{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Olie skift {{forumTopicSubject}}

Har lige et lille begynder spørgsmål ;-):
Er det bedst at skifte olie og olie filter når man pakker MC'en på vinter hi, eller er det bedst at skifte lige inden der skal køres igen til foråret?
Ligeledes med benzin:
Skal den stå med så lidt benz som muligt eller er det bedst med fuld tank?
Håber at i lige vil komme med et par fif smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie skift
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.851
    #1   6. dec 2015 Så meget benzin som muligt så kondens ikke kan dannes indeni tanken.

    Hvis du er tæt på olieskift med hensyn til kørte kilometer, så skift det nu. Hvis du ikke er, så lad den stå med det olie i og skift når du rammer intervallet næste sæson.


  • #2   6. dec 2015 Det er ligegyldigt om du skifter inden vinterhi eller til forår.. Bare du skifter inden du skal ud og køre igen hvis den olie du har kørt med skal skiftes. Min olie for eksempel har stadig 3-4000 km tilbage inden næste olieskift, da jeg skiftede 1 måned før vinterhi. I forhold til benzin i tanken, er det bedst med en fyld tank for at undgå rust og kondens inde i tanken.

  • #4   6. dec 2015 Super. Mange tak for tipsene smiley

  • #5   6. dec 2015 Mine står med olie, fuld tank og en styrthjelm på styret....
    Så er de klar til at køre på så snart det bliver forår.... smiley

    Bare sørg for at lade motoren dryppe godt af inden du sætter bundprop og filter på igen og fylder den nye gode olie på. Så er tidspunktet ligegyldigt. smiley


  • #6   7. dec 2015 Tja mit står også helt fyldt, men efter denne læsning,behøver jeg vist heller ikke at skifte olien, før slut sæson næste år smiley

    Men batteriet har jeg taget ud, og lader på ca hver 14. Dag,så det står fuldt ladt hele tiden.


Kommentér på:
Olie skift

Annonce