{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Mads  W
Mads W
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Problemer med motorcykelvalg.:? {{forumTopicSubject}}

Er en 20 årig gut, som bare skal have en motorcykel.. Der er et eller andet over de 2-hjulet i forhold til dem på 4. Er et most..!

Jeg hælder mest til offroader. Altså jo mere den ligner og lyder, som de maskiner som bruges til konkurrence brug, jo bedre..!
Men så tænkte jeg, HVIS man nu køber en konkurrencebrug cykel, og montere lygter på, vil den så være lovlig til gadebrug.??

Hvis ikke, hvad vil i så anbefalde.. Er blevet tilbudt en Yamaha DT 175 ccm til 10.000 kr. Men synes også lige at den er lille nok.! Den må også gerne kunne køre mere end 100 km/t. Men hvad synes I folkens.??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med motorcykelvalg.:?
  • #1   8. nov 2006 Kig på en masse supermotards hvis du er til den stil. smiley

Der er massere af fede modeller, bare kig her på galleriet..

Jeg hørte engang en forhandler om det som du snakker om med en konkurrence cykel, men der skal jo laves lygter, ledningsnet, andre dæk og så er der afgiften.

Det er nok lidt nemmere at finde en gade crosser.

• #2   8. nov 2006 Du kan ikke bare sætte lygter på en crosser, hvis det er det du mener..
    Det skal være en model der er typegodkendt som motorcykel i dk, og der skal være betalt afgift smiley

• #3   8. nov 2006 Du behøver ikke have kvaler hvad angår at købe en yamaha DT 175... sådan en er god og få erfaring på...
    Hvis du går og tænker på ktm 520, - 525 EXC eller 620 SC, 640 og hvad de nu ellers hedder hele rækken, så er det rigtig mande maskiner... med +50 hk og godt moment plus de trækker altså langt ud...
    Mangel på komfort har de men de bringer smilet frem selv hos garvede mc-ister der kører på langt dyrere cykler... hvorfor? - de fede køreegenskaber og den lave vægt kombineret med godt sejtræk fra sådan en stor 1-cylindret maskine.
    Du kan jo vælge og hente en maskine i tyskland, men du skal være sikker på den har været registreret i et andet eu-land og ligeledes at der findes typegodkendelse på den i DK... ellers er det vist noget bøvl... for at sige det på godt jydsk.
    En Yamaha XT500-660 var et bud, der er mere komfort... men den vejer også ca. en sæk kartofler mere end ktm og honda... og har knapt så skarpe køreegenskaber... (og der er ikke +50 hk... vil jeg mene)

mvh Offslow der selv startede som 21 årig på Aprilia Leonardo 150 ccm... hvad den ikke havde i fart havde den i komfort... smiley

• Mads  W
    Mads W Tilmeldt:
    jul 2006

#4   8. nov 2006 Offslow, nu nævner du jo lig den Ktm 520, 525, 620 mm...
    så jo der lige er blevet oprettet en KTM 525 EXC, Den er da for lækker, lige min stil! Men er vel ikke til at klare økonomisk som 20 årige med de forsikringspriser. Vil jo gerne have den forsikret hele året rundt..! skal være lidt sjov om vinteren jo.

• Mads  W
    Mads W Tilmeldt:
    jul 2006

#5   8. nov 2006 Henrik S... Synes sku jeg har tænkt mig meget om, og er fuldstændig enig med dig, skal ikke være det største af det største. Men gider heller ikke sån noget som 125 ccm, Der skal sku være noget bundtræk i. OG vil lige sige det, jeg er ikke typen der bare skal derud af med 150 km/t konstant, men skal stadig være en der kan gi lidt

• #6   8. nov 2006 Kan godt forstå dig Mads... Men af hvad jeg har læst og hørt kunne en Yamaha xt'er være en fin begynder motard, også til prisen der er nogenlunde... Hvad er du villig til at ofre på sådan et svin?
    Rasmus

• #7   8. nov 2006 Ikke mindre end 4-500 ccm, det vil du aldrig blive tilfreds med...

• Mads  W
    Mads W Tilmeldt:
    jul 2006

#8   8. nov 2006 Jamen har jo bil.. og er i lære, så er altså ikke alverden jeg har lige i øjeblikket. Men regner også med at det først er når jeg er uddannet der bliver råd til en ordentlig maskine. Men kan ikke lade være med at kigge og lede efter en maskine alligevel.!
    Men er virkelig faldet for KTM cykler, leder bare efter en forhandler her i Danmark, så man kan se priserne.!

• #9   9. nov 2006 Ja HØRT... Vælg en 4-takter det bliver du mest glad for i længden... det gode træk..., - mindre vedligehold og nemmere at køre.... ja også den dejlige bulder lyd... slet ikke at forglemme... Og ja der sker ikke noget v. at sigte lavere grunden til jeg nævnede ktm's modeller er bare at jeg er gammel cross-nørd... og har som mc-ist også prøvet et par gade modeller... og jeg smiler hver gang jeg har kørt på sådan en... også selvom den kun har omkring 50 hk...
    Køb noget fornuftigt... og obdater som evnerne ligesom indfinder sig til det... Selv kørte jeg 2 år på en 150 ccm scooter, - 15000 km, før jeg obdaterede til min oprindelige drømme cykel cbr600 F2. Den tog jeg så 2 sæsoner på og ligeledes godt 15000 km. (ansvarsforsikret)... så begik jeg den fejl og prøvekøre en blackbird også var jeg bare hooked på at få en rigtig powerbike... som jo så fik mig smidt af....

Så det er det billigste (og mindst farlige at starte på en lille maskine...) det gør ikke nødvendig oplevelsen som nyslået mc-ist dårligere...
    ps: ved ikke hvad det koster og forsikre sådan en ktm... ring og spørg nogle forskellige forsikringsselskaber eller spørg herinde hos nogle der kører på de maskiner...

mvh Offslow

Kommentér på:
Problemer med motorcykelvalg.:?

Annonce