Følgere: 63 MC-er: 12 Annoncer: 18 Emner: 54 Svar: 528
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Som jo intet har med erfaring eller evner at gøre.. Vi er alle pisse pro til at køre ligeud med rullen spændt
En for hver smag.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
Vi vurdere forskellige cykler med samme chauffør. Alt andet er at sammenligne æbler og pærer...
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
Jeg vil for øvrigt hverken køre hurtig på en langsom eller langsomt på en hurtig, hvis muligheden for at køre hurtig på en hurtig er tilstede
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 261
Nu nyder jeg selv at køre på min 09'er.
Men jeg må sige, konens Ninja 300 er sku os underholdende...
Nu vi har banekørsel blandet ind i det her, så vil jeg sige at efter 8 år på 600cc på bane, så er det altså ikk altid størrelsen på motoren der gør forskellen. Det er i mine øjne langt mere udfordrende at få en mindre cykel til at køre stærkt, og vil man ud på de små snoede veje og køre sjovt, så tror jeg altså 07'ern er voldsom sjov der.
Men men. Kostede de det samme, ja så tror jeg sku den store ville sælge 80 procent af gangene.......
jan 2017
Følger: 2 Svar: 7
jan 2017
Følger: 2 Svar: 7
Erfaringer med mt-07 & mt-09 fra brugerer