{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Christian H
Christian H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Er en racesuit for meget til en begynder motorcykel? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg sidder og kunne godt tænke mig Alpinestars atem racesuit da jeg syntes den ser mega nice ud, og så kan jeg godt lide at ligge mig ned i svingene. Men jeg har kun en kawasaki ninja 250, og ved ikke om det vil virke lidt overkill på en lille ninja 250 eller hvad siger i ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er en racesuit for meget til en begynder motorcykel?
  • #1   24. jan 2016 Køb hvad du har lyst til og skid hul i hvad andre synes eller tænker! Det er en fed dragt og den giver god sikkerhed/beskyttelse på flere områder(ikke alle, da den ikke er specielt foret til stødabsorbering mv.)

• #2   24. jan 2016 Det jo en personlig sag - jeg havde nok ikke gjort det, fordi jeg synes man sidder for oprejst på en 250'er (kommer selvfølgelig an på hvor høj du er) - men 180, der sad jeg næsten som jeg gør på min Z750.
    Jeg havde nok ventet til det blev en supersport man havde smiley

Men fed dragt!

Og min udtalelse går kun ud på, hvordan det ser ud - havde heller aldrig købt en racesuit til min z750 - omvendt havde jeg en zx636 eller noget, så havde jeg aldrig kørt uden..

• #3   24. jan 2016 Det skal du selv afgøre ! Hvis at der er det du vil så køb den og vær ligeglad med andres mening..

• #4   24. jan 2016 Nu er den 250er jo en lille racer, og den skal du jo måske ikke køre på i mange år, så tjaa. Personligt så synes jeg måske det vil se lidt voldsom og overkill ud. Jeg kører i tekstil mc tøj, sikkert også nogen der vil ryste på hovedet af. Dybest set skal du jo bare gøre det du synes om.

• #5   24. jan 2016 Fedt tøj, gør hvad du føler for. Intet er overkill. Synes du det er lækkert og passer til dig så gør det smiley
    Du kan jo stadig bruge det, når du skal have større MC en gang smiley

• #6   24. jan 2016 Det er da fint. Godt med beskyttelse i sådan en.

• #7   24. jan 2016 Du bliver træt af det er en dragt.... Køb heller et 2 delt sæt

• #8   25. jan 2016 Hvis du vil på trackdays med din lille raket, så er det en feeeeeeed dragt. Hvis det er til dagligt brug så er det en dræber...
    Køb dig hellere en som ikke er så perforeret, den er pisse kold at køre i både for og efterår.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #9   25. jan 2016 Lad være med at høre på andres fordomme om hvad der er "passende" at have på - der er intet argument for IKKE at have den bedste beskyttelse på altid, og hvis du synes en heldragt er fed, så skal du da købe en med det samme.

"overkill"... PFFFT!!!! Findes det ord overhovedet i den her sammenhæng?

Jeg har ikke kørt i andet end heldragt de sidste 4 sæsoner, og der er INGEN situationer hvor jeg ser den som mere besværlig end f.eks 2 delt eller textil. Jeg kan have skiftetøj med i en rygsæk, eller også kan jeg lige smide topboksen på, og have endnu mere med i den hvis det skulle være nødvendigt.
    Jeg kørte SV1000 naked - nu motard - stadig med heldragt, og det ændrer sig ikke. KLART det mest komfortable til MC kørsel i min verden, og hvis det bliver køligt, findes der noget som hedder "vindtæt foret cykeltøj", som man kan tage på inde under dragten. smiley

• #10   25. jan 2016 Nu er Sajmon jo også en tough guy smiley

Jeg deler aldrig min 2 delte dragt, så i praksis kører jeg også i heldragt, men alt det elastik i lysken og under arme er så piv utæt på sådan en alpinestars at jeg til enhver tid ville gå efter en i fuld læder, hvis der skal køres fra marts til november.....

Men jeg hader jo også at fryse smiley

• #11   25. jan 2016 Jeg kører netop en zx6r 636 som Mikkel B taler om og ja der er det en super idé med sådan en dragt! Jeg har da også pendanten til den dragt, dvs. jakken der svarer til overdelen(kører i teflon forede jeans om sommeren) og er super glad for den - Men det er rigtigt, det er en dragt til sommerbrug, for textil-delen på undersiden af armen lukker en masse luft ind, som er super rart på en varm dag, men med den mindste kolde luft og blæst, så er det no go! Så det er imo en dragt med begrænset brugsmuligheder. Kører selv textil på koldere dage, så må det være morfar, dont care, intet slår et super sæt, der er åndbart og vind-/vandtæt - Det koster så også lidt, men køber du det rigtige, kand et bruges året rundt! Købte selv et sæt ved Hein Gericke, kan bruge det sommer såvel som vinter, selv uden inderfor, er det så tæt at selv med bare en t-shirt indenunder, fryser jeg ikke ved høj fart.

• Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #12   25. jan 2016 Hej alle sammen! Mange tak for de gode svar. Jeg tror jeg vil købe dragten da jeg til netop de kolde dage har en textil jakke smiley

• #13   25. jan 2016 Du køber lige hvad du har lyst til at det er en 250cc betyder ikke at du skal have mindre sikkert tøj og udstyr end dem på en 1500cc maskine. Tillykke med din cykel, er selv lige skiftet fra 350cc til en 650cc

• #15   25. jan 2016 Det da ligemeget hvor lille MCen er, man skal bare køre i det man føler for smiley

Har en 2-delt læderdragt når jeg kører på min 400ccm

profilbillede
  • #16   25. jan 2016 Jeg kører selv med Prexport HX2 heldragt med pukkel, Uvex carbon hjelm, og prexport race handsker/støvler.
    Mega fedt, når jeg giver den gas på min lille Suzuki GSX-R250 med 15.000 rpm. smiley

• #17   25. jan 2016 Som alle de andre, det er fuldstændig ligegyldigt hvad andre syntes i forhold til hvad man kører på.
    Jeg ville til gadekørsel vælge en todelt, da det giver lidt mere flexibilitet i forhold til f.eks træf, da man kan beholde jakken på om aftenen og dermed slipper for at slæbe anden jakke med...

• #18   25. jan 2016 Er det ikke ligemeget hvad man kører på ??

Faldet fra en Busa med 80/110km/t gør vel ikke mere ondt end faldet fra en
    jinlun med 80/110km/t...

I øvrigt ligner man en Powerranger i de dragte smiley

• #19   25. jan 2016 Powerrangers er f****** badass

• #20   25. jan 2016 Ny MC klub power rangerne smiley

• #21   25. jan 2016

profilbillede
  • #22   25. jan 2016 I bund og grund handler det vel om sikkerhed !!

• #23   25. jan 2016 Næh - pas du bare godt på dig selv. Alle andre ude i trafikken gør ikke.

• #24   25. jan 2016 Det gør lige så ondt at styrte med 100 Km/t på en 250 cc som det gør på en 1000 cc, så en dragt kan aldrig blive for dyr når først uheldet er ude.

• #25   25. jan 2016 Har selv en del rukka gortex tøj, men også sådan en hel læder dragt. Når jeg køre tur i varmt vejr, så bruger mest læder, også på motard, men det ser måske nok, lidt sjovt ud med pukkel på ryggen. men det rager mig.
    Køb du bare den. Bare du ikke køre uden mc tøj, det er mest vigtig

• #26   26. jan 2016 Det absolut eneste minus jeg kan se ved det, er da at det ikke er en todelt dragt.
    Et mareridt at have med at gøre. smiley

• #27   27. jan 2016 Det eneste RIGTIGE motorcykeltøj er: Militærstøvler, Levis jeans, McHård læderjakke, cowboyvest med rygmærke, svejsebriller... og MÅSKE en hjelm... helst en tysk stålhjelm.
    - Hvis man altså er et udkrads fra Bullshit tiden.

Du skal sgudda køre i det tøj du kan lide.. Menvær fornuftig og spar aldrig på sikkerheden.

• #28   27. jan 2016 PS kører med 2 delt, da jeg gerne vil have jakken af nogen gange. Kan godt blive for varmt med dragt, så rart med noget luft:) men vi er alle forskellige med hvad vi vil smiley PpS kører selv med alpinestars i de farver bare en anden model. Det ser mega svedigt ud smiley

• #30   28. jan 2016 En Racing heldragt er som regel designet til en lidt krum siddestilling så på en zxr250 der er lidr mere opret vil den måske ikke være totalt ideal men hvis du har planer om at opgradere til noget mere sporty inden alt for længe så kan du jo ligeså godt gå efter den der du har set dig lun på, hvis det er en meget perforeret sommerdragt som den Hein Gericke jeg har så køb en god vindjakke også.
    Min Hein Gericke heldragt er en lidt tung sag og var lidt en pain in the arse som hverdagsdragt da den skal sidde ret tæt for at yde optimal beskyttelse så til daglig brug har jeg en todelt lettere dragt som jeg købte brugt på ebay for under 100 euro og den har holdt fint i over 5 år

Kommentér på:
Er en racesuit for meget til en begynder motorcykel?

Annonce