{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.952 visninger | Oprettet:

daniel H
daniel H
Tilmeldt:
12. jul 2014
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 31

formstøbt ørepropper, erfaringer søges {{forumTopicSubject}}

Hej jeg vil lige høre hvad erfaringer har i med formstøbt ørepropper, nogle gode og dårlige ting ved det ? Får i der brugt og kan der nemt bruges når man har samtale anlæg ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  formstøbt ørepropper, erfaringer søges
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #2   24. jan 2016 Vindstøj ER mere skadeligt end de fleste mennesker tror, og bare fordi det ikke føles generende, er der altså stadig masser af lave frekvenser som skader ørerne.

    Jeg har søgt markedet tyndt, læst på forums og endte med at bruge 1600 kroner på et sæt med udskiftelige filtre, indbyggede højttalere osv - og efter at have prøvet at få dem til at fungere for mig i 2 mdr forrige sommer, fik jeg pengene tilbage for dem.

    Mit problem er at mine øregange peger lidt nedad, så når jeg tager hjelmen på og den bevæger sig lidt med vinden, vibrationer og hvad der ellers får sådan en til at bevæge sig, så masserer det propperne så jeg enten får dundrende hovedpine, eller det støjer så meget at jeg ikke kan holde det ud.

    Jeg bruger i stedet nogle skumpropper som hedder Moldex Spark Plugs. Jeg betalte 200 kroner for 400 par og her knap 1½ år efter, har jeg vel brugt 15 par af dem, så der er til rigtigt mange år. De sidder fantastisk i mine ører, jeg kan gå med dem en hel dag uden gener, og jeg kan snakke i tlf selvom der er støj i baggrunden, og jeg kan tale med folk selv om jeg har hjelm på.


  • #3   24. jan 2016 Har et sæt formstøbte, og kører ingen steder uden dem. Den bedste investering jeg har lavet.. Tror jeg gav 1100 for dem ca. Nedsætter støjen markant, men kan sagtens høre intercom på grund af filtret deri smiley

  • #6   24. jan 2016 Sys også de eneste de er gode til er en koncert .. køre altid med engang propper

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #7   24. jan 2016 #5 - Nej der findes ikke noget der hedder aldersbetinget tinnitus - men der findes tinnitus som er forårsaget af for højt støjniveau for længe, som du også selv nævner. smiley

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 10 Følgere: 3 Svar: 61
    #8   24. jan 2016 Har prøvet formstøbte ørepropper af 2 forskellige fabrikater, men foretrækker alm. skumpropper som ikke irriterer mine øregange.

  • #10   24. jan 2016 Har brugt formstøbte ørepropper i mange år til musik (den type i silikone med udskiftelige filtre), og de virker perfekt.

    For dem der har problemer med at de ikke sidder ordentligt fordi hjelmen trykker på ørene: Hvis i kun skal bruge dem til MC, så tag hjelmen på når de bliver støbt! Det virker måske lidt tåbelig at sidde med hjelm på i butikken mens støbningen tørre op, men skal man sikre sig et perfekt fit så er det den nemmeste måde.

    Fordelen ved de formstøbte er normalt at de kan laves så de "bare" skruer ned for lyden i stedet for at filtrere nogle frekvenser mere end andre, derfor vil skumpropper ofte være lige så gode i hjelmen hvis de passer rimeligt i ens ører og man ikke skal gå/køre med dem hele dagen.


  • #12   24. jan 2016 Ja, ok - så er der ikke så meget at gøre andet end at spare de 1000-1500 og køre med skumpropper eller lignende.

  • #13   24. jan 2016 Bruger ikke formstøbte, men dem her:

    http://www.orepropper-shop.dk/alpine-motosafe.html

    De virker efter hensigten..


  • #16   24. jan 2016 Jeg kører altid med mine. Dem jeg har fik jeg i sin tid i militæret og er af mærket Phonak. Dem er jeg ganske glad for. Virker som de skal og er ikke ubehagelige at have på, på noget tidspunkt. Jeg bruger dem også engang imellem ude i lufthavnen.

