{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Reparerer små skavanker på ældre mc. {{forumTopicSubject}}

Jeg blev idag, den lykkelige ejer af en suzuki GS 500E fra 1994 som jeg er pisse glad for!

Sådan en sag har jo selvfølgelig et par skavanker med den alder.

Jeg har linket til et fotoalbum.

Der kan man se at den har nogen få skrammer på kåben.
Ved disse regner jeg med at jeg bare vandsliber med fint papir og efterfølgene giver nogen lilla spray openpå, som jeg så polere? Ligeså ved ruspletten på tanken? (Tanken er ikke fordi den er begyndt at rustne, men det er ubehandlede rids/stenslag)

Der er også en lille bule i tanken, burte jeg ikke bare kunne skrue tankdækslet af, og så komme til at banke den på plads? eller vil det forværres?

Stellet har langtsomt beggyndende rust, med små knopper som ses på billedet, når jeg får det af med rustfjerner, vil jeg ku gøre noget for at holde det fint?

Sidst, der er få små revner i kåben, er der nogen lim eller noget jeg kan gøre her for at det bare sidder sammen?

Det er ''bare'' hjemme forbedringer, så er ikke intereseret i at få fat i maler osv.

Alle nævnte ting, kanses på bileder her.
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse-mc/32449-billeder

Det jo vinter, så tiden kan ligeså godt bruges fornuftig ikk? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reparerer små skavanker på ældre mc.
  • #1   22. nov 2015 du skal være meget dygtig hvis du skal få lack skaderne til at se bedre ud med en spray, Ja jeg har prøvet. Jeg havde nok prøvet med noget slipol og så poleret efterfølgende. og hvis du vil prøve så gør det det sted det vil gøre dig mindst ærgerlig hvis det kommer til at ligne lort.





  • #2   22. nov 2015 Thomas R
    Regner med at plet sprøjte med en spraymaling som ligner den originale lak mest muligt, man vil nok ku se det hvis man ved ved. Men en lilla plet er trodsalt bedre end end et par grimme sorte skrammer tænker jeg.





  • #3   22. nov 2015 Tillykke med knallerten, hvis det er muligt at reparere patina som du foreslår, kan autolakeren godt lukke butikken, så har vi jo ikke brug for ham.
    Du har købt en billig mc, som ikke kan bære et par brugte kåber eller en rigtig lakering.
    Hvis ikke du kan leve udseendet, så nøjes med at skjule dem. En tuschpen i velvalgt farve slører mange ridser på en mørk lak. Bulen i tanken kan ikke rettes uden lakering efterfølgende, når du slår på bulen laver du bare flere buler som skal spartles..
    Brug hellere energien og pengene på at forbedre den tekniske stand, så du er sikker på at kunne nyde hele mc-sæsonen på nakken af geden. Feks, bremser, affjedring og transmision.


  • #4   22. nov 2015 Blev gjort opmærsom på nogen lakstifter i alverdens faver som Biltema sælger. Det det jeg gør, vidst ikke rigtig den mulighed var der.

    Har læst godt om, at spartle bagsiden af revner med acetone smeltede legoklodser.


  • #5   22. nov 2015 Jeg har personligt ingen erfaring med de småting du spørger om, men jeg har engang læst at hvis man vil stoppe en revne i en kåbe, skal man bore et lille hul der hvor revnen ender. Det vil stoppe revnen i at fortsætte sin vandring, da den ikke har en "revne" at fortsætte i.

  • #7   22. nov 2015 Find nogle flotte stickers til at gemme ridserne med !!

  • #8   22. nov 2015 tillykke .

  • #9   23. nov 2015 prøv nu først der hvor det skæmmer mindst, vil med 99% sikkerhed ligne lort, og Biltema lack der skulle ligne den du har, og plet lakkering. Kommer ikke til at ske.

    Igen for din egen skyld prøv et lille sted først.

    Jo man borer et lille hul der hvor revnen slutter for at stoppe den. Ellers fortsætter den bare med tiden.

    Hvis du bruger en spray kan du enten dække af så det kun er skaden der bliver malet og så får du nogle kedelige kanter, eller ikke dække af og få sprøjtestøv over det hele.

    Selvom det lyder rigtig træls skal det males med rigtig autolack af en der ved hvad han laver hvis det skal blive rigtig godt


  • #10   23. nov 2015 Vedr. lego metoden. Hvis revnerne er gennemgående så sæt tape på forsiden, rens bagsiden og smør lego på.
    Det lille hul som flere taler om er vigtigt. Du kan få legoklodser i næsten alle farver, så vælg en der kommer tættest på.
    Held og lykke med dit projekt.


  • #11   23. nov 2015 En ældre mc må, efter min mening, gerne have lidt patina, især hvis man ikke vil/kan/har råd til at få den til at spille 100% igen. Syntes det er fair nok du bare vil lave den så skavankerne ikke udvikler sig. Så der er ingen grund til at kaste sig ud i store forkromede løsninger. smiley

    Jeg ville kun gøre som du selv er inde på lukke stenslagene for at undgå yderligere rust. Husk iøvrigt at det ikke er alt reparationslak der er benzin fast, det er værd at tænke over når man bruger det på tanken. Bulen i tanken ville jeg ikke banke på, du risikere bare at lakken krakelerer.
    Stellet ville jeg give med noget tyk grunder først før spraylak ellers noget ensfarvet hammerlak.
    Kåben kan man evt. reppe med lego metoden, det virker fint. Jeg ville dog bare finde noget folie eller nogle sticker at sætte på ydresiden som kan skjule det udvendige af reparationen.

    God arbejdslyst smiley


Kommentér på:
Reparerer små skavanker på ældre mc.

Annonce