{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Svar på tiltale. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg er ikke nogen helgen!
Men jeg oplever tit at folk de spørg om hvad der sker hvis man kører uden nummerplader eller andre underlige ulovligheder .. jeg fandt lige det her der fortæller lidt om hvad man kan komme ud for.. og jeg citere:

<b>Prisen for at køre ulovligt:</b>
Hvis du kører ulovligt, f.eks ved at tune den eller pille nummerpladen af dækker din ansvarsforsikring ikke!
Det kan koste rigtig mange penge, hvis du bliver indblandet i et uheld også selvom det ikke er din skyld.

<b> Eksempel </b>
Du kommer kørende på et ulovligt køretøj. En 31 årig mand træder ud foran dig, og du rammer ham. Du er uden skyld i ulykken, men har alligevel ansvaret. Manden kommer slemt til skade og er sygemeldt i 3 mdr. Hans Méngrad efter ulykken er 8%
Du skal betale:
Tabt arbejdsfortjeneste i 3 mdr. 75.000
Svie og smerte i 3 mdr. 13.500
Tab af erhvervsevne 450.000
Méngrad 53.560

Ialt 592.060 Kr.

Oven i det kommer udgifter til medicin og behandling.

Citat slut!

Tænk over det hvis du kører uden rigtige plader på din cykel, eller uden forsikring!

Heeeeej..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svar på tiltale.
  • #1   21. nov 2006 Så er det sku' med at ramme rigtigt, så men méngraden bliver 100 %, så er der ingen svie og smerte eller tabt arbejds fortjeneste smiley

Pjat til side !

Det er for dumt at kører uden plade, eller uden afgift, selvom det er fristende med de høje afgifter. Ved et evt. uheld vil det næsten være umuligt at betale sig fra. Man vil blive økonomisk ruineret i mange år.Så hellere betale, inden uheldet er ude.

www.theducklings.dk

• #2   21. nov 2006 Ja,det kan hurtigt blive dyrt!!!!!
    Hva står der på dit flag i dit avatar....?

• #3   21. nov 2006 en aften i byen...du drikker 10-12 genstande, går gennem byen og bliver overfaldet af 2 andre fulderikker, du tæver dem begge og ender med 6mdr i spjældet og et erstatninskrav på 500.000

der er mange måder at komme i uheld på......

• #4   21. nov 2006 Et hæfte jeg har fået fra ... selveste:

Rådet for større færdselssikkerhed ..

Taget <b>direkte</b> fra der..

• #5   21. nov 2006 Det er jo også kun et eksempel de har taget.. så på den måde kan man jo godt koge det ned.

• #6   21. nov 2006 hmm... det kan nu satme blive dyrt at gøre aligevel... oven i det kommer jo også en mindre bøde...

• #7   21. nov 2006 Men somsagt så skal jeg ikke gøre reklame for det ene eller det andet.. eller spille helgen over for nogen.. jeg mente bare det var stof til eftertanke til dem som måske kører uden forsikring.

• #8   21. nov 2006 hmm
    Hvis du kører ulovligt, f.eks ved at tune den

Hvad mener de med "tune" ?

Det må stå nærmere forklaret eller er min cykel ulovlig pga powercommander ?

• #9   22. nov 2006 Du må tune max 20% mener jeg

• #12   22. nov 2006 Det er rigtigt at der ikke er ansvarsdækning, hvis man ikke har plader på, - så er forsikringen jo ikke tegnet, men at ansvarsforsikringen skulle bortfalde ved tuning (også ulovlig tuning) er ikke rigtigt jvf. færdselsloven § 108,2

Citat:
    § 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.

Jeg har arbejdet i forsikringsbranchen i 16 år, og mig bekendt er der ikke endnu gjort "grov hensynsløshed" gældende i en sag om erstatning fra en motoransvarsforsikring, og da slet ikke bare fordi den er ulovligt tunet. Hvis det skal gøres gældende, handler det om den måde man kører på, og ikke hvad man kører på.