  • #18   24. jan 2016 Jeg har formstøbte fra Phonark - er rigtig godt tilfreds. Har haft dem siden 2008 eller 09. Bruger dem altid. Intet problem med at høre samtaleanlæg.
    Hader at bruge de gule "engangs".
    Phonark er klart pengene værd - mener også forsvaret bruger dem? Man ka få forskellige filtre i dem, alt efter om de fx skal bruges til mc, jagt.mm


  • #19   24. jan 2016 Jeg bruger dem her - de virker gpdt på mig og koster ikke ret meget
    http://www.in-ears.dk/killnoise-standard#aaa=page-1


  • #20   24. jan 2016 Hov. Glemte. Mine er også mærket phonak. Super gode synes jeg

  • #21   24. jan 2016 Ligesom #16 så har jeg også et par fra Phonak, og dem er jeg også rigtig godt tilfreds med, og kører meget sjældent uden nu om dage...

    og så kan jeg i øvrigt også oplyse at jeg da jeg var yngre kørte rigtig meget MC og altid uden ørepropper (og med billige hjelme!).. og ofte efter længere ture havde jeg susen og trykken for ørene længe efter.. i dag har jeg en hørenedsættelse på over 40% på begge ører og bruger derfor høreapparater altid.. så få nu de ørepropper i!!!


  • #24   25. jan 2016 #23 ang. filter til mc støj, så kommer det da helt an på hvilke filtre man har valgt, da man fik dem lavet hos Phonak.

    Mine har alle de filtre de kunne få. Jeg kan tilmed også bruge dem til flytrafik og det endda uden problemer


  • #26   25. jan 2016 Så er grunden her.. klippet fra brugerbetingelserne..

    Ikke at foretage kommercielt salg eller erhvervsmæssige aktiviteter i øvrigt (firmasalg) udenfor erhvervskategorien eller på anden måde reklamere for erhvervsmæssige aktiviteter uden for erhvervskategorien.


  • #27   25. jan 2016 Og nu mistede du så ethvert grundlag for at blive taget seriøst ved lige at "glemme", at du sørme selv ejer siden - men det er jo bare reklame.

  • daniel H
    daniel H Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 31
    #28   25. jan 2016 Kunne godt være jeg skulle kigge på de phonak, dem er folk hvis rimelig glade for general

  • #30   25. jan 2016 Jeg tror sgu ikek de jetears dæmper nok til motorcykel brug. Jeg har de der alpine motosafe, men efter engang jeg fik en af dem for langt ind i øret til jeg selv kunne få den ud så har jeg ikek brugt dem, jeg døjede også med med resonans i dem. Oplevede også resonans med et par der ligner de noisekiller, så nu bruger jeg de gule 3m skum propper der er også 3 prikker på så de kan klare det meste.

  • #32   26. jan 2016 # 31

    Hvorfor i alverden har du så oprettet en profil på Motorcykelgalleriet ????


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #33   26. jan 2016 For at reklamere, og det får vi lige lavet lidt om på...

  • #34   26. jan 2016 Omg... Kunne han da i det mindste ikke have løjet istedet for at skrive det der hihihihi

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #36   26. jan 2016 Du har oprettet en profil for at kunne deltage i debatten, og hvis du kun er her for at reklamere, så skal du henvende dig til erhvervs afdelingen af bazoom - så skal de nok guide dig på rette vej til køb af banner reklamer.
    Du skal ihvertfald ikke gøre det i forummet som ovenstående, da det er et brud på reglerne. I dette tilfælde vil jeg bare slette indlægget, men hvis du selv gør det, undgår du en frysning af din konto.

    Så kom du roligt i gang.


  • #38   26. jan 2016 Helt korrekt.. Dette er tydeligvis et motorcykelforum...

  • #39   26. jan 2016 Du har fuldstændig ret - et bruger-til-bruger-forum er ikke beregnet til subjektiv forhandler-til-bruger-reklame, som endda forsøges holdes skjult. Det er den ene ting.

    Den anden ting: spam hører ikke til her. Ønsker du at reklamere, så må du have pengene op af lommen ligesom alle andre erhversdrivende.

    At du så spiller forurettet og fornærmet, når du bliver oplyst reglerne, som du selv har accepteret, da du oprettede din profil, gør det bare endnu mere pinligt.


  • #41   26. jan 2016 Milton=kæmpe kvaj

  • #43   27. jan 2016 Hey rolig nu, kan sg ikk se noget forkert I at manden måske har et produkt vi kan bruge og slår et slag for det....Jeg har lige bestilt et sæt Jet Ears, så må vi se om det dur smiley

  • #44   27. jan 2016 Spam er - ja, spam.

  • #45   27. jan 2016 Hahaha..... har også de der Alpine/MotoSafe. Fik dem sat ind med holderen efter brugsforvirringen, men holderen kunne ikke få ordentligt ved igen, når de skulle ud, men gled bare af! TOTAL PANIK!!!
    Heldigvis havde jeg en lille spidstang i værkstedet, som jeg kunne fiske dem ud med.
    Når jeg sjældent bruger dem, så sætter jeg dem kun halvt i, så de kan tages ud med fingrene.
    Ellers bruger jeg de gule skum-propper fra E•A•R.
    Købte et helt karton med flere hundrede sæt, så der er til MANGE år. Gav vist et par hundrede kroner i alt.
    Kører med Schuberth-hjelm, så bruger kun propper på motorvej og langture. (Burde selvf. altid bruge propper).
    Mvh Allan


    profilbillede
  • #46   27. jan 2016 PS: Jeg hverken ejer, sælger eller har aktier i E•A•R ;)??

  • Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 5
    #47   27. jan 2016 Kører til dagligt med schubert hjelm og fik også lavet formstøbte propper. Men støjen er meget kraftig sammenlignet med gule ørepropper. Spar pengene selvom det lyder smart og brug de gule. Så skal du bare skrue lidt højere op for intercom smiley

  • #49   28. jan 2016 Er det ikke bare fordi du har fået nogle med et forkert filter? Du kan få dæmpning i de formstøbte næsten som du ønsker det

  • #50   29. jan 2016 Hvor mange db dæmpning har i valgt?

  • #51   29. jan 2016 Kører aldrig uden mine Phonak Motorsport.......!!

    http://www.phonak.com/dk/b2c/da/products/dot_horevaern/dot_horevaern.html


  • #52   29. jan 2016 Ens ører stopper jo ikke med at vokse som noget at det eneste. Hvordan påvirker det jeres levealder på de formstøbte?

    Har selv kørt med en masse forskellige almindelige propper


  • #53   29. jan 2016 Jeg har haft mine tre sæsoner, har ikke kunnet mærke nogen forskel.......

  • #54   29. jan 2016 Jeg fik støbt mine i '99 og de passer endnu.

  • Niels K
    Niels K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #55   4. feb 2016 Jeg har lige købt noget thermoplastisk Polymerprodukt, som jeg havde tænkt mig at bruge til at lave et par formstøbte ørepropper af.
    Det skal blødgøres i vand ved ca. 60 grader og så skal det forsigtigt trykkes ind til ørekanalens første knæk og så sidde et parminutter til det er kølet helt ned. Det kan stadig formes ved ca. 45 grader, så der er ikke nogen risiko for at brænde ørerne under processen.
    Glæder mig til at se om det virker smiley
    På Tube'n kan man i øvrigt se hvordan man gør med et alm 2-komponent materiale, det er heller ikke så svært.


  • #56   4. feb 2016 Hejsa.... Kan i huske ham fra Jet Ears som blev jaget på porten med pomp og pragt fordi han mente de her ørepropper fra ham måske var noget mc folket kunne bruge??

    Nå jeg nåede at købe et par til 89,- og må sige mine forventninger er at det måske er de første jeg egentligt kan bruge....mit problem er at jeg får afsindigt ondt i ørene af at have noget siddende.....men de her går langt ind og der er nogle stopgummier på samt der er et udligningshul.

    Tror sg på dem og jeg kender ikke manden og har intet at tjene på dette indlæg smiley


    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #57   4. feb 2016 Hey kan du huske ham som kun havde oprettet en profil for at reklamere, og gjorde det i forummet for at slippe for at betale samme pris som alle andre annoncører?

    Næ det kan jeg heller ikke...


  • #58   4. feb 2016 #57

    Hvad sker der lige for dig??
    Det her indlæg drejer sig om ørepropper og ikke dine agendaer.

    Jet ears ser fine ud og jeg glæder mig til at prøve dem smiley


  • #59   4. feb 2016 #58 tvivler på de dæmper nok, jo mere dæmpning jo bedre der skal min være 3 prikker på dem jeg vil bruge....

  • #60   4. feb 2016 Dette

    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #61   5. feb 2016 #58 - Det er ikke en agenda, men reglerne for siden som dikterer hvad man må og hvad man ikke må.

    Nej dit indlæg drejer sig om andet end ørepropper, men du har ret i at tråden var tiltænkt ørepropper og anbefalinger af do.
    Men den var ikke tiltænkt at folk skulle skyde skjulte reklamer ind.


  • #62   23. feb 2016 52:
    Jeg fik støbt mine til brug som lydtekniker i 94. De passer stadig fint.


  • #63   24. feb 2016 Har selv fået lavet nogen hos Phonak i Middelfart for nogle år siden. Super service og er super glad for dem. Både med støjdæmpning til når at jeg står i trafikken mm, Shotkiller til skydebanen og så radio kanal sådan at jeg kan bruge vores diverse radio'er samt politiets uden at skal have øreproppen ud eller bruge standard skrammel.

Kommentér på:
formstøbt ørepropper, erfaringer søges

Annonce