1.704 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Transalp erfaringer.. Transalp erfaringer..
Hej, overvejer en Transalp fra 90 som vinterjern, er der nogen der har nogle erfaringer at dele ud af?
Ved den er relativt tung, men det er ok. Har før haft en XT600 af samme årgang, den er lidt lettere men ikke meget.
Anyone?
0 synes godt om
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
Leder efter reviews på nettet, men synes ikke jeg finder ordenlige.
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 184
Her er da 2 reviews, godt nok med modeller fra 1998 og 2000
apr 2005
Tror egentlig det er et ret godt køb. Hvem ved, måske jeg ejer en i næste uge:oD
mar 2006
Følger: 60 Følgere: 57 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 326
Har kørt en del Transalp og den kører udemærket på asfalten... stille og roligt må man sige... men kan da lige løfte forenden hvis man hiver, pruster, trækker og er glad ! :D...
Den kan ikke rigtigt sammenlignes med en XT600, den føles noget tungere og især bagdæmperen er ret død hvis man skal køre offroad på den...
Motoren holder ca. uendeligt !... den trækker helt blødt fra bunden og kommer fint hele vejen op...
En anden mulighed ville være en Africa Twin 750cc, den kører også med en V-Twin motor men har en del flere kræfter... denne har jeg kørt omkring 15'000Km på... og er en kanon touring cykel... og kan da også hænge på i svingene hvis man tør og har kræfter til at kaste den mod asfalten!
(Mener Greg Flower + Johnny har en AT til salg på tenere.dk)
Ellers bør du tjekke www.honda-allroad.dk, det er en klub for hondas 2cylindrede allroad maskiner med en masse rare mennesker
mar 2006
(link fjernet)
Og gammelfars ene Africa Twin
(link fjernet)
Du kan også tjekke links fra honda-allroad.dk, mener de linker til Africa Queen som laver de fedeste racere !
apr 2005
Noget tyder på jeg godt kan slå til uden at risikere det store. Kan få den billigt, den er ærlig i stand, ikke køn, men heller ikke knoklet.
Har kørt 53k og ligner en cykel der har kørt de kilometre og har den alder.
Nu skal jeg bare lige have forklaret min bankdame at jeg skal bruge 30 k på en MC mere, nu jeg alligevel skal lægge lån om..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
AT modellen er endnu federe, men mindre gadeduelig, og et overkill til dit forbrug.
/
Jesper
mar 2006
Det er svært at finde en ligeså driftsikker vintercykel tror jeg... den bliver jo bare ved med at køre, og den kan også køres forholdsvis friskt...
Ellers skal han jo over i noget Yamha XT, den vejer mindre, men har slet ikke samme motor og holdbarhed...
mar 2006
Men jeg vil mene det er en god vinter cykel...
Held og lykke med købet hvis du beslutter dig for at det skal være den
apr 2005
Transalp erfaringer..