{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.779 visninger | Oprettet:

Hvilken Naked Bike? {{forumTopicSubject}}

Jeg går og overvejet at anskaffe mig en brugt Naked Bike. Jeg har kigget på Suzuki GSR600 og Honda 600 Hornet. Budgettet siger max 50.000 kroner, men er der potentielle muligheder eller detaljer jeg har overset? Jeg faldt over en artikel der beskriver fordelene ved Hornet, netop at de uden problemer har 200.000 km i sig hvis de ellers er velholdte. Markedet er fyldt med dem og reservedele er derfor nemme og billige at komme i nærheden af. Dog synes jeg at en 98'er Hornet model er lidt tam at se på. I den sammenhæng synes jeg at GSR600 er noget mere fræk, men der er ikke så pokkers mange af dem på markedet. Jeg efterlyser derfor lidt jeres erfaringer med Pros and Cons ifht. valg at naked bike. Det er en maskine jeg skal have i mange år og jeg er ikke typen der kører vildt. Siddekomfort er vigtigt for mig, dog uden at jeg vil over i sportstouring maskiner eller andet med ekstrem god sidestilling, så spørgsmålet går altså alene på gademaskiner uden kåber.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken Naked Bike?
  • #1   4. dec 2015 Helt klart en z750 en super cykel med over skud kanon køre egenskaber. Og så kan man sagtens kører langt

  • #9   4. dec 2015 SV1000N med sort stel, køb med opgraderet affjedring og PC, så er du fri for at gøre det selv

  • #10   4. dec 2015 sv650
    fz6N
    er inden for byggettet og i 600klassen
    men mt07 kunne være en mulighed dog lidt dyrere


  • #11   4. dec 2015 Jeg har kørt et par år på minTL1000s og er godt tilfreds med dens køre egenskaber. Den er blevet rullet, har fået opgraderet affjedringen i bag og er monteret med et superbike styr.

    Den kan sagtens følge med i sving og har et rigtigt dejligt moment, så man ikke skal piske den når man er ude at rulle. Har kørt flere ture omkring 300 km og må sige det er behageligt nok selv med fruen bag på.


  • #13   4. dec 2015 Nu du selv nævner gsr vil jeg da sige lidt om den smiley

    Fantastisk maskine smiley den har et godt og blødt sæde og styr højden gør at man godt ka køre langt smiley

    Power nok men med få mods ka den godt komme over 100 hk på baghjulet smiley

    Sådan må du altså få prøvet smiley


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #17   4. dec 2015 Henrik, du skriver helt vanvittigt irriterende - er du fuld?

    Prøv cyklerne, inden du køber. Jeg ville hellere dø eller tage trædecyklen end at køre på en Hornet eller en Z750.

    De er ca. lige så vilde og spændende at køre på som en gyngestol. Andre er vilde med dem, fordi de opfører sig så pænt og aldrig slår en skid forkert.

    Overvej en SV1000N - det er pt. den cykel, jeg har fået mest value for money på. Men jeg sætter også pris på, at den larmer lidt og jævnligt prøver at hive mine arme af, uden at jeg behøver at køre 150 kmt.


  • #22   4. dec 2015 SV1000N kan klart anbefales, og til de 50K burde du kunne få en med de rigtige opgraderinger i affjedring osv.

  • #28   4. dec 2015 Overvejer at give Henrik en udstemme......

  • #29   4. dec 2015 #28

    Er sket!


