{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.207 visninger | Oprettet:

Kære Peter Rahbæk, Skift job. {{forumTopicSubject}}

Dine sure maveopstød omkring disse såkaldte hurtige, smarte og ”Larmende” forarger mere end de gavner. Har du fuldstændig glemt hvordan det var? Hvorfor melder du dig ikke ind I dansk cyklist-forbund og så dropper den MC journalistik, den minder efterhånden meget om nogle af de musik anmeldere der kun kan give topkarakter til en plade med noget Social realistisk sundheds orienterende rytmedans fra Cuba. Peter du er simpelthen en skamplet og en dårlig ambassadør for os afgiftsplagede motorcykellister, du er ved at fjerne den sidste glæde ved at eje og køre på motorcykel herhjemme og forvandle dem til simple såkaldte snusfornuftige og kønsløse transport midler……..Skam dig.
Du skulle tage og lære noget MC Journalistik og sjagon fra dine engelsk kollegaer, i stedet for disse røvkedelige artikler der efterlader et indtryk af at du har fået et had til dem som har en MC der ar mere end 52 heste………..DIT SURE LØG


Da jeg i sommers fik min nye Yamaha FZ1 nægtede jeg at tro at det var den maskine som Yamaha havde brugt store fraser som ”Et muskuløst kraftværk” ” voldsomme R1-baserede motor” om. Opgivet til 50 heste og så kunne den ikke trække en powerwheelie i 1ste, ja den var praktisk taget ikke i stand til at trække skindet af en blød budding. Momentkurven som ellers skulle være meget stærkere end en R1, var ligeså flad som en Russisk 13 årig elite gymnast og i hele taget hele følelsen af moment og effekt udviklingen var ligeså blød og kønsløs som en skovsnegl. Den cykel som ellers stod og så så rå og brutal ud, var faktisk ligeså blid som et lam og var ikke i stand til at udløse meget adrenalin når man vred i håndtaget.
Støj og emissions regler bærer en stor del i skylden samt at mange af Mc fabrikanterne laver en motorkarakteristik der gør at en 13 årig knæjt kan tumle selv de kraftigste 180 hestes maskiner.

2 gasspjæld hvor det øverste er servostyret.
Tidligere tænding i de laveste gear.
Svagere fuel maps ligeledes i de laveste gear.
Kraftige restriktioner i indsugningen.
Udstødninger der er så dæmpet og tillukket at nabokonens dildo lyder mere sporty.

Alt dette og meget mere for at beskytte føreren mod at forsage skade på sig selv når han tumler de 180 heste der i 2006 har en langsommere og svagere effektudvikling end de tredjelande.

At køre på motorcykel handler for de fleste meget om følelser, ydelser og lyd, ting som efterhånden bliver pakket mere og mere ind i vat.

Efter jeg har ofret adskillige tusinde kroner I forbedringer har jeg endelig fået den motorcykel som Yamaha PÅSTOD at den var og den har nu fået de 150 heste som Yamaha har opgivet den til men bare på baghjulet. Den er stærk som en okse men samtidigt meget mere kontrollerbar da gas respons og effektudvikling er styret af min højrehånd og ikke af en masse elektronik og servo motorer da bestemmer hvornår det er sikkert at slippe alle hestene løs. Man føler simpelthen at der nu er en direkte forbindelse imellem gashåndtag og baghjul.

En slip-on gav 9 HESTE….Peter! Og da jeg fik det fulde system kom mellemområdet med og der er nu ca.30 Hp mere end en ny R1 i mellem området, nåh ja og cyklen tabte 7 KILO. PCIII 3, tændings modul, åbnet luftfilter box, andet filter, Exup og servo spjældene er væk og så en lavere gearing så den kan skub’ af, har sammen med Udstødningen gjort at motoren nu har de bedste betingelser at arbejde under og ikke lider af forkert tænding, for mager blanding og astmatiske vejrtrækninger.
Kunne jeg udnytte de små 130 ponyer den havde standard på baghjulet? Nej sikkert ikke, de 150 den har nu, slet ikke. Men den er meget mere kontrollerbar og sjovere, og nu skal den ikke bare ”forestille” at den er en grumme grumme streetfighter.

