{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.506 visninger | Oprettet:

Lasse N
Lasse N
Tilmeldt:
15. mar 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27

Ny hjelm, Shoei xr1100, Schuberth S1/S2 eller en helt 3.? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg har siddet og søgt i forum, men der er ikke mange nyere emner om hjelme, og dem der er, er det mest Shoei og Schuberth der bliver nævnt og jeg har også besluttet at det skal være en af de 2 mærker.

En kollega og min mekaniker har begge anbefalet Shoei xr1100 da den skulle være meget støjsvag, men det kan jeg så se at en del ikke synes de er i nogen af de gamle forumemner, og Schuberth som også skulle være et godt og støjsvagt mærke kan jeg også læse at mange er utilfredse med, så jeg bliver lidt i tvivl hvad jeg skal vælge.

Er der nogen der bruger de nævnte modeller der kan komme med lidt input?

Gerne hvor meget støj der er ved landevejskørsel og ved motorvejskørsel, selvom jeg dog kun kører motorvej når jeg skal hjem til de gamle.

Kører på en Kawasaki zx6r fra 95, hvis det har noget at sige.

Mvh.

Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hjelm, Shoei xr1100, Schuberth S1/S2 eller en helt 3.?
  • #1   28. dec 2015 Når du vælger ny hjelm, skal du prøve den mens du kører på din mc.. Andres meninger til støj kan du ik rigtig bruge til ret meget..

  • #2   28. dec 2015 Hej Lasse,

    Lidt hvad Thomas C siger. Ud if prøve lidt forskellige hjelme.

    Men selv skal jeg købe en Schubert sc3, har prøvet en del forskellige, så nu vil jeg prøve denne type hjelm som jeg hør så meget om.


  • #4   28. dec 2015 Jeg har xr1100 og schuberth sr1 på hylden.
    Og jeg bruger aldrig xr 1100 længere.
    Sr1'ern er klart den bedste hjelm jeg har haft.


  • #5   28. dec 2015 Jeg har de sidste mange år kørt med s1 og været ovenud tilfreds. Skiftede sidste år til sr1 og ikke fortrudt. Sidder meget bedre og mere roligt ved høj fart. Nok værd at prøve hvis du tænker Schubert.

  • #8   29. dec 2015 Jeg prøvede både en Schuberth S2 og en Shoei GT-Air og valget faldt på sidstnævnte. Den er bare lækker og ikke særlig dyr hos Louis mc i tyskland.. smiley

  • #9   29. dec 2015 Jeg kører med en xr1100, den er fin nok med visiret lukket men hvis jeg åbner det fløjter den helt vildt, ligemeget hvilket trin den er åben i.

    det er det samme på alle mine cykler så det er ikke cyklens flow der gør det.

    Sidder selv og venter spændt på at de nye schuberth 2016 modeller rammer butikkerne..

    http://www.schuberth.com/en/products/motorbikes/helmets.html


  • Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #10   30. dec 2015 Jeg skal over til Slagelse MC og prøve hjelme i morgen hvis han har nogen af dem jeg søger, og hvis han har den GT-Air der bliver nævnt må jeg også lige prøve den! Så håber jeg han er fair med priserne så jeg kan få en med hjem med det samme!

  • #11   30. dec 2015 GT-Air koster 400 euro for nogen af dem + fragt som er 5 euro ca. smiley Så ved du hvad han skal matche så du ikke bliver snydt smiley

  • Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #12   30. dec 2015 Har set XR1100 til 2500 hos koks-mc, men da de ligger i jylland er det ikke lige til at køre over og prøve den, er pasformen i de forskellige Shoei hjelme nogenlunde ens eller kan der også være stor forskel som f.eks. på Shoei og Schuberth?

Kommentér på:
Ny hjelm, Shoei xr1100, Schuberth S1/S2 eller en helt 3.?

Annonce