  • #30   4. dec 2015 Omkring emnet, så vil jeg også komme med lidt, da jeg stod i samme situation sidste år...
    Jeg kiggede efter naked bike i 600-750 ccm klassen til max 45000 kr. Og ville ikke have en eller anden skamkneppet streetfighter ting.
    Jeg havde kigget rigtig længe efter en Hornet 600(2001-2005), da den efter min mening kørte rigtig godt. Der var ikke råd til hverken den nye model 600 eller en hornet 900, som begge har indsprøjtning modsat den gamle med karburator. Men da jeg syntes den gamle hornet var lidt dyr, begyndte jeg at kigge på nogle af de andre der lå i prisklassen. Prøvede først en FZ6 (2007), men var lige nøjagtig det modsatte af at være forelsket. Den passede på ingen måde til den måde jeg køre på, det er efter min mening en skrigeballon uden lige!
    Så status var stadig at jeg var på udkig efter en CB600 Hornet. Lige indtil jeg fik prøvet en GSR 600. Det er dælme en dejlig mc i 600 R4 naked klassen. Lækkert design og god instumentering, dejlig moment kurve der starter ved lave rpm for en R4, og så er den svingliderlig som bare pokker smiley Efter jeg havde prøvet den så virkede hornetten virkelig gammeldags, og den nye hornet virkede på ingen måde imponerende nu.
    Så jeg endte med at købe en GSR600 og har endnu ikke fortrudt. Har rullet ca. 15000km på den i denne sæson og den kan stadig udfordre mig meget. Den har heller ingen problemer med at følge med på motorvejen selv om den er pakket med bagage til to, samt fruen bagpå.
    Summa sumarum så er en GSR et godt bud. smiley
    Alternativt er vi jo ovre i V maskinerne, og her er aprilia shiver 750 nok min favirit smiley


  • #31   4. dec 2015 Til Henrik

    Z750 som alle de Andre. Er du klar over hvor mange mt 07 der er i forhold til z750 på så kort tid. 40 procent køber da mt for tiden.

    Så kan du prøve at trække fra en z750 på din mt 07. Og efter løbet så hvem der har flest værkstedsregninger. smiley

    Mister. Spar de få ekstra tusind og tag en vidundermaskine z750. Er selv syg fan. På alle aspekter.


  • #32   4. dec 2015 Hvilke årgange taler vi? Tænker det har lidt at sige ift. hvilken der er mest interessant til prisen.

    Er fint tilfreds med min GSR600 (med ABS)... En indkøring ved FV eller lign. ville dog nok gøre underværker.

    Inden jeg skiftede prøvede jeg en Z750'er. Den kørte ret godt (alt er måske relativt ift. min Bandit '08'er, som jeg havde dengang) - forsikringen på Z'eren var dog fuldstændig urimelig, så den blev hurtigt slået ud af hovedet.


  • #33   4. dec 2015 31 og yamaha hater?
    nu fornemmer jeg du snakker 0-200/ 1/4mill
    hvilket jeg ikke fornemmer er det trådstarter søger
    angående reservedel er der stadig garanti på mt(master of torque)07 så kom igen og mig bekendt ikke nogle "(vilde) børnesygdome"
    og ja jeg er så yamaha lover men der for behøver man vel ikke svine 2.plads i årets mc 2014 kun overgået af mt09)
    hvilket også z750 i 2007 (kun overgået af en gsf650 bandit) men det er jo også kun 7år før og teknologien har jo på ingen måde rykket sig inden for mc branchen de seneste 5-8år


  • #34   4. dec 2015 har en z750 ..og det er sku en fed maskine. . kan klart anbefales

  • #35   4. dec 2015 Kan kun anbefale Hornet. Jeg havde min 98er i 2 sæsoner, og solgte udelukkende for blot at prøve noget andet, og den er indimellem savnet. Undervejs skiftede jeg til progressive fjedre i forgaflen - det gjorde en stor forskel og kan anbefales. Bør kunne købes for 35.000 i fin stand.
    SV1000N føles tung og voldsom ifht. Hornet 600, og ikke nær så tilgivende ved forkert valg af gear. Motorbremsen, og momentet, er også noget voldsommere og du vil hurtigt få slidt bagdækket. Men helt sikkert en udfordring der er værd at tage op, hvis evnerne er til det.