En ligeud-Brian som du omtaler nogen bliver jeg aldrig, jeg er en 37 årige familie far med hovedet i orden og som ikke har mistet følelsen og glæden for hvordan en motorcykel skal køre og lyde for at det er sjovt og underholdene og du skal være velkommen til at komme og køre i 8-Taller omkring mig på en udkneppet CB500 eller slatten Transalp hvis det er den eneste måde du kan få ophøjelse på. Jeg ved hvem der kører derfra med et overbærende smil.

Og så er jeg for resten ved at stifte foreningen imod Standart potter på trackdays, for hvis vi ikke skulle kunne køre med racerpotter på en racerbane hvor ihelvede så. Men det ender jo nok med at du også får det forvandlet til et pædagogisk seminar med forelæsning op ad langsiden for danske motorcyklister som gerne vil realisere sig selv på en GS500.

PS. Hvis du skal have en chance for at lave de 8 taller omkring min "ALT" for voldsomme motorcykel, skal det være her i vinter hvor den holder stille i garagen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kære Peter Rahbæk, Skift job.
  • #1   10. nov 2006 Hvad er det for noget halløj med ham peter? Hvem er han? Synes jeg høret lige for tiden om ham....

  • #2   10. nov 2006 Der er da vist en, der let bliver fornærmet over andres meninger. Slap da af - gå efter bolden, ikke manden.
    Her er lidt til hjælpe dig:
    http://www.kinagrill.dk/


  • #3   10. nov 2006 Til Lars D: Godt skrevet - total enig.

  • #4   10. nov 2006 Peter Rahbæks artikler er måske en smule for "gammel mavesur mand" inspireret, men han har sgu en pointe. Hvorfor må en MC ikke være snusfornuftig? En Honda cb500 (som Rahbæk altid fremhæver) er sgu en af de bedste cykler jeg har kørt på. Det hele er dimensioneret "pænt" og for nogle måske lidt kedeligt. Men jeg behøver ikke 100+ hk for at more mig på MC. Giv mig en stærkt snoet landevej, og der bliver grinet i hjelmen uanset hvilken MC jeg kører.

  • #5   10. nov 2006 Jeg må indrømme, jeg synes det er flot skrevet og en herlig humor!!!!

    Mvh
    Poul


  • #6   10. nov 2006 hahahahaha LARS du er ok. jeg er vild med dit indlæg. 13 for den. og til andre. lars har jo også sin mening. lad ham om den og så nyd det og grin sammen med mig.

    WE FEEL THE NEED FOR SPEED


  • #7   10. nov 2006 he ved sgu ikke lige hvem ham peter er , men det er nu flot skrevet og kan kun være enig og give en stor klapsalve for opsangen!!

  • #9   10. nov 2006 Hvad er der nu galt med en GS500 smiley

  • #10   10. nov 2006 det var så andet indlæg mod ham. han har en logisk pointe, hvad enten man kan lide den eller ej. kan vi fylde flere tråde? kom nu lidt videre. der er sq så mange andre rundt omkring der kommer med værre og direkte usaglige beskyldninger mod mcér.
    alle der kører mc er rockere. alle er fartbøller. alle kører med hovedet under armen. sådan er det. og sådan vil det altid være.


  • #11   10. nov 2006 Peter Rahbæk skriver fra en journalistisk synsvinkel. Det betyder, eftersom han ikke er ansat i et public service organ, at hans udgydelser vil være subjektive!!

    Om han har ret eller ej er i den sammenhæng irrelevant.

    Hvordan kan en enkelt mands meninger - som har lige så meget ret som andres - i den grad bringe ellers fornuftige menneskers pis i kog??


  • #12   10. nov 2006 Han får da folk til at læse og diskutere hvad han skriver, altså gør han sit job godt - tror ikke vi skal regne med han siger op foreløbigt smiley

  • #13   10. nov 2006
    Holda´ op, jeg ved ikke liiiiiige hvem der er mave sur !, helt erligt............ hvad er der nu galt med en CB500 eller en Transalp eller en GS500 !


