{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.332 visninger | Oprettet:

Cafe racer - syn {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Håber i kan holde vinteren ud. I denne vinter er jeg i gang med at bygge min første cafe racer, og der bliver lavet modifikationer som jeg ved ikke vil gå gennem syn, men som jeg kan stå indenfor når det kommer til kørsel på de danske veje. - f.eks rearloop. Jeg vil ikke starte en diskussion om hvad der er lovligt eller ej, men blot høre om der er nogle af jer, der selv, eller kender nogle, som har haft problemer med at køre på en ombygget maskine. Og hvad løsningen så var? Blev den skrottet? Fandt i en uviden/venlig synsmand, eller noget helt tredje. Håber på en god debat, for os som godt kan lide en unik motorcykel smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cafe racer - syn
  • #2   19. jan 2016 Cyklen er synet, inden ændringerne blev lavet. Men chancen for at møde en betjent der har haft en lang dag er der jo smiley og min frygt går på, hvad så? Men har også selv overvejet en tuv godkendelse i tyskland. Men det er svært at finde noget om sådanne godkendelser.

  • #3   19. jan 2016 bare sig til næste syn at den blev synet sådan sidste gang...

  • #5   19. jan 2016 Med frygten for at blive skudt ned, kommer her et projekt billede. Alle dele er nu afsted for at bliver pulver og vådlakeret. Men det har engang været en cb750 fra 1981 smiley motoren er også lige blevet malet, så skulle gerne fremstå som en "ny" cykel når den er færdig smiley

    profilbillede
  • #6   19. jan 2016 #3 næste gang den skal synes er når der sidder en anden ejer på, så er det igennem møllen igen. Og et godkendt syn er ikke lig med en godkendt maskine.

    Jeg ved sgu ikke om man i det hele taget kan få en Tüv på en rearloop, det kræver jo en helt ny attest da cyklen ikke længere kan opfylde grundkravene (at der kan sidde 2 person på)


  • #7   19. jan 2016 det er lidt af et sats at køre den til syn, hvis synsmanden skriver i papirene at den ikke går igennem - så er den sag afsluttet.

  • #8   19. jan 2016 Præcis Rene, har heller ikke kunne finde så meget om det. Men derfor ville jeg også høre om der var nogle der havde været uheldige og blevet udfordret på netop en ombygget maskine smiley

  • #9   19. jan 2016 Ja, er også spændt på at høre om der er nogen der er faldet i.

  • #10   19. jan 2016 Planlægger heller ikke at køre til syn, hvis det kan undgås. Og cyklen er lavet til mig, så den skal som udgangspunkt ikke sælges.

  • #11   19. jan 2016 Jeg håber også at der på et tidspunkt kommer et godkendelsessigment til rearloop hvor man bare kan omregistrere sin kværn til 1-persons og blive godkendt efter et slags syn.

    men det er der nok lange udsigter til i lille danmark smiley


  • #12   19. jan 2016 Kan afsløre at det ikke kun er rearloop jeg vil få problemer med. smiley Men håber også der kommer nogle muligheder for at være kreativ uden at gå på kompromis med sikkerheden smiley

  • #13   19. jan 2016 jeg er selv ved at bygge en hvor der ikke bliver savet i bagenden - det kan sagtens lade sig gøre man skal bare tænke lidt ud af boksen smiley
    alt andet bliver også efter bogen, intet bliver ændret der ikke kan laves tilbage til originalt igen - det er grundtanken.

    men er helt enig i at det ødelægger den kunstneriske frihed lidt...


  • #14   19. jan 2016 De fleste bliver kaldt til syn pga støj..... Sæt nogle Potter på der ikke larmer ,

  • #15   19. jan 2016 Tak for tippet smiley

  • #16   19. jan 2016 tftb(the freedom to build/ skad) søger pt en indregistret mc netop bygget som cafe bike som de vil prøve at få godkendt

    så der bliver arbejdet på at få det gjort muligt at få godkendt inden for en rimelig pris grænse idag skal du regne med mere end 10k


  • #17   19. jan 2016 jeg blev stoppet på min 500 twin for 15år siden af en æggeskal da han bare ville beundre den. Ellers er jeg ikke blevet stoppet grundet cyklen siden. Jeg har bygget herrens mange cykler om de sidste 25 år både stort som småt og det handler om at være ærlig isyns øjemed. Når det har været store konstruktive ændringer som stel konstruktions ændringer, kronrørs vinkel, monosvinger osv. så har jeg købt en udenlandsk cykel og bygget på for at få afklaret eventuelt afgift spørgsmål og samtidig billed dokumentation til told og skat.

  • #18   19. jan 2016 Perfekt Dennis. Præcis historier som din jeg var ude efter smiley så du har købt et udenlandsk stel, bygget det om, og så fået den toldsynes som den er? - hvis ja, så er det sku smart smiley

  • #19   20. jan 2016 Der er sjældent bøvl med politiet sålænge man bygger fornuftigt - naturligvis med undtagelse af jeg-hader-alle-mc'er-betjenten - jeg har ikke oplevet nogle problemer... jeg har bygget en hel del om på min og jeg har ikke haft nogle problemer, kun med farten smiley

  • #20   20. jan 2016 Der er intet farlig i det du har lavet og jeg kan oplyse, at min BMW er synet med rear loop. Tyskerne har kørt med det i mange år og der kan endda fås TÜV på det.
    Alle regler kan fluekneppes og man kan spørge så dumt at alt er umuligt.
    Men hvis du bruger hovedet og laver dine ting ordentlig, så er der aldrig problemer med syn af ombygning af ældre mc´er.
    Men de nye mc`er med alverdens papirer og typegodkendelser på, der skal man se sig for.
    Go´fornøjelse med ombygningen.


  • #21   20. jan 2016 Ja jeg har taget samme sats med min VT600, den har også mistet bagdelen.

    Jeg har snakket med to af hinanden uafhængige personer, som begge påstår at man kan få tilsendt et dokument fra trafikstyrelsen, som man tager med til syn og får godkendt at man har fjernet bagenden. Begge personer skulle have gjort det med deres mc.

    ...aner ikke om der er hold i det.


Kommentér på:
Cafe racer - syn

Annonce