  • #36   4. dec 2015 Du kan få en relativ ny Suki gsxr 650 for 40000
    Den slet ikke så kedelig med det grå stel og blå tank


  • #37   4. dec 2015 #36 - GSXR650? GSF650 eller GSX650F. Har selv haft en 2008 Bandit med kåbe. Det er altså lidt noget andet end en GSR (og Hornet mm)

  • #38   4. dec 2015 Til #33

    Hehe Yamaha hater? smiley Er du blæst? Har selv haft 2 yamahaer
    Jeg fortrækker bare med klart forspring z750 07 og op efter. Har prøvet måde mt 07 og z750. Og for mig er valget klaaaart en z750 til hver en tid. Den er bare bedre på alle måder. smiley


  • #39   4. dec 2015 http://www.motorcykelgalleri.dk/suzuki-sv1000/id-181260

    Pisse fed maskine og sublimt godt skruet sammen smiley


  • #40   4. dec 2015 #38 nå nå det kan man jo ikke se nogle steder smiley

  • #41   4. dec 2015 #40 No need to showoff smiley

  • #42   4. dec 2015 Henrik stop dig selv. Du spammer for sindssygt og du er nu blokeret og anmeldt.
    Du kan altid redigere dine indlæg. På den måde undgår du at pisse folk af. pft!
    #39 Desværre er jeg ikke til V maskiner, da de giver mig en del association hen imod noget Harley, hvilket jeg bare ikke kan snuppe synet af.
    #36 Ja de er forholdvis billige i dag, men det er ikke en gixxer jeg er på udkig efter. Sådan en har jeg lånt af en god ven i 14 dage. Den er kun sjov at køre på over 80 km/t og jeg har mit kørekort kært.
    #35 De er jo meget roste men jeg er lidt bange for at de bliver kedelige da den er knapt så responsiv som én med indsprøjtning. Det der taler for er jo så deres positive historik.
    #34 tak - du har lige åbnet en ny mulighed for mig. Dog ser jeg ét problem, nemlig priserne. De ligger i overkanten af hvad jeg er parat til at betale for et stykke legetøj.


  • #43   4. dec 2015 Hvad med en ER6N - den er der ingen der nævner? Den kan jeg huske at jeg så for år tilbage og synes da at den er pæn at se på. Er den noget værd?
    http://www.motorcykelgalleri.dk/kawasaki-er6n-model-2009/id-187781


  • #44   5. dec 2015 Er6 er en fin begynder cykel. Men jeg tror at mange vælger at skifte den ud meget hurtig igen. Da man kan få mere "bike" for de penge, hvis du spørger mig.

  • #45   5. dec 2015 #21 er det dine aerodynamiske Rizoma blinklys eller de røde fartstriber der gør at du kan følge med alle stock superbikes på din mt?

  • #46   5. dec 2015 #43 - Prøv en tur på en!
    Kender en der har haft sin en del år. Så længe du ikke prøver noget der er kraftigere, tror jeg sagtens man kan være glad for den i lang tid. Det er nok svære hvis man kommer fra noget større, og så skal ned i størrelse.


  • #47   6. dec 2015 Brugt priserne vil falde lidt over vinteren pga de nye afgifter tror jeg hvad med en nyer hornet som denne http://www.123mc.dk/honda-cb-600-f-hornet-abs/mcid-106662 du får ABS USD forgaffel og en "nyer" cykel den er lidt over budget men vil mene sådan en kan handles til under 60 hen over vinteren...... Og så er det jo en Honda smiley

  • #48   6. dec 2015 #47 du får det til at lyde som om at det er en Honda er godt jo smiley smiley smiley

  • #49   6. dec 2015 Honda er Honda. Det er kram! Min erfaring. Men i naked ville jeg stadig gå med z750. Da den er så meget federe og lækre køre enskaber husk 09 og op efter. Da du selv kan justere hårdheden i dæmperne. Og de kan faktisk fås til 60 65 kilo.