  • #14   10. nov 2006 Lars D > KANON godt indlæg!
    Jeg glæder mig til at høre noget mere om den "foreningen imod Standart potter på trackdays".
    Jeg er klar!!! c",)


  • #16   10. nov 2006 He he
    Jeg ved ikke hvem ham Peter er men vil da gerne læse hans anmeldser ?
    Helt enig med det med Race potten på en Racer bane - Og de folk der brokker sig over støjen - Det svare sku da til at flytte på landet og klage over at det lugter af lort, det er sku for latterligt.
    PS. Bor på landet smiley


  • #17   10. nov 2006 godt skrevet! der er absolut intet galt i 500ccm maskiner! startede selv på en gpz500! men man da vel have lov at bruge sine penge på noget større og fancy, uden at skulle blive kaldt lige ud brian, for det er da først på sveren at jeg har fundet det virkeligt sjove i små snørklede veje!

  • #19   10. nov 2006 Fortæller hans initialer ikke alt, hvad er det han vil opnå PR....og det får han men negativt, ved godt at Spies sagde at dårlig omtale er bedre end ingen, men ikke i dette tilfælde...........

  • #20   10. nov 2006 Carsten O: Han nedgører ikke dem der køber en sport/racer mc. Han nedgør dem der køber en sport/racer MC uden at brude det potentiale der er i den, og kun har den som erstatning for hvad de ellers mangler mellem benene, og tror dere +100Hk maskine er det fedeste.
    Der er mange herinde på galleriet der ikke er et hak bedre selv. De typer PR rakker ned på, er de samme som her på galleriet kommer mad kommentarer om at en 125ccm maskine kun er en knallert. Har endda set nogle mindre maskiner bliver afvist fordi nogle brugere ikke mente den var stor nok til at blive kaldt en motorcykel...

    De eneste der har grund til at himle op om Rahbæks skriverier, er dem han rammer med sin stereotype-teori. Og de har allerede vist hvem de er...

    /
    Jesper


  • #21   10. nov 2006 helt enig Jesper
    så Lars D må jo være en af de typer som du nævner, ja det er sgu nok rigtig, manglende selvværd må erstattes med HK, bare synd at ingen kan se dem


  • #22   10. nov 2006 HØRT Carsten O

  • #23   10. nov 2006 Undskyld.. Har fået slettet den omtalte artikel...

    Skrev en mail til dba.dk og gjorde dem opmærksom på hvor stor debat der er herinde hver gang PR har skrevet en artikel... Og de gjorde åbenbart hurtigt noget ved det... Men kig under "Nu gør han det kraftedme igen!!.... " Der lsynes jeg at have set artiklen.


  • #24   10. nov 2006 Anders
    Slettet? Hvilken artikel?
    Da vel ikke den om 675'eren. Den er der stadig.

    Noget helt andet. Jeg syntes også det er tåbeligt at det eneste sted man ikke kan bruge sine racerpotter er på en dansk racerbane.

    Men det er skam ikke noget PR bestemmer. Det er desværre det generelle samfund som ikke acceptere støjudvikling af nogen art. Medmindre det er en fodboldkamp eller hvis Joakim lige skal krudte sin slæde af. Ja selvfølgelig, så lukker man bare noget af københavn af.

    Men hvis unge mennesker skal ud og køre race på små 80 ccm maskiner eller hvis deres fædre skal give den gas på 40 - 1000+ ccm maskiner, så må de ikke larme mere end naboens plæneklipper.

    Elendige pis regler.


  • #25   10. nov 2006 Fuck hvor er der mange klaphatte her på mcg.dk!!!

    I Danmark har man ytringsfrihed og Rahbæk har sq da lov til at skrive hvad han vil!

    I kan da bare lade være med at læse hans artikler!

    Jer der mener at Rahbæk skal have mundkurv på sidestiller jeg 100% med de krakkemutter nede sydfra, der himlede op pga. muhammed tegningerne og mente at de kunne bestemme om vi har ytringsfrihed i DK.

    I ER IKKE EN SKID BEDRE END DEM!

    FØJ HVOR ER I SMÅ!