• #13   22. nov 2006 Dannie J> Det er så kun én del af reglerne, for der udover skal din maskine stadig overholde forureningskravne til den specifikke model, og det skal man SELV kunne dokumentere, hvilket ofte er ret svært, med mindre man har noget med Tüv attest på. Der ud over så skal man også huske at fortælle sit forsikringsselskab at man har lavet disse ændringer, da det eller ikke er det som står i ens police, man rent faktisk har, og man kan på den måde godt komme på skideren, hvis man kommer i en ulykke... Joo, det er ikke nemt at ha det sjovt i DK smiley

• #15   22. nov 2006 Dannie> det var egentlig heller ikke for at rette på dig, selv om jeg nu godt kan se at det kan læses sådan, det var mere for at følge op på det smiley

• #17   22. nov 2006 Et lille spørgsmål til dette emne ?
    Jeg kænder personligt nogle stykker, der har været involveret i ulykker, en med for meget alkohold i blodet, en anden ungmand det kører på ulovlig knallert, ja han lavede en støre ullykke, en anden væltede pisse fuld på sin cykkel ud foran en bil og lavede buler, og ja der har sku nok også været andre episoder, jeg ikke lige nu kan huske, men faktum er at de nævnte fik dækket udgifterne af deres forsikkring.
    Jeg har da også læst/hørt om adskillelige 1000 andre ullykker på tunede knallerter, fulde billister osv, men faktum er at det er ikke mange man har hørt om som er blevet ruineret af erstatningskrav.
    Jeg tror et er teori/regler og noget andet er praktisk.
    Må jeg spørge er der nogle af jer der kænder til personer som har skullet betale selv for en erstatningssag ?

HB

• #18   22. nov 2006 bla bla bla ;o)

• #19   22. nov 2006 Når man nu lige ser på, hvor kompliceret det her er, så har man det allerbedste argument for at holde sin cykel i en "tilstand", hvor indregistrering og ansvarsforsikring harmonerer.

Så er det i virkeligheden ligegyldigt,om eksemplet denne streng indledes af er 100% korrekt eller ej.

De juridiske og økonomiske konsekvenser af at miste forsikringsdækning i ansvarssager er så uoverskuelige, at de kan ødelægge ens fremtid totalt.

• #20   22. nov 2006 Du har ret Knud, men kænder eller har du hørt om nogle der er blevet ruineret ?
    Igen Jeg har aldrig !!!

HB

• #21   22. nov 2006 Henrik!

Jeg har faktisk en bekendt, der kørte bil uden kørekort, og blev involveret i en ulykke. I første omgang, tog hans forsikringsselskab sig af sagen, men de rejste faktisk erstatningskrav mod ham, og han kom til at betale en større reparation af modpartens køretøj plus leje af erstatningsbil. Til at held, var der ingen personskade!!

Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg at vurederineg var, at han sætter sig i et køretøj vidende om, at han ikke må/kan køre det - altså en form for forsæt i den handling, der udløser ulykken.

Skadelidte vil altd opnå en eller anden erstatning - uanset om skadevolder er forsikret/kan betale. Det sørger forsikringsfonden for, men i de "rigtige" situationer førerde et krav videre på skadevolder.

• #22   22. nov 2006 Okay, ja så må jeg jo gi`mig, da du kender en Knud
    Jeg syndes bare at det er utroligt at man ikke i medierne, har hørt mere om, KÆMPE erstatnings sager, som har ruineret folk, for mange ulykker med feks alkohold indblandet, og hvor skadelidte ryger på sygehus, med store skader, og måske invilidiatet til følge + selvfølgelig skader på biler/huse osv der snakker vi jo om million beløb.
    Denne type ulykker hører man da jævnligt om, men ikke at den person som har forvolt ulykken, han og hans famillie har måtte flytte fra hus og hjem.
    Kokt ned til en kort sætning, der må da være minst 1 familie hver uge, som må flytte fra hus og hjem, i forhold til de ullykker der sker, så igen det er da mærkeligt at man ikke høre mere om det.

HB

• #23   22. nov 2006 Henrik

Jeg tror faktisk ikke det sker så ofte. Betingende er det jo, at der enten ikke er en forsikring, eller at rammerne for ansvarsdækning "med forsæt" er overskredet.

Sådan noget som spritkørsel og ulykker opstået deraf håndteres ikke almindeligvis som forsætlige handlinger. Ingen vil jo vedkende sig, at de sidder hjemme, planlægger at drikke 7 genstande, for derefter at sætte sig i bilen og køre nogen ned! Man "troede" det var OK

At køre uden gyldigt kørekort er en valgt forsætlig handling. Man kan ikke på noget måde "tro" at det er OK.

Selvfølgelig skal det jo også ske noget, før komplikationer opstår.

Min bekendt, kom til at udrede i omegnen af 60000. Det kan man leve med, men det er ikke rart. Det kunne have gået langt værre.

• #24   22. nov 2006 Jeg havde en gang en lærling der i en koger kørte sin - endnu ikke omregistrerede - bil ind i en parkeret bil, og han havde ikke noget kørekort.. Derudover stak han af fra det.... Han afdrager endnu.. For selvfølgelig blev han taget... heldigvis smiley

Forsikringen lagde ud for skaderne, men rejste der efter erstatningskrav mod ham.

Kommentér på:
Svar på tiltale.

Annonce