  • #50   6. dec 2015 GSR 600 er imo den flotteste naked du kan få til den pris. Skal du købe en hornet til samme pris må du jo "næsten" gå ned i en karburator model smiley
    Jeg kan kun anbefale GSR 600'eren. Dejligt moment i motoren også af en 600 R4


  • #51   6. dec 2015 #50 jeg kiggede en del på en hornet inden jeg købte cb 1000 r du kan nemt få den nye med sprøjt til 60 kilo står jo til mellem 60 og 70 en forhandler..... Den i linket var til salg privat længe til 65 kilo så derfor mener jeg det ikke er urealistisk og finde en til 60 hen over vinteren.... Om du så får mere cykel for pengene ved og købe en z 750 frem for hondaen det vil jeg ik gøre mig klog på...... Jeg syndes bare du får meget MC for pengene med den hornet ABS bremser USB gaffel hvis det er en cykel tråd starter skal ha i mange år ville jeg vælge hondaen hvis du finder den til en go pris læs 60 kilo er værdi tabet også ret begrænset ??

  • #52   6. dec 2015 #50 - men hvis du skal have en GSR med ABS, så koster det også lidt ekstra?

    Jeg ville prøve Hornet og GSR - begge med ABS, og så se om ikke der kom en til en god pris... smiley Mon ikke gensalgsværdien også er bedre på en med ABS.


  • #53   6. dec 2015 Brian en 2008 gsr 600 kan fås for 50000 og derunder,, det kan en hornet ikke.
    Gensalgsprisen er selvfølgelig større. men TABET er det samme om man vælger abs eller uden da prisen er tilsvarende lavere.


  • #54   6. dec 2015 Jeg har haft sådan en gsr 600, fra 08 med ABS.
    Shit det var en herlig cykel, super fed motor, med skønt træk.

    Og var ovenikøbet så heldig at købe den til 34.000 smiley


  • #55   6. dec 2015 Så solgte du den vel videre til samme pris for at gøre en køber lige så glad som du blev!! smiley

  • #56   6. dec 2015 Elias G det gjorde jeg bestemt ikke. Solgte den til den store forhandler der ligger i Horsens, brødrene et eller andet smiley

  • #57   6. dec 2015 Jeg ville vælge en Yamaha XJR 1300. Men den er lidt tung, og bruger en en del benzin, men nem at styre og trækker rigtig godt.

  • #58   10. dec 2015 #57 - jeg må indrømme at den ikke lige er min kop te.

    Jeg har i øvrigt prøvet Honda CB 1000 RA og må sige at det er en ganske vild maskine. Dem der roser Honda for kvalitet, der kan jeg kun istemme. Det er også en ganske nydelig Honda der linkes til længere oppe. Tak for det, for den giver da lige stof til eftertanke. Dog er prisen for høj ifht. hvad jeg vil give for legetøj. Det er planen at jeg skal have den kommende MC i mange år, da jeg er typen der passer utrolig godt på mine ting. Derfor er jeg også meget opsat på at kvalitet og tilgængelighed af reservedele er gode. Niché maskiner er derfor ikke så interessante, men derimod nogen som er lette at købe doner maskiner til. Der må man sige at Hornet har et kæmpe forspring. Dog synes jeg stadig at GSR 600 er den flotteste maskine og især undertail udstødning er virkelig noget der trækker i den rigtige retning, i hvert fald for mit vedkommende! GSR 600 har bare "en god røv". En helt anden ting jeg også har overvejet og det er faktisk over flere år, er en god men brugt Supermotard. Jeg kører nemlig ikke langt væk, er ikke til høj fart men derimod moment. At det så også er en perfekt wheelie maskine er også lidt fedt. Jeg har siddet og kigger på 2000-2003 maskiner i modeller som KTM 640 LC4 SMC og Adventure maskiner.

    Kan I sige mig hvilke forhandlere man skal gå uden om og hvem der er reelle hvis jeg skal ud og se på GSR og Kawa maskiner?


  • #59   10. dec 2015 Hvor langt vil du køre efter "den rigtige" forhandler?
    - og hvis du er ude efter en mc til en go pris, hvorfor så ikke handle privat?


  • #60   10. dec 2015 MC Hjørnet i hillerød... hold dig langt væk

  • #61   10. dec 2015 Jamen jeg bor på Sjælland men er parat til at køre langt. Forhandlere er kun hvis jeg ikke finder noget hos en privat...