  • #26   10. nov 2006 Martin påske>> For min skyld må han gerne skrive indlæg, men som jeg læste det... Var han bare ude på at svine alle til der ikke kørte cb 500, og det pissede mig lidt af.
    Dertil kommer så harmen over at han skriver og staver som en fra 4. klasse.. At man kan tillade sig at udgive sådan noget fatter jeg ikke...
    Men fair nok, kan du ikke accepter jeg ytre min mening til dem der har ham på deres lønningsliste, hvad gør det så dig til? smiley


  • #27   10. nov 2006 En ting er at man ikke er enige med Rahbæk ,noget helt andet er at henvende sig til mandens arbejdsplads, og klage over ham. DET bryder jeg mig ikke om !! Harm over at manden skriver og staver som en 4.klasses elev?? Den er fanme for langt ude!!! Jeg tror ikke jeg har læst en eneste tråd herinde, uden der har været masser af stavefejl..Og hvadså, bare jeg forstår meningen, er det vel bedøvende ligegyldig om der er stavefejl.
    Jeg var engang på et kursus ,hvor underviseren stavede meget dårligt, og blandt os kursister sad en tåbe, der troede at hans vigtigste opgave var at påpege hver gang underviseren skrev forkert. Lige indtil hun en dag ,kiggede ham lige i øjnene og sagde meget højt.." Jeg hader mennesker der er så ensporede at de kun kan stave et ord på een måde" I praktisk alle tråde herinde, er der masser af fejl, kommaer der er sat forkert, glemmer at begynde med stort efter punktum, stavefejl, og hvad så? Bare vi forstår meningen er det jo ligegyldig, dette her forum er jo ikke et retstavningskursus, eller hvad??


  • #28   10. nov 2006 Synes bare der har være for meget ævl og kævl om Rahbæk, så ville bare lige give folk en lille fredagssvada smiley

    Andreas H >> Det staves Paaske ikke Påske ;-P


  • #29   10. nov 2006 Martin

    "I ER IKKE EN SKID BEDRE END DEM!

    FØJ HVOR ER I SMÅ!"


    Sikken en måde at tale på....... ;-(
    Og så vover du at samligne denne disskusion/debat med det der foregik i forbindelse med muhammdtegningerne ?? Skam dig......



  • #30   10. nov 2006 Haya>>

    I mine øjne handler begge ting om at knægte ytringsfriheden

    Andre mener noget andet...

    Jeg står ved det jeg har skrevet og skammer mig ikke spor


  • #31   13. nov 2006 Det er et god ting at vi har vores ytringsfrihed her i Danmark og bruger den. Og som Martin Paaske siger handler det med Muhammed tegningerne og dette emne om det samme. Nogle føler sig stødt og vil have at de andre skal holde mund. Skal vi så også til at have den form for "ytringsfrihed" de har i Englang og usa. Pip,Pip,pip..... og så lige en retsag. smiley Folk kan da bare lad være med at høre på de klaphatter der kæfter op.
    Men til dette skal jeg dog sige - på samme måde som Andreas H siger, så synes jeg også han spiller lidt for smart og hellig. Jeg synes da også at det nogle gange er lidt for meget med folk der er vilde med racer motorcykler. (uden at svine dem til) De skal helst kunne køre 350 km, veje 150 kilo, og have 200 hk. Hvad skal det bruges til. ? Og jeg kender sku ikke nogen der er gode nok til at køre en ny racer mc fuldt ud. På samme måde med folk der køre HD. De kan jo næsten ikke få en en udstødning der larmer nok. sådan så de kan køre frem og tilbage i byen. Jeg tro lidt at det er disse typer folk Peter Rahbæk tænker på.
    Men sådan er vi vel alle engang imellem. smiley


  • #32   13. nov 2006 Ja brug du da bare din ytringsfrihed crasten O. All det det vil..... Og ja tro også godt folk ved at når man kommer med sin mening som er det ikke altid at de svar man får tilbage er dem man helst vil høre. Man skal jo som sagt også stå til ansvar når man ytre sig. Men...... Som jeg tidligere har sagt. Det er sku ikke værd at blive tosset oven en som ikke har sammen mening som dig selv.
    Der er gode pointer på begge sider, om så længe han ikke kalder mig en idiot ved navn - så kan han sku spille nok så smart han har lyst til.


Kommentér på:
Kære Peter Rahbæk, Skift job.

Annonce