  • #62   10. dec 2015 Jeg har en god ven der er MC mekker og han ryger med mig under alle omstændigheder. Han har da reddet mig for et par dårlige handler gennem tiden smiley

  • #63   10. dec 2015 Vordingborg mc har jeg gode erfaringer med smiley

    brdr jensen i horsens er os en rigtig god forhandler smiley


  • #66   13. dec 2015 #65 - den er flot Jakob, men også 22.000 kroner over det budget som jeg lagde ud med! Jeg har en kammerat der har en magen til og det er en rigtig dejlig maskine, men den er aaaaaaaaaaaalt for dyr smiley Jeg vil slet ikke bruge så mange penge på en mc!

  • #67   13. dec 2015 Du tænker ALT for meget over tingene. Er cyklen fed,køre godt og inden for budgettet så køb.. smiley
    Om det er en Honda eller Kawasaki er ligegyldigt. Hvor længe du skal have den skal du ikke bekymre dig om inden du køber, bliver man ved med at være glad så beholder man. Bliver man tæt af den, eller forelsket i en anden så skal der handles..


  • #68   13. dec 2015 #67 jeg er ikke helt enig. Det at man tænker sig om sikrer jo at man tager bedre beslutninger, både nu som senere. På baggrund af denne tråd er jeg nu ret sikker på at en GSR600 i den grad er en kandidat, det er en Hornet også og ligeledes en Z750. Det er jo på baggrund af den feedback der er opstået i tråden her. Det synes jeg bestemt ikke er at tænke for meget over tingene. Det samme gælder med alle andre ting jeg køber.... design, pris, kvalitet, funktionalitet og gerne flere funktioner i ét hvis det er muligt.
    Min kammerat der har den Hornet der jeg ref. til i svar #66 var jeg sammen med i går. På baggrund af vores samtale der måtte jeg så lige overveje hvor mange langture og behov for tasker jeg har på sådan en GSR600. På en Hornet hvor udstødningen er nede giver det ikke problemer med varme, hvor det måske kan blive et problem med nylontasker og udstødningen på GSR600 ved at de er oplagte. Så må jeg jo lige undersøge det og gøre op med mig selv om det kan blive et problem, hvis det er det......


  • #70   13. dec 2015 #68
    På baggrund af denne post , trækker jeg mit postulat tilbage,
    Det er nu ændret til DU TÆNKER ALT ALT ALT FOR MEGET over tingene....
    Køb en Gsr, sælg og køb en hornet, sælg og løb en z750. Sælg og køb en fed bil. Overtal fruen til at beholde den fede bil sammen med en cbr1000, sælg bilen og køb et nyt hus,sælg cbr1000 og køb en økonomisk bil og en Gsr som jo egentlig var en fed MC . Evt sammen med en hornet som også var fed smiley

    Om et øjeblik er livet slut.. Nogle har ejet 20 motorcykler andre har ejet 2 men overvejet 509... Det er DIG der bestemmer hvad for en kategori du vil være i.. smiley smiley


  • #71   13. dec 2015 #68 håber ikke at placering af udstødning skal afgøre hvilken cykel du køber... der er 117 andre ting der er langt vigtigere... Giver Brian S helt ret, du tænker for meget!

  • #72   14. dec 2015 Nu har jeg ikke været ved at mærke, men tvivler på at der er meget varme i "udstødningerne".

    Hvis det er en original udstødning sidder alt under bagsædet - det er kun to små afgange, som er godt gemt væk under plastikafdækning?


  • #73   14. dec 2015 jeg har selv sådan nogle nylon slyng på side tasker og de har ikke taget skade, der sidder både varmeskjold omkring og så lægger de også under sædet.

  • #74   15. dec 2015 Hvis en gsr frister, så få lavet en underlagt udstødning ligesom jeg havde på min:)


  • #75   16. dec 2015 DONT det er ikke en ER6'er det er en gsr smiley

  • #76   18. dec 2015 Det ser pisse godt ud, og lyder fantastisk smiley

  • #77   19. dec 2015 men så er der ikke længere sædevarme til bagpassager, og så bliver kæresten sur smiley

Kommentér på:
Hvilken Naked Bike?

